۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷

مهر نوشت:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به حوادث تروریستی ، عدم آزادسازی مرزبانان ایرانی و فقدان کنترل کافی مرزها توسط نیروهای پاکستان به سفیر این کشور در تهران اعلام نمود.

  معاون مدیر کل غرب آسیای وزارت امور خارجه کشورمان ، امروز ، مجدداً ضمن اعلام مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران ، بر لزوم تحرک بیشتر و بسیج همه امکانات و نیروهای پاکستانی برای حل مشکل ، آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده ، حفظ سلامتی آنها، تضمین عدم تکرار در آینده و دستگیری و تحویل اشرار و تروریست ها تاکید کرد .

وی تصریح کرد،نهادهای ذیربط ایرانی برای هرگونه همکاری و اقدام مشترک در کلیه سطوح آمادگی کامل داشته  و متقابلاً انتظار دارند کلیه نهادهای ذیربط پاکستانی نیز در این زمینه با آمادگی کامل ، هماهنگی و اقدام نمایند .

به سفیر پاکستان اعلام شد وجود این همکاری ها عنصر حیاتی برای تضمین استمرار و بقای مرزهای دو کشور ، به عنوان مرزهای صلح و دوستی می باشد .

عدم کنترل جدی مرزها و مقابله با اشرار و گروهک های تروریستی ، می تواند ابعاد اینگونه اقدامات را بیشتر و پیچیده تر سازد و نباید اجازه داد به روابط دوستانه ، حسن همجواری و مرزهای دو کشور خللی وارد شود و مناسبات خوب ، تحت الشعاع این رویدادهای ناخوشایند قرار گیرد .

نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان در تهران نیز با ابراز تسلیت نسبت به خبر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی و ابراز تأسف شدید خود و دولت پاکستان از این حادثه تروریستی ، اعلام کرد ،مراتب را به مقامات کشورش اعلام خواهد کرد .

وی افزود : دولت پاکستان نیز نگران افزایش حرکت های تروریستی ، شرارت ها و افراط گرایی است .

سفیر تأکید کرد ،پاکستان با عنایت به نگاه ویژه به ایران ، به هیچ وجه ، اجازه نخواهد داد اینگونه رخدادهای تأسف بار ، روابط حسنه میان دو ملت ، دو دولت و دو کشور را خدشه دار سازد .

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    چه اعتراضی برادر من ، قوه قضائیه به جای تک سرباز شهید شده 10 نفر از زندانی ها رو اعدام کنه و تهدید بکنه که در صورت آزاد نشدن سربازهای دیگه ما بقی زندانی های اونارو هم میکشه ، یعنی چی کههههه اعتراض به پاکستان ...........
  • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    چه کارای تاثیر گذاری!!!قربون دولت برم که هم در بعد خارجی و هم داخلی برای این سربازان سنگ تموم گذاشته!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    3 0
    مسخره کردین خودتونو...شما که جای اینارو میدونید 50 تا کماندو بردارید ببرید تو خاک پاکستان کارو یکسره کنید...بابا این چه افتضاحیه اخه واقعا خجالت داره...این سربازای عزیز چه گناهی کردن
  • قادر A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    2 0
    احضار کردید که چی بشه؟؟؟؟؟لابد میخواید تذکر کتبی بهشون بدید!!!!!حتما میخواید مراتب نارضایتی دولت را به اصلاع دولت پاکستان برسونید !!!!!!وای بر ماااااااااااا
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    تمام این گروههای تروریستی دست پرورده ی متحدان استراتژیک آمريكا ،یعنی عربستان و پاکستان است و جالب اینجاست که کشورهای مورد اشاره هیچ گاه توسط آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر و اشاعه ی تروریسم و افراطی گری در مجامع بین المللی محکوم نشده اند.طرفداران سینه چاک آمریکا می توانند پاسخ دهند که چرا؟! چرا آمریکا در قبال جنایات آل خلیفه در بحرین سکوت می کند؟
  • سینا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    اگه سفیر و مسدولین دولت پاکستان هیچکدوم اجازه نمی دن که روابط بین دو کشور به خاطر این اتفاقات از بین بره پس بهشون بگین که به ایران اجازه حمله به اون قسمت رو بده . هر چند که اگه ایرانیهای مسئول جان هموطنانشون براشون اهمیت داشت به اجازه اونا هم نیازی نداشتن و به خاطر دفاع از اونا از زمین و هوا می کوبیدند اونا رو . لطفا بیخودی بحث و کش ندین. مثل اون دفعه که کردهای بعثی رو عقب نشوندین الآن هم همین کار و بکنید. چون با این قدر تلاشی که دارین انجام میدین مطمئنم که جان همه اون عزیزان از بین میره مثل همین یه نفری که به شهادت رسید. پس درنگ نکنید و این حق رو برا خودتون محفوظ بدارید چون این کار یه جور اعلان جنگه که اونا انجام دادند .
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    احضار کردن ؟ باید اخراجش میکردن