باید از طریق مجامع بین المللی مشکل دفاع از امنیت مرزهای کشور دنبال شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد شهادت مرزبان ایرانی و تعلل دستگاه های ذیربط که باعث بروز این حادثه شده است،گفت: دستگاه های مسئول همه تلاش خود را کردند اما این شیوه پاسخ نمی دهد علتش هم این است که این اتفاق دست دولت پاکستان است آنها باید اقدام می کردند.

سید باقر حسینی نماینده مردم  زابل و زاهک و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین،تاکید کرد: در این خصوص، نیازبه اقدام جدی وبرخورد قاطع تری است که مسئولان وزارت خارجه ودستگاه دیپلماسی ما جدی تربرخورد کنند، اگر پاکستان توان برخورد را ندارد باید شرایطی فراهم کند برای اینکه خود ما اقدام کنیم و به هرحال این حق ما است که امنیت شهروندان و مرزهایمان تامین شود. 

وی در پاسخ به این که آیا وزارت خارجه در این زمینه تعللی در برخوردها می کند،گفت: وزارت خارجه طبق روال معمول خود عمل می کند، درحالی که این یک برخورد جدی وقاطعی می خواهد که خیلی سریع این بحث جمع شود.
وی با اشاره به اینکه چنین اتفاقی برای جمهوری اسلامی با این همه اقتدارنامناسب است، گفت:این برای کشورما ودستگاه های امنیتی ما بسیاربد است که گروهکی به این راحتی می آید و اقدام می کند و دوباره به داخل کشور پاکستان می رود و نه کشور پاکستان جوابگوست و نه به ما اجازه می دهد تا اقدامات خودمان را انجام دهیم.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد:این قضیه بایستی بسیارسریع جمع شود. عده ای معدود ازافرادی که کاملا وابستگی شان به آمریکا و رژیم صهیونیستی محرز است و از هیچ منطقی هم پیروی نمی کنند، این اقدامات را علیه کشور ما انجام می دهند. این بحث باید خیلی جدی دنبال شود و اگر دولت پاکستان هم همکاری نکند باید از طریق مجامع بین المللی شرایط برای دفاع از امنیت شهروندان و مرزهای کشور فراهم گردد.
حسینی در پاسخ به این که آیا مجلس پاسخ خاصی دراین زمینه نخواهد خواست، ادامه داد: آقای ظریف هنوزتوضیحات لازم را نداده است. ایشان باید بیاید پاسخگو باشد. واقعا یک برخورد جدی می خواهد و باید بسیار قاطعانه عمل شود تا یکبار برای همیشه جلوی این مسائل در مرزهای کشورگرفته شود.

/212 27

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =