واحد مرکزی خبر نوشت:

سفیر سابق آمریکا در مسکو گفت : سیاستهای آمریکا در برابر روسیه شکست خورده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ مایکل ماکفول که در شورای روابط خارجی آمریکا در زمینه روابط واشنگتن و مسکو در سایه تحولات اخیر در اوکراین سخن می گفت ، از تحریمها ومجازاتهایی که آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مسئولان روسی اعمال کرده اند انتقاد کرد.
رهام یوسف خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت: برای سفیر سابق آمریکا در روسیه فرصتی برای انتقاد از سیاستهای آمریکا ضد روسیه مهیا شده بود.
وی تصریح کرد: واشنگتن نمی تواند با روسیه رویارو شود . مایکل ماکفول بر این باور است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمینه مبارزه با آمریکا و هم پیمانان آن جدی است و آماده پرداختن هزینه های این مبارزه است . زیرا پوتین هیچ اهمیتی به تهدیدهای غربی نمی دهد .
ماکفول خیالپردازی هایی را که کشورهای غربی در سر می پرورانند و مدعی هستند روسیه تصمیم گرفته است مناطق بیشتری از اوکراین را بعد از شبه جزیره کریمه به این کشور ملحق کند نادرست خوانده و تاکید کرد ولادیمیر پوتین هیچگونه تلاشی برای ایجاد امپراطوری روسیه ندارد، بلکه وی می خواهد منافع مهم و حیاتی اتحاد جماهیر شوروی سابق را دوباره زنده کند.
این سفیر سابق آمریکا گفت: بسیار بعید است که پوتین مناطق غربی بیشتری را به خاک روسیه بیفزاید.
خبرنگار الاخباریه سوریه در ادامه گزارش خود گفت: مواضع اروپا تناقضهای خود را به اثبات رسانده است. آنها در زمینه تحریمهایی که ضد مسئولان روسی اعمال کرده اند با هم یکپارچه و متحد نیستند . ماکفول با اشاره به این مواضع اروپایی گفت: مواضع کشورهای اروپایی زبان مشترکی ندارد. وی افزود: آنچه از تحریمها و مجازاتها اعلام شده است برای تحت فشار قرار دادن همه مسئولان روسی برای تغییر مسیر و اقدامات آنان نیست بلکه هدف از این مجازاتها تنها فشار بر ویلادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است. این دیپلمات آمریکایی کشور خود را نصیحت کرد تا در زمینه تصمیمم بر لغو عضویت روسیه از کشورهای «جی هشت» بازنگری کند .
وی از مسئولان آمریکایی و اروپایی خواست روسیه را به سمت خود جذب کنند نه اینکه این کشور را از خود دور کنند .
تحلیلگران سیاسی معتقدند واشنگتن در زمینه سیاستهای اتخاذ شده در مقابل روسیه عقب نشینی نخواهد کرد تا اینکه صبر روسیه به پایان برسد و ضربه سیاسی بسیار محکمی به آمریکا وارد نماید. زیرا پوتین می تواند شجاعانه تصمیماتی اتخاذ نماید که کاخ سفیر را به لرزه بیندازد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =