۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰

تسنیم نوشت:

محمدباقر قالیباف در نشست صمیمی با مردم مشهد در بیت الجواد(ع،) با اشاره به حسن تصادف ایام نوروز با دهه فاطمیه اظهار کرد: امیدوارم حال که امسال با دهه فاطمیه آغاز شده است زندگی فاطمی داشته باشیم و فاطمی از دنیا برویم چرا که آن حضرت، مادر همه خوبی‌ها و مادر جهاد و شهادت بود.

وی تصریح کرد: روزهای سخت فراموش نشدنی هستند، روزهای سخت انسان ساز و فرصت سازند، یکی از برکات شهدا و فرهنگ جهاد این است که در آن فضا انسان‌ها ساخته شدند.

شهردار تهران بیان کرد: به نظر بنده همانطور که امام راحل فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود، انقلاب ما بسیار بزرگ و تاثیرگذار بر روی انسان ها بود که واقعا ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد.

قالیباف گفت: نقش دوران دفاع مقدس برای انقلاب از خود انقلاب هم موثرتر بود، چرا که زمان انقلاب ما مبارزه کردیم، شهید دادیم اما زود به بار نشست که به خاطر اخلاص امام و نیت پاک مردممان بود.

وی افزود: آن روزها در مبارزات الجزایر حدود یک میلیون نفر کشته شدند اما به کجا رسیدند و حالا کجا هستند؟ اما انقلاب ما به برکت ولایت و رهبری بسیار زود به بار نشست.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما در انقلاب به سختی مبارزه و جوانانمان را به اسلام هدیه کردیم اما دوران دفاع مقدس که دوران بسیار سختی بود هم انقلاب را تعمیق و هم مردم را به اهل بیت(ع) نزدیک‌تر کرد.

قالیباف اظهار کرد: در سوره احزاب می‌خوانیم در صدر اسلام عده‌ای کنار پیامبر بودند که در جنگ احزاب وقتی در حال کندن خندق به دور مدینه بودند، پیامبر به آنان وعده داد روزی خواهد آمد که آتشکده‌ها خاموش شده و طاق کسری فرو خواهد ریخت، اما آنها که تردید در دل داشتند از ترس به خانه‌هایشان بازگشتند و خداوند می‌فرماید ما می‌دانیم آنها در دلشان تردید وجود دارد.

وی افزود: آیا این حقانیت شهدای ما نیست که هزار و چهارصد سال بعد پشت ولایت فقیه ایستادند و از مبارزه شانه خالی نکردند؟ این فرهنگ جهاد و شهادت منطبق بر فرهنگ فاطمی و عاشورایی است و پیروزی در این مسیر قطعی است.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند که مدیریت جهادی گره گشا در مسائل اقتصادی و فرهنگی ماست ممکن است بعضی‌ها بگویند جهاد مختص به تیر و تفنگ است و چه ارتباطی به فرهنگ و اقتصاد دارد؟ ما باورمان این است که اگر در یک حرکت اقتصادی و فرهنگی فرهنگ احسان نباشد، همان فرهنگ سرمایه داری است و چیزی جز فساد به دنبال ندارد.

قالیباف بیان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت به ما یاد می‌دهد که دیگران را در اولویت قرار دهیم و خدمت به مردم یک وظیفه است، در حقیقت دفاع مقدس این فرهنگ و باور را در بین ما به وجود آورد و نهادینه کرد.

وی گفت: ما طبیعتا باید این باور را داشته باشیم که در این انقلاب مبنا نبرد حق و باطل است، این را باید درک کرد و فهمید، امام در آن دوران می‌فرمودند جنگ ما جنگ فقر و غنا و جنگ با ظلم است، امروز هم باید این را مبنا قرار دهیم، این جوهره انقلاب است و نظام باید در این مدار حرکت کند.

شهردار تهران با اشاره به دسته‌های اصلی دیدگاه سیاسی گفت: یک دسته همین فرهنگ انقلاب و خط امام و نبرد حق و باطل و منطبق بر سنت‌های الهی و جهادی است و دسته دیگر فرهنگ لیبرالیستی و عقلانیت مبتنی بر مادیات است.

قالیباف خاطرنشان کرد: عقلانیت متصل به وحی و اعتدال منطبق بر حق و باطل کنار گذاشتن فرهنگ جهاد را نمی‌پذیرد، اعتدال آن نیست که میان حق و باطل را بگیریم این خود باطل است، اعتدال باید مبتنی بر حق باشد.

وی اظهار کرد: امروز دیگر جنگ نظامی با ایران مطرح نیست حتی جنگ اقتصادی هم موضوعیت ندارد، آن چیز که در راس هجمه دشمن قرار دارد بحث فرهنگی است، دیپلماسی ما را به اینجا نرسانده ‌بلکه مظلومیت بچه‌هایی که در کانال‌ها زخمی می‌ماندند تا این که شهید شوند ما را تا اینجا پیش برده است.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز در عرصه فرهنگی نیز دو دیدگاه وجود دارد، برخی بر این باورند که باید با دنیا کنار بیائیم، البته ما با کسی سر جنگ و دعوا نداریم اما باید بدانیم خداوند به ما اجازه نمی‌دهد که عزت خود را زیر پا بگذاریم، عزت، فروشی نیست.

قالیباف افزود: دیدگاه دوم این است که از جوهره اصلی زندگی که جنگ حق و باطل و فقر و غناست نگذریم ولی دنبال دردسر هم نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی می‌تواند ما را بر مشکلات روزمره و بلند مدت پیروز کند، امروز مگر مردم ما از فساد مالی و بی عدالتی ناراضی نیستند؟ اینها را فقط با مدیریت جهادی می‌توان حل کرد.

شهردار تهران بیان کرد: مدیریت جهادی یعنی مدیریت منطبق بر عقلانیت و اعتدال؛ منطبق بر تدبیر و در کنار آن محبت و گذشت که باید همه این‌ها را با هم داشته باشیم.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    2 1
    جناب قالیباف جنگ وخشونت بس است.ویرانیهای اقتصادی واسیبهای اجتماعی جنگ به زودی ترمیم نمی شود.....