جام جم آنلاین نوشت:

 

پیشرفت فوتبالیست‌ها در زندگی‌شان فقط به بعد ورزشی آنها محدود نمی‌شود، آنها به موازات این‌که در فوتبال پیشرفت می‌کنند در سطوح دیگر زندگی خصوصی و اجتماعی خود نیز با پیشرفت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

از یک تیم به تیم دیگر می‌روند، گاهی اوقات پایشان به لیگ کشورهای خارجی هم باز می‌شود و به همین ترتیب پیشرفت در فوتبال باعث می‌شود به مرور قراردادهای بهتر و بهتری ببندند تا به لطف این قراردادها که گاه به مرز چند میلیارد می‌رسد بسیار پولدار شوند. فوتبالیست‌های زیادی بوده‌اند که از هیچ به همه چیز رسیده‌اند. میان تمام تغییراتی که فوتبالیست‌ها در زندگی ورزشی و اجتماعی خود تجربه کرده اند تغییر مدل خودرو یکی از همین تغییرات است که برای دوستداران و طرفداران فوتبال بسیار جالب توجه جلوه می‌کند. فوتبالیستی که زمانی پیکان سوار می‌شد اکنون به کمتر از بی ام و رضایت نمی‌دهد. سیر تکامل و ارتقای سطح مدل خودروی فوتبالیست‌ها که در این نوشتار به آن پرداخته‌ایم شاید برای بسیاری از دوستداران فوتبال جالب باشد.

دایی؛ از رنو تا مرسدس بنز

مردی که امروز مازراتی و پورشه سوار می‌شود برای نخستین بار در دهه 70 خودرو خرید. نخستین خودروی سرمربی کنونی پرسپولیس، یک دستگاه خودروی رنوی فرانسوی بود. او پس از این‌که رنویش را فروخت یک پیکان جوانان خریدار و پس از آن تویوتا و بعد از آن دوو سیلو سوار شد. اما هنگامی تغییر اساسی در خودروی‌ سواری دایی به وجود آمد که او در سال 1376 به لیگ بوندسلیگای آلمان و باشگاه آرمینیا بیله‌فلد راه یافت. او در بازگشت به ایران یک بی‌ام و گرانقیمت خرید اما زود آن را فروخت، چرا که علاقه اصلی او مرسدس بنزهایی بود که در بدو ورود به ایران توجه زیادی به خود جلب کردند. علی دایی مابین سال‌های 78 تا 84 انواع بنزهای مختلف را سوار شد و مدل تغییر داد، اما در سال 84 یک خودروی شاسی بلند را که همان پرادو باشد برای خود خرید. این پرادو باز هم تغییر کرد. علی دایی پرادوی ابتدایی‌اش را با یک پرادوی چهار در و حجیم‌تر عوض کرد. ماجرای تصادف علی دایی با این پرادو در اواخر سال 90 را که می‌دانید. پس از این حادثه بود که او برای همیشه پرادو سواری را کنار گذاشت. از آن زمان تاکنون اشتهای علی دایی برای خرید خودرو‌های گران قیمت بیشتر شده است. او اکنون یک پورشه، یک لکسوس شاسی بلند، یک مرسدس بنز آخرین سیستم و از همه مهم تر یک مازراتی دارد که این آخری حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت دارد.

مهدوی‌کیا، بنزسوار حرفه‌ای

مهدوی‌کیا هم همانند علی دایی تنوع زیادی را در خودرو سواری تجربه کرد. از آن سال‌هایی که مهدوی کیا از بانک ملی و پرسپولیس کار خود را شروع کرد زمان زیادی می‌گذرد. او از همان سال‌های ابتدایی جوانی تاکنون خودرو‌های زیادی سوار شده است، از پراید و تویوتا گرفته تا بنز و بی‌ام‌و. البته علاقه اصلی موشک سابق هامبورگ به انواع بنز است. او یک بنزسوار حرفه‌ای به شمار می‌آید. البته مرد اخلاق فوتبال ایران بتازگی پورشه سوار شده و نوع کاین آن را سوار می‌شود. بد نیست بدانید او در سال‌های پیش از رسیدن به شهرت یک پژو 405 داشته است.

بی‌ام و سوار حرفه‌ای

شماره هشت باشگاه تراکتور سازی تبریز زمانی یک پیکان گوجه‌ای داشت، اما اکنون آن پیکان گوجه‌ای دیگر حتی در ذهن کریمی جایی ندارد. هر چقدر مهدوی‌کیا و دایی بنز سوار بودند کریمی بی‌ام و سوار است. او قبل از این‌که آنقدر پولدار شود که بی‌ام و بخرد سوار پراید می‌شد. پراید سواری علی کریمی اما بسرعت دوره‌اش تمام شد و او یک بی‌ام و خرید. البته او در تمام این سال‌ها مدام در حال تغییر مدل بی‌ام و خود بود. جدیدترین مدل بی‌ام و که از سوی کمپانی‌های آلمانی به بازار می‌آمد علی کریمی یکی از نخستین مشتری‌هایش بود. او آنقدر بی‌ام و سوار است که به نظر می‌آید هرچقدر عاشق فوتبال است به همان اندازه بی‌ام و را هم دوست دارد.

پروین، سطان هیوندا سوار

در کارنامه رانندگی سلطان قرمزها، تعداد زیادی خودرو می‌توانید ببینید. او که هم‌اکنون به‌عنوان سرپرست موقت پرسپولیس خود را مشغول کرده با خودرو‌های زیادی رانندگی کرده است، از ابتدایی‌ترین مدل بی‌ام و گرفته تا انواع بنزهای مدل بالا، زانتیا، هیوندا و پرادو. البته او هم‌اکنون یک هیوندای گران قیمت دارد.

نکونام، جنسیس‌سوار

اطلاعات چندانی از خودرو‌هایی که جواد نکونام پیش از مشهور شدن سوار می‌شده است در دسترس نیست، اما پراید سوار بودن او پیش از شهرت محرز است. او نیز همانند بسیاری از همتایان خود در سال‌های اخیر پشت فرمان خودرو‌هایی نظیر بنز، بی‌ام و و پورشه نشسته است. او مدتی هم جنسیس داشت.

رحمتی، فقط 206

دروازه‌بان استقلال علاقه چندانی به سوار شدن خودرو‌های لوکس و گران قیمت ندارد؛ البته این ادعایی است که خودش دارد. او اکثر مواقع با یک پژو 206 بر سر تمرینات استقلال می‌آید، خودرویی که مهدی رحمتی با آن همیشه دیده شده است. البته رحمتی مدتی هم یک پونتیاک گذر موقت سوار می‌شد.

نیکبخت، علاقه به ماشین‌های کروکی

روحیه تنوع طلب نیکبخت واحدی، هافبک استقلال باعث شد او که زمانی رنو و پراید سوار می‌شد طی 12 سال مدل‌های مختلفی از انواع خودرو را زیر پای خود ببیند. او مدتی بنز سوار بود، زمانی فولکس‌های مدل جدید می‌خرید، بی‌ام و دیگر انتخاب او بود، پرادو هم سوار شد و خلاصه این‌که در تمام این سال‌ها تا توانست خودرو عوض کرد. نیکبخت واحدی علاقه زیادی هم به ماشین‌های کروکی دارد. این فوتبالیست اکنون مازراتی سوار می‌شود.

قلعه‌نویی، آردی سوار سابق و مازراتی فعلی

بنز، لکسوس و حالا مازراتی. این خودرو‌هایی است که سرمربی آبی‌ها در این سال‌ها خریده است. به نظر می‌آید علاقه اصلی امیرخان بنز باشد. قلعه نویی در سال‌های نه‌چندان دور با پژو آردی در مکان‌های مختلف تردد می‌کرد. قلعه نویی کنونی فرسنگ‌ها با قلعه نویی آردی سوار تفاوت دارد.

مجیدی، لامبورگینی

فرهاد مجیدی هم زمانی پراید سوار بود. البته عصر پراید سواری مهاجم سابق استقلال خیلی وقت است سر آمده است. او با افزایش شهرت که با افزایش ثروتش نیز همراه بود تنوعی اساسی در مدل خودرو‌های خود به‌وجود آورد. او در سال‌های گذشته ابتدا بی‌ام و خرید، سپس پرادو، رنجرور و این اواخر لامبورگینی را هم به فهرست خودرو‌های گران‌قیمت خود اضافه کرده است.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 99
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    خوش بحالشون ماکه پرایدهم نداریم
    • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      زحمت بكش صاحب ميشي!!!
    • محمد IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      به آقای "زحمت بکش" اشتباهی مثبت دادم. واقعا برای شما متاسفم.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      179 7
      شما كه جواب اين بنده ي خدا رو دادي ، حالا مگه اينا خيلي زحمت كشيدن، كارشون تفريحشون بوده، من و همسرم كه هر دو مهندس قديمي بوديم و روي هم ٦٠ سال زحمت كشيديم چرا نميتونيم ماشين مدل بالا بخريم ؟. اهل هيچ بريز و بپاشي هم نبوديم فقط نون حلال خورديم
    • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      خدمت آقایی که میگن زحمت بکش صاحب میشی، این آقایونی که اسمشون بالا اومده زحمت کشیدن صاحب شدن ؟ بهتر نیست قبل از حرف زدن کمی تامل به خرج بدیم؟
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      مطمئن باشید این آقایی که گفته زحمت بکش تا صاحب بشی یکی از همین آقایان فوتبالیست است که با پول بیت المال و پول همین مردم بینوا که حتی دیگر توانایی خرید تابوتی مثل پراید را ندارند بی زحمت میلیارد شده و مازراتی سوار می شود.
    • رضا A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      91 4
      وا... من يه كارمندم. هشت سالهم سابقه دارم. ولي هنوز يهريالهم پس انداز ندارم چه برسه به اين كه پرايد هم بخرم. مگه من نوعي براي اينكشر زحمتنكشيده ام كه مي نويسي زحمت بكش آقا/خانم محترم؟
    • شاهین IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      شما هم برید فوتبالیست شید همه این بازیکنا از زمین خاکی شروع کردند و خیلی هم زحمت کشیدن بارها هم مصدوم شدند و خیلی هاشونم اسطوره بودند و بارها به موفقیت رسیدن حقشون بهترین ها رو سوار شند
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      9 66
      پس یه خواننده که کنسرت میگذاره پولداره اونم ملیاردی بخاطر صداش اونا هم استعداد فوتبالی داشتند به اینجاها رسیدند ورزش فوتبال پردرآمده چون پرطرفداره
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      11 75
      نه پس مفتی به دست اوردن رفتن تلاش کردن بازیکن شدن حالا هم پولشونو میگیرن.شما هم میتونی بری بازیکن و دکتر و مهندس بشی از ماشینهای اوناهم بهتر داشته باشی
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      75 5
      دوست عزیز با دکترای تخصصی بیکار و بی پولم، میشه زحمت رو برام معنی کنی؟
    • الهام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      36 2
      در جواب بی نام 11:34:14 باید بگم مردم با میل و رغبت میرن پول کنسرت میدن، اما واقعا چند درصد از مردم ما راضین پول بیت المال اینجوری خرج فوتبال بشه؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    لئو مسي هم كلكسيون ماشين داره. اكثر اوقات هم يا آئودي سواره يا مازراتي. كريس رونالدو هم آونتادور سوار ميشه، ولي اين فوتباليستا افتخار هموطناشون در سطح جهانن و تو تاريخ فوتبال جاودانه شدن. اما اين آقايون محترمي كه اسمشون رو برديد به غير از حاشيه چه ماستي براي فوتبال ايران بستن؟ بي تعصب جواب بديد لطفا"
    • میثم IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      185 5
      وجدانا چه از نظر تکنیکی و چه از نظر کسب افتخارات و شکستن رکوردها قابل مقایسه نیستند.درضمن بودجه ای که از بیت المال و پول نفت و بی حساب کتاب باشه آخرش همین میشه. 
    • saeid IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      100 6
      در تکمیل گفته های شما در کشورهایی نظیر اسپانیا ، آلمان ، انگلستان و... حقوق کارگران به اندازه اینجا نیست ، بنابراین اگر بخواهیم حقوق در یافتی بازیکنان فوتبال و کارگران را در داخل کشور نسبت به مقدار کار و زمانی که صرف میکنند ، در مقام مقایسه با بازیکنان و کارگران کشورهای مذکور قرار دهیم ، به سادگی به این نتیجه می رسیم که حقوق دریافتی بازیکنان در ایران که 95 درصد از باشگاه های دولتی می باشد(بیت المال) از حقوق بسیاری از بازیکنان طراز اول فوتبال دنیا بیشتر است
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      43 18
      افتخاز؟ خب آقای گلی جهان! بدون حتی یک گل در جام جهانی یا بدون حتی یک قهرمانی جام ملتها! با کلی پنالتی زورکی و گل به گوام و لائوس و مالدیو! بعلاوه محروم کردن و نابود کردن فرصت کلی مهاجم جوون و آینده دار! این کم کاراییه؟!!!
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      58 1
      20 سال پیش یک موتور گازی داشتم. الان همونم آرزو شده برام
  • بی نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    بخشی زیادی از این پولها بیت المال است که تو باشگاههای دولتی به بازیکنان میدن
    • بنز سوار زحمت کش A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      حسود حسود هرگز نیاسود. بنز سواری عجب حالی میده. :)) خدایش ما ایرانی ها خیلی حسودیم !!
  • بی نام A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    46 37
    به من چه؟
  • محمد IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    به امیدروزی که همه انسان ها عزت نفس داشته باشند وحسرت زندگی کسی رانخورند وظاهر زندگی کسی راباباطن زندگی خودمقایسه نکنند
  • آریا IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    12 0
    آقایونی که اسمشون ذکر شد خوبه به اصلشون برگردن داشتن چندین ماشین ملیاردی حسن نیست حسن اینه که از مالت تو چه جایی برای چه کاری و برای چه کسی استفاده کنی.
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    61 19
    قلعه نوعی؟
  • مود A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    279 6
    حیف پول که توی کشور ما اکثر مردم فقیرند از جیب همین مردم به مثلا فوتبالیستا میدن
  • ای بابا A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    19 1
    اکثر جونا ماشین هم ندارن اونوقت اینا ... اره خوب زحمت میکشن پیوس و چنگیز و ... که زحمت نمیکشیدن؟
  • محمدرضا IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    12 6
    يه نكترو هم در نظر بگيريد كه ستاره هاى دنيا ماشينا رو باقيمت اصليشون ميخرن اما تو ايران بايد ٣ برابر قيمت جهانيشون پول داد!
  • شیری A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    18 2
    جای تاسف است که این ها را فوتبالیست خطاب می کنید . باور کنید که این ها آبروی فوتبال را برده اند . تازه مگه چه خبره این همه دست مزد برای یک فعالیت ورزشی که عشق است نه درآمد .
  • امیر A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    52 10
    افشین قلعه نوی؟؟؟؟؟!!!!!
  • بی نام FI ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    85 93
    بنز و ب ام و نوش جونتون! اما لامبورگيني و مازراتي ديگه انصاف نيست!!
    • عسل IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      16 3
      پراید از براشون زیاده
  • احسان IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    بیچاره تحصیلکرده های مملکت..... شبها و روزها نخوابی و بیدار بمونی تحصیل و درس و مشق و... و اخر سر بیکاری... پزشکی که جان مردم رو بعد از خدا شفا دهنده هست و مهندسی که افتخار و اعتبار علمی حساب و کتاب نفت و سد و.... و دانشمندی که اختراعات و افتخارات تو دنیا بدست میاره هیچ نمیتونن بگیرن ولی اقایون که خیلی هاشون به زور دیپلم ردی هستن ببین چه میکنن با بیت المال و حق و حقوق من و امسال من تو این مملکت هفتاد میلیونی.... بخدا که من راضی نیستم حتی اگه قهرمان جهانم بشن
    • رها A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      11 28
      تا دیروز که همه به پزشک ها بد و بیراه میگفتن!! حالا اسم فوتبالیست ها اومده میگن بیچاره پزشک ها!! نکته اینه که هرجا در مورد ثروت افراد بگن ما میریزیم و داد و بیداد که آقا این حق ماست که اینا خوردن!!! یه جوری همه ریختن سر اینا که گویا تو ادارات داره کار خالصانه و قربه الی ا... میشه. آقا ما همه دنبال پول مفتیم. چه من کارمند چه اون فوتبالیست. فرقش اینه که من از دولت پول مفت میگیرم ولی اونا خیلی هاشون مثل کریمی و مجیدی و مهدوی کیا بیشتر ثروتشون رو از خارج آوردن.
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      35 1
      تازه این آقایان فوتبالیست خدمت سربازی خودشان را هم در تیم‌های وابسته با سازمان وظیفه می‌گذرانند و مزیت دیگری هم دارند که دست کم 20 سال روزانه ورزش کرده‌اند و قطعاً بدن سالم‌تری نسبت به دیگرانی دارند که شاید صدها ساعت‌ها روی صندلی‌های چوبی کتابخانه نشسته‌اند.
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      7 27
      من هم قبول دارم که ثروت در جامعه عادلانه تقسیم نشده ولی در هر زمینه ای نخبه ها موفق هستن. اینکه یک نفر مدرک مهندسی یا پزشکی دریافت کنه دلیل بر لیاقت نیست. همچنین فوتبالیست های زیادی داریم که هیچ وقت به درجات بالا نمیرسن. این آقایون هم اکثراً بعد از بازی در لیگ های خارجی به این پول ها رسیدن، همش که بیت المال نبوده.
    • رها A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      15 52
      بیچاره ما عقده ای ها که یه روز به فوتبالیست ها گیر میدیم یه روز بله پزشک ها و خلاصه معتقدیم هرکی بیشتر از ما داره دزده.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      10 3
      امسال-----» امثال عجب تحصیل کرده هایی!
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      25 2
      رها جان. مشکلی با درآمد دیگران وجود ندارد. مشکل آن زمانی پیدا می‌شود که کارایی و اثربخشی یک مقوله با همدیگر همسان نباشند. در کشورهای مطرح دنیا، افرادی سراغ فوتبال رفته‌اند که قدرت تصمیم‌گیری در لحظه و تجزیه و تحلیل در لحظه را دارند. در یک کلام، افراد باهوشی هستند. قصد جسارت به هیچ‌یک از هم‌میهنان فوتبالیست خودم را ندارم خدایی نکرده. مشکل آن زمانی خود را نشان می‌دهد که یک استاد-تمام دانشگاه حداکثر ماهی 5-6 میلیون تومان درآمد دارد و یک فوتبالیست در کمترین حالت 30 میلیون تومان. استاد-تمان شدن ساده نیست دوست عزیز. دست کم 20 سال باید برای آن عرق بریزی. اولویت‌های کشور ما هم به نظر نمی‌رسد که فوتبال باشد. محیط زیست و راه‌ها قطعاً اولویت بیشتری دارند. از سوی دیگر، فساد در فوتبال بلاتکلیف شده است.
    • مهران IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      6 1
      متاسفانه به اون جایگاه و قدرت تحلیل نرسیدیم که درک کنیم دوستمون احسان چی گفته.. رها شما برین درامد بازیکنانی از ته جدول لیگ رو با یه مهندش و دانشمند مقایسه کن.. بعد نظر دیگران را به چالش بکشون.. در ضمن کیفیت کار افراد رو هم ببین... ادیب و شخصیت و احترامی که دیگران به شما میزارن با یه به اصطلاح فوتبالیست (در واقع شوتبالیستن) مقایسه کن.. هیچ چیزی از ایم مملکت کم نمیشه که این فوتبال مسخره این بازیکنها رو ببینن یا اصلا نبینن.. خدایی قضاوت کنید.. از رو تعصب و تنگ نظری و این حرفا هم چیزی نگفتم من
  • عسل A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    پول بیت المال رو دادن به اینا .نه بازی درست و حسابی دارن نه اخلاق . حیف این پولهایی که اینا میگیرن
  • محمد EU ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    17 6
    علی دایی :پول حرام تو زندگی جایی ندارد
  • مهدی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 10
    این فوتبالیست هایی که شما نام بردید از بین مثلا 100 هزار نفر کاندیدای فوتبالیست شدن به اینجا رسیدن. اگه همین آمار رو برای متخصصین پزشکی یا مدیران ارشد شرکت ها هم بگید می فهمید که اون ها هم همین ماشین ها رو سوار می شن. افرادی که از بین مثلا 100 نفر متخصص بین خودشان انتخاب شدن. به همین خاطر خیلی اتفاق عجیبی نیست که این افراد پولدار باشند. ناراحتی اصلی مردم از این است که باشگاه ها دولتی اند. چگونه است که یک مدیر دولتی اگر بیش از 5 میلیون در سال بگیرد زمین و زمان به هم می ریزد ولی فوتبالیست های دولتی این قدر پول می گیرند. اگر باشگاه ها خصوصی شوند مشکلی ندارد. سهامداری که صاحب مالش هست تصمیم می گیرد که چقدر پول بدهد و به من مربوط نیست.
  • سام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    16 2
    1 تقسیم بر 70 میلیونم ماشین این دوستانی که بیخودی از بیت المال میگیرن سهم منه !! من اگه همه پولام دست خودم بود الان حد اقل یه پراید داشتم :)
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    16 1
    آدمهای خاص ماشینهای خاص .اما دولت باید باتصویب قوانین مناسب از این آقایان خاص مالیات خاص بگیره .
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 19
    ما ایرانی ها عاشق حواشی هستیم . زندگی خصوصی هر کس به خودش مربوطه .
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    25 3
    با مافیای فوتبال سوار مازراتی میشن...واقعا متاسفم.... به قول آقای دادکان بهترین فوتبالیست ایران بیشتر از 100 میلیون نمی ارزد...و بهترین مربی بیشتر از 40 میلیون نمی ارزد... مسی و رونالدو سرمایه داردند نوش جونشون...چون اونها یک تحول کلی ایجاد کردند ولی این به اصلاح بازیکنهای فوتبال ما چه طور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رامین A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    20 1
    قهرمان کشتی جهان و المپیک تو شهرش دست فروشی میکنه یا اون یکی قهرمان بخاطر هزینه های زندگی ورزش حرفه ای رو کنار میزاره...گواردیولای کشتی جهان بخاطر نگرفتن حقوق از تیم ملی یه مدت خداحافظی میکنه!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    13 2
    این افراد مگه چقدر زحمت کشیدن که باید اینهمه ثروت داشته باشن ما از اونهافوتبال که ندیدیم هیچ ،چیزی به جز بی شخصیتی و غوره گری ندیدیم
  • سهراب A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    3 29
    هر کسی به هر جایی رسیده زحمت کشیده ! حتی از راه های که من شما نمی پسندیم . زحمت بکش غر نزن !! تلاش کن !!
  • زیبا کلام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    18 1
    این همه پول بیت المال صرف این آقایون میشه بعدش میان میگن از یارانه انصراف بدین بیچاره فقیر فقرا
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    15 2
    هدفت این بود اول صبحی یه حالی از ما بگیری خبرآنلاین... 6 ماهه می خوام یه پراید بگیرم پولش جور نمیشه
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    10 0
    اگه از پول بیت المال باشه من یکی اصلا راضی نیستم ولی اگه از غیر باشه نوش جونشون
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    14 2
    معمولا پولهای باداورده صرف این نوع تجملات میشود.
  • پارسا IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 7
    پول بيت المالو بقيه جاها دارن ميخورن عين خيالتون نيست..تاميرسه به اين فوتباليستا ميشه بيت المال...حالا همشون حقشون نيست..ولي علي كريمي يا فرهاد مجيدي واقعا حقشونه..مخصوصا علي كريمي.كسي كه زحمت كشيدو به فوتبال اروپاوامارات رفت وعمده ثروتشم اونجا دراورد نه از بيت المال اينجا
    • احمدرضا IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      1 0
      عمده این بازیکنایی که نام برده شد بیشترین پولشونو از کشورهای خارجی گرفتن(کشورهای حاشیه خلیج فارس،آلمان).مثلا علی کریمی که مدت ها در امارات بود و بعد رفت آلمان 2 سال.بعد که از آلمان آمد رفت قطر که قراردادش اونجا 6 میلیون دلار بود.یعنی 18 میلیارد خودمون!مهدوی کیا،دایی،مجیدی این ها هم درآمدشون عمدتا از خارج بوده تا بیت المال ایران!!!
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    18 2
    واقعا جای تاسف داره که این آدمها باید این ماشینها رو سوار شن و متخصین مملکت ما خیلی هاشون یک موتور هم ندارن. به این میگن اختلاف طبقاتی
  • بیطرف A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 2
    باسلام به تمام ملت بزرگ و فهیم ایران این پول ها رو وقتی میگیرند آقایون بایستی بازی شون هم مثل ماشین بازی هاشون باشه ولی درعجبم چرا این آقایایون بلدند ماشین بازی کنند ولی فوتبال بازی بلد نیستند
  • ارتش سرخ آسیا EU ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    18 3
    سوار شدن ماشین های لوکس توسط فوتبالیستها چیز عجیبی نیست و تو کشورهای صاحب فوتبال فوتبالیستها درآمد خوبی دارن اما تو ایران فوتبالیستها با کمترین تلاش بیشترین بهره رو میبرن و از همه بدتر از جیب دولت پول خرجشون میشه.به هر حال میتونن در میارن نوش جونشون اما اگه یه سیستم درست و حسابی تو ورزش کشور وجود داشت بازیکنان ایرانی به جز تعداد معدود 100 تا نمیتونستن بگیرن.بازیکن بیش از 15 برابر ارزش واقعی خودش پول میگیره یه چیز هم طلبکاره و اعتصاب هم میکنه!!!
  • رضا IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    13 3
    دانشمندهسته ای ایران درخیابان بنی هاشم تهران ساکن میشه وتوی خودروی 405ترورمیشه مقایسه کنید دانشمندی که افتخارواعتبارایران حساب میشه بابازیکنی که پول بیت المال میگیره تاافتخاربیارمنتشم سرملت میزارکه برای شمابازی میکنم وآخرهیچ
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    8 0
    عدالت !!!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    133 2
    اینها مالیاتم میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اسی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 1
    ای بابا پول پول در میار زحمت چی اینقدری که من زحمت کشیدم شب روز فکر نمی کنم کسی زحمت کشید باشه الان هم به نون شبم محتاجم
  • مهران . ت A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    7 3
    بله-نوش جونشون -ولی کاش اداره مالیات جدی تر از اینها مالیات بگیره و نیاد گیر بده به یه کاسب و اصناف محلی و ...
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    4 2
    دیدن این عکس ها نباید روحیه جوان ها را خورد کند. هر چند هدف پنهانی همین است. همانقدر آنهایی که ندارند حسرت می خورند آنهایی که دارند می ترسند. شاید هم هزاران بار بیشتر. این خودش بزرگترین نقطه ضعفه.
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 2
    خبر آنلاین چه مطالب مفید و پر باری میزاری !!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    9 0
    تحصيلكرده هاي كشور بيكار و اونهايي هم كه كار ميكنند بي آينده !!
  • nasser IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    11 0
    الان من بیچاره اگر خووووب درس بخونم و بکشم خودم رو و بتونم اسم در کنم فک کنم 10سال دیگه بتونم همون پراید رو بخرم.چون 4سال دیگه درس دارم و دوسال سربازی و دوسال طرح پزشکی و اینا تازه برای دوره ی عمومیه و بعدش اگه خوش شانس باشم تخصص قبول بشم و 4سال فشار و درس و بعدش 4 سال طرح تخصص و........ اگه بعدش زنده باشم میتونم پراید رو بگیرم.!!!!!
  • راضی نیستیم A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    30 2
    من راضی نیستم پول از جیب ام درآورده شود و خرج ورزش غیرسودده شود. این ها مگر اسپانسر ندارند؟!
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 2
    اگراین ورزشکاران قدری ازقیمت خودرو خود راصرف کارهای عام المنفعه ویا کمک به نیازمندان میکردند نزد خالق ومخلوق محبوبتر میشدند ان شاالله این کاررا کرده اند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    36 14
    دایی مهدوی کیا کریمی یشتردرآمدشون و خارج از کشوردرآوردن.انصافا هم حقشون بود .اما قلعه نویی آردی سوار؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 11
    مبارک همشون باشه . ان شالله به سلامتی سوار بشن .
  • کامران A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    8 6
    علی دایی و مهدوی کیا موقعی به فوتبال آلمان رفتند که سیاست فوتبال آلمان خرید بازیکن های ارزان قیمت بود و هیچ وفت سراغ بازیکنهای گران فیمت نمیرفت اون موفع بازیکن های مطرح بایرن مونیخ حمید زیچ و یک بازیکن برزیلی بود توی این شرایط بود که علی دایی و مهدوی کیا شهره شدند وگرنه اگر با این شرایط لیگ آلمان میرفتند هرگز به جنین جایگاهی نمیرسیدند تازه اون موقع هم این بازیکن ها به ممد تبلیعات شبانه روزی رسانه های ایرانی اسم آنها سر زبانها میافتاد .. میدونم عده ای الان از روی تعصب عصبانی میشوند
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      7 5
      همون موقع بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان رسید و هرتابرلین هم بهترین دورانش رو سپری می کرد. چقدر قدرنشناس هستیم ما.
  • حمید A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 1
    پس اینطوره که بعضی از آقایان بر ما منت می گذارند و اعلام می کنند که خواهان انصراف از یارانه هستند وما را نیز دعوت می کنند که به جمع آن ها بپیوندیم !!!!
  • شاهین IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 0
    تورو خدا اینها چیکار میکنن که ما نمیکنیم؟ چی ازفوتبال بلدن؟ تواین وضع مملکت اینها با چه مقیاسی میلیاردها از پول مملکت را میزارن تو جیبشون؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    7 0
    آخه جالب اینکه چن نفر اولی که فرار مالیاتی داشتن همشون همین فوتبالیستا و باشگاها هستن!!!
  • علی اردبیلی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    11 2
    در جواب اون دوستی که فرمودن زحمت بکش صاحب می شی باید عرض کنم. دوست عزیز اولا : یعنی تو این مملکت هر کسی که فرتبالیست میشه زحمت میکشه؟ یعنی کسی که مدال المپیاد میاره زحمت نمی کشه؟؟؟ یادمه به یه قهرمان المپیاد شیمی فقط یک سکه جایزه دادن !!!!!!!!کسی که میره دانشگاه زحمت نمیکشه؟ خواهشا از هموطنام می خوام که مثل آقای دایی فکر نکنن که کسی که استعداد داره میشه مسی کسی که نداره میشه کارگر شهرداری .ما بالاترین فرار مغزها رو داریم اونا زحمت نکشیدن؟ وجدان هم خوب چیزیه بخدا!!! دوما ما مخالف ماشین مدل بالا نیستیم اما چرا باید از جیب این مردم بدبخت باید پول ماشین اینا پرداخت بشه .بقول دایی مازراتی سوار!!کجای دنیا از جیب مردم پول فوتبالیستها رو میدن؟ می دونم چاپ نمیشه اما خدایی هم اون بالا هست...آره هست.
  • شهروند A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 2
    پول هاي مفته ديگه خوبه والا گل نمي زنن ولي كلي پول بي زبون مي گيرين و ماشينهاي مدل بالا مي خرن !!!! كاش ماهم يكي از اونها بوديم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهربان توسی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    18 2
    کاش کارمندان و کارگران هم رفاه و معیشت مناسب داشتند من که راضی نیستم پول ملت به فوتبالیستها به این شکل پرداخت بشه
  • ببو IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    23 12
    يکى ازماشينهايى رو که قلعه نويى. ميخواست ازپسر عموى من بخرد اگر اسمش را ببرم. براى خودش سوژه ايى مى شود که بيا وببين. اگر طالبين مسبت بدين تا اسم اون ماشين رو ببرم کلى حال کنيين!!!!!
  • ایرانی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    4 7
    با سلام بجای ینکه حساب مردم را برسید و به قول عوام زاغ سیاه دیگران را چوب بزنید!! به بچه های مردم یاد بدید چطور ثروت خلق کنند. اینجوری هم حس حسادت مردم را بر نانگیخته اید . هم به تکلیف دینی خود یعنی امربه مروف عمل کرده اید. آره جان برادربرو کار میکن....! سال نو هم بر شما مبارک/
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    4 2
    از دریافتی مدیر باشگاه هم می نوشتی.
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    3 8
    متاسفانه در حالی که تنها تیم کلان شهر مشهد (ابومسلم) به خاطر اشتباهات سازمان تربیت بدنی به قهقرا رفت ولی بیت المال به شکل بی حد و حصری به جیب استقلال و پرسپولیس سرازیر شده! دوست دارم این تیمها رو به حال خودشون بزارن خواهید دید که به سرعت فقط اسمی از اونا میمونه. یادمون باشه خیلی از ملی پوشها از تراکتور سازی و برق و سپاهان و ذوب آهن و فولاد و ابومسلم بلند شدند.
  • مهرداد A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    13 9
    کاری به بقیه فوتبالیست ها ندارم ولی بعضی ها مثل علی دایی و مهدوی کیا و علی کریمی واقعا شناسنامه فوتبال ایران هستند ! اینها پولدار هستند چون تو رشته خود جزو یک درصد بالا هستند... حال دوستان اگر شما هم جزو بهترین مهندسین و پزشکان مطمئن باشید وضع مالی تون خوب خواهد شد
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 4
    ماشین بازتر از همه اینها، کریم باقری عزیزه که از قلم انداختید!
  • کوشا A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    5 1
    ماشینای قلعه‌نوعی و دایی رو برعکس زدید!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    2 29
    كدوم بيت المال همينجوريش بيت المال كلي به اين دو باشگاه بدهكاره
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    7 2
    آقای رحمتی رو با آزرا گرنجور سر تمرین دیدیم
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    8 1
    با این پولهای مفت و از کیسه بیت المال، یه تیم ملی باید از خارج بیاد ایرانو ببره جام جهانی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    7 14
    درود بر علی دایی.سالی ده میلیارد هم بگیره براش کمه.درود بر شرفش.
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    3 2
    دیشب توی خبرها خوندم که فروش طبقه حساس یک میلیاردی شد. با خودم فکر می کردم که اگر فرض کنیم این یک میلیارد سود فیلم بوده و هیچ خرجی نداشته و اگر کارگردان سالی دوبار از اینجور فیلمها بسازه باید عمر بیشتر از نوح داشته باشه تا 3000 میلیارد در آمد داشته باشه. همه چیزمون به هم میاد. کارگرها با ماهی چندرغاز سر می کنن و بعضی ها پورشه و مازاراتی سوار می شن.
  • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    1 10
    با سلام خدمت تمام عزیزانی که چه نظر مثبت وچه منفی یا بیطرف در مورد این بازیکنان عزیز تا بحال دادن یا اینکه دوباره نظر میدن.... بنده حقیر که هیچ نظری ندارم . سال نو مبارک
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    10 0
    وقتی با امثال ب.ز نشست و برخاست میکنی سوار این ماشین ها هم باید بشی خب !
  • امیر IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    4 2
    یک کارگرمتخصص زحمت کش نمیتونه احتیاجات اولی زندکیش تامین کنه اوقت یک فوتبالیباز بدون زحمت باید حق این کارگرا را ببره اعیاشی کنه با این حال توقع داریم مملک باستقلا ل اقتصادی برسه بدبخت اوناییکه که نون ندارند بخورند وسنگ اینا را بسینه میزنند
  • بی نام EU ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 2
    پدر و مادرم روی هم 55 سال خدمت کردن و پول حلال در اوردن. ماشینمون یه پژو مدل 84 . بعد یکی مثل این فوتبالیستای ما پول مفت مفت مفت و بدون زحمت میگیرن. بعدشم بیان با ماشینای اخرین سیستمشون توی خیابونا بچرخن عده ای هم که پول حلال در میارن از خدا و بنده ی خدا شاکی بشن چرا ما نداریم. خدایی باید جلوی این اسراف ها رو بگیرن.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    2 8
    اين بخل و حسد داره ما و فضيلتهاكونو را نابود ميكنه ، مشكل جاى ديگه س شما گير ميدين به چهارتا ماشين ، ما هميشه جوگير رفتار كرديم ، اين ديندارى و مسلمانى مان بايد در زندگى هامان جارى و سارى باشد ولى نيست ، اگر به خدا اعتقاد دارم بايد بپذيرم هرآنچه برايم مقدر كرده و تلاش ميكنم براى آرزوهايم ، نسل جديد ميخواهد سريع به همه خواسته هايش برسد البته بى انصافى نميكنم كه شرايط باز اقتصادى ، سياسى ، اجتماعى و فرهنگى وجود خارجى ندارد
  • مهرداد A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    4 2
    با سلام بياييد من دست روي قران بزارم كه اين پولها مال منه دادن به اينها ماشين خريدن پول فوتبال اگه خرج گوسفندها ميشد الان گوشت كيلويي هزار تومن بود
  • مهدی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    1 4
    درموردمجیدی اشتباه نوشتی اون از اول اپل داشت بعدا عوض کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    4 1
    کاشکی کارشونم خوب بود دلمون نمیسوخت.
  • جواد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    2 4
    شاید ما هم جای اونا بودیم از این خودروهای گران قیمت سوار میشدیم.