تسنیم نوشت:

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع آمریکا روز گذشته مخالفت و نارضایتی خود را از تصمیم رئیس جمهور افغانستان در حمایت از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان که در ماه های اخیر اختلافات زیادی با غرب در خصوص امضای پیمان امنیتی و ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین درخاک افغانستان داشته اخیرا حمایت خود را از اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش جان کربی از مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد، اظهارات حامد کرزی در حمایت از الحاق کریمه به خاک روسیه بی شک مفید و سودمند نخواهد بود. دوره ریاست جمهوری کرزی ماه آینده پس از برگزاری انتخابات این کشور به پایان خواهد رسید. وی افزود، اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود نقض آشکار تعهدات بین المللی و نقض تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین بوده است.
دولت اوباما و سایر کشورهای عضو گروه 7 در نشست روز گذشته خود در شهر لاهه به روسیه نسبت به اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر هشدار دادند. روسیه رسما 21 مارس یعنی 4 روز پیش کریمه را به خاک خود ملحق کرده است. کیف و غرب این اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به شدت محکوم کرده اند. تنها برخی کشورها مثل ونزوئلا و سوریه از این اقدام حمایت کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =