آنچه بر سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته رفته را می توانید در این گزارش بخوانید.

امید سلیمی بنی: سازمانی عریض و طویل به نام تامین اجتماعی که بیمه شدگان اصلی و تبعی آن به بیش از 37 میلیون نفر می رسند، سال 92 را در حالی آغاز کرد که بحث بر سر ماندن یا رفتن سعید مرتضوی، مدیرعامل وقت این سازمان، نقل هر مجلسی بود.

هرچند که مرتضوی در پایان سال تامین اجتماعی نبود، اما همه اتفاقات زیر سایه حضور 15 ماهه او در این سازمان رقم می خورد؛ از تحقیق و تفحض تا طلب ها و بدهی های بزرگترین سازمان غیردولتی کشور.

پایانش هم البته اعلام شد تامین اجتماعی ۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد، موضوعی که قرار بود با حضور مرتضوی در این سازمان حل شود، اما نشد که نشد و اکنون سید تقی نوربخش مانده است و انبوهی از طلب، بازنشستگانی که باید حقوقشان به اندازه تورم زیاد شود و البته پول هایی که تحقیق و تفحص مجلس گفته از کف تامین اجتماعی رفته است.

در این گزارش به بخشی از مهمترین رویدادهای مربوط به این سازمان در طول سال 92 پرداخته ایم:

ماه

روز

رویداد

فروردین

11

موافقت رئیس جمهور وقت با افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

15

در خواست تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس کلید خورد

19

جزئیات دلایل تصویب تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام شد: خرید مواد بیمارستانی با ارز دولتی و فروش آن با نرخ آزاد، انتصابات غیرقانونی و نحوه پاداش‌هایی  که در شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به تأمین اجتماعی داده می‌شد.

27

مرتضوی به عنوان سرپرست تامین اجتماعی از وزارت کار حکم گرفت. او پیش از این، مدیرعامل این سازمان بود که دیوان عدالت اداری، حکم مدیرعاملی او را لغو کرده بود.

29

معاون مرتضوی گفت که تغییر مدیرعامل این سازمان یک شایعه است و مردم باور نکنند.

 

ماه

روز

رویداد

اردیبهشت

1

تأمین اجتماعی 56.5 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان را خرید

2

بیمارستان 96 تختخوابی تامین اجتماعی ماهشهر به بهره‌برداری رسید

7

عزیز دولتخواه رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری خود گفت: مرتضوی عضو هیئت مدیره تأمین اجتماعی نیست.

15

مجلس به وزیر رفاه و تامین اجتماعی رای اعتماد داد.

18

طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس با 116 رای موافق تصویب شد.

18

نماینده ارومیه اعلام کرد: یک کارمند عالی رتبه شرکت ساختمانی تامین اجتماعی ۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرد

21

معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مبلغ 5 هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های طرف قرارداد این سازمان، تأمین و تخصیص داده شد و این مبلغ طی هفته جاری به حساب دفاتر اسناد پزشکی تمامی استان‌های کشور واریز می‌شود.

22

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی قرار شد حق همسر و فرزند بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

25

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش از این قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد به همراه مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته پرداخت شود ولی به دلیل عدم تأمین منابع در تیر و یا مرداد پرداخت می‌شود.

 

ماه

روز

رویداد

خرداد

6

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی که موفق به گذراندن دوره‌های آموزش مهارت شده‌اند به زودی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

مجلس، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را مکلف کرد در ازای دریافت به ترتیب 7 درصد و 5 درصد حق بیمه نسبت به بیمه نمودن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر اقدام کنند.

نمایندگان مجلس، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند به افرادی که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کردند و به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۰ سال برای زنان رسیدند یا به هر دلیلی در سنین کمتر از موارد فوق، از کار افتاده شدند، مستمری پرداخت کند.

17

سعید مرتضوی جبهه متحد کارگران ایران اسلامی را با هدف تبلیغات در انتخابات شورای شهر افتتاح کرد. از اعضای این جبهه هیچ کس به شورا نرفت.

19

مجلس در بودجه 92 برای تامین نظر شورای نگهبان، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد با رعایت قوانین و مقررات مربوط، 800 هزار نفر از کارگران ساختمانی را بیمه کند.

20

نمایندگان مجلس مسعود پزشکیان، قاسم عزیری و محسن علیمردانی را به عنوان ناظران مجلس در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی انتخاب کردند.

30

رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: اداره کل ایثارگران این سازمان تشکیل می شود

 

ماه

روز

رویداد

تیر

1

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: از امروز معوقه‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی حقوق پرداخت می‌شود.

2

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ما حضور مرتضوی را با عنوان رئیس تأمین اجتماعی غیرقانونی اعلام کردیم و دولت هم این موضوع را پذیرفت و در حال حاضر وی با عنوان سرپرست فعالیت می‌کند.

4

۱۵ نفر از نمایندگان به عنوان اعضای کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی انتخاب شدند. علیرضا محجوب به عنوان رئیس این هیئت برگزیده شد.

5

در جلسه هیئت امنا افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۷۰۰ هزار تومان تصویب شد و به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال امروز پنجم تیرماه برای پرداخت ۲۵ درصد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و مابه‌التفاوت حداقل حقوق به میزان ۷۰۰ هزار تومان در وجه بانک رفاه پرداخت شد.

6

بودجه تأمین اجتماعی 30 هزار و 600 میلیارد تومان تصویب شد و مقرر شد 70 درصد منابع سازمان صرف پرداخت مستمری، 22درصد درمان، 5 درصد بیمه بیکاری و 3 درصد بخش پرسنلی و اداری و بیمه‌ای می‌شود.

20

دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی در شعب تامین اجتماعی به هنگام صدور پروانه ساختمانی متوقف شده است.

24

مدیرعامل انجمن رفاه و تأمین اجتماعی گفت: شصتمین سالگرد تأسیس تأمین اجتماعی در یکی از گرانقیمت‌ترین سالن‌های همایش هزینه‌های چند میلیارد تومانی دارد که این هزینه‌ها از جیب کارگران و مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

25

هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی انتخاب شدند

شصتمین سالگرد تشکیل این سازمان برگزار شد. هزینه های این آیین، یکی از اصلی ترین محورهای تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی بود.

30

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته کشور گفت: تامین اجتماعی در مورد همسان‌سازی حقوق و هزینه بیمه تکمیلی با حضور نمایندگان بازنشستگان اعلام نظر می‌کند.

 

ماه

روز

رویداد

مرداد

2

مدیرعامل شرکت تولیدکننده داروی ام اس گفت: سازمان تأمین اجتماعی از 10 روز پیش پوشش بیمه‌ای داروی ام اس را کاهش داده و قیمت داروی تولید داخل ام اس برای این بیماران حدود 30 درصد گرانتر شده است.

4

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با واگذاری معادن شماره ۲ و ۳ گل‌گهر سیرجان به سازمان تأمین اجتماعی، تمام دیون دولت به این سازمان تسویه شد. دیوان عدالت اداری بلافاصله این مصوبه را ابطال کرد.

9

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی در حالیکه کمتر از یک هفته به اتمام دولت دهم مانده اواسط هفته از سوی استاندار برکنار شد.

12

رحمت الله حافظی، مدیر عامل اسبق سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال جاری دولت به تامین اجتماعی ۵۳ هزار میلیارد تومان بدهکار است که در صورت پرداخت ۳۵ هزار میلیارد تومان از این بدهی دولت همچنان باید حدود 20 هزار میلیارد دیگر نیز پرداخت کند.

13

سید تقی نوربخش عضو سابق هیئت مدیره تامین اجتماعی گفت: کسری ۳ هزار میلیارد تومانی در تأمین اجتماعی وجود دارد و با واگذاری های اخیر بدهی دولت به تأمین اجتماعی صفر نمی‌شود.

14

احمدی سیدی به عنوان سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی منصوب شد.

20

نمایندگان ۳۰۰ کانون بازنشستگی از سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علی ربیعی گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت کردند.

21

زمان حکم سرپرستی سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی به اتمام رسید.

23

هیئت دولت دهم در آخرین جلسه خود با صدور ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های مختلف اجرایی اعلام کرده که به منظور کمک به سازمان تأمین اجتماعی، سازمان ملی زمین و مسکن مکلف است نسبت به تمدید قرارداد یکی از پروژه‌های مهم شستا کشور اقدام کند. بعدا مشخص شد این پروژه مربوط به واگذاری 138 شرکت به بابک زنجانی بوده است.

26

ناصر برهانی عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی تا پایان هفته جاری انتخاب و معرفی می‌شود.

با استقبال اسد‌الله عباسی، علی ربیعی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دفتر کار خود در ساختمان این وزارتخانه مستقر شد. او گفت: حساسیت ویژه‌ای نسبت به تأمین اجتماعی دارم. سرپرست جدیدی برای تأمین اجتماعی انتخاب نشده است و بنده به زودی مدیرعامل جدید را اعلام می‌کنم.

27

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترکیب اعضای قانونی هیئت امنای تامین اجتماعی، اعضای قبل از تاریخ یک مرداد هستند و  هیچ گونه تغییری در ترکیب اعضای قبلی هیئت امنای مذکور از نظر این وزارتخانه صورت نپذیرفته است.

29

عباسی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع خود گفت: پس از بخشنامه معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم، هیچ تغییر و تحولی در اعضاء هیئت امناء تأمین اجتماعی صورت نگرفته است.

31

سازمان تأمین اجتماعی در توضیحاتی درباره خبری با عنوان «واگذاری بی‌حساب و کتاب زمین‌های تأمین اجتماعی به یکی از مسئولان» توضیح داد: تاکنون اقدامی برای واگذاری در شمال تهران و مشهد به یک دانشگاه انجام نشده است.

 

ماه

روز

رویداد

شهریور

2

رحمت الله حافظی، مدیرعامل اسبق این نهاد گفت: شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی «شستا» محلی برای اشتغال آشنایان و فامیل‌های اعضای هیئت دولت سابق و ارتزاق عده‌ای از خواص شده است.

5

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد. او  نخستین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در 35 سال گذشته است که از دل این سازمان انتخاب شده است.

6

نوربخش گفت: در بودجه سال جاری تأمین اجتماعی سه هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد.

12

هاشمی نماینده میناب گفت: : سازمان تامین اجتماعی باید ریخت و پاش‌هایش را کم کند نه اینکه حق مردم را ندهد.

13

نمایندگان مجلس با پیشنهاد مسکوت ماندن طرح تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، مخالفت کردند.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین ‌اجتماعی از پرداخت ۱۸۵ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد تأمین ‌اجتماعی در سراسر کشور خبر داد.

19

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ قرار است حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش داشته باشد و بین بازنشستگان تأمین اجتماعی همسان‌سازی انجام شود.

20

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره «طرح تبدیل صندوق به سازمان تأمین اجتماعی» اعلام کرد: با توجه به وجود ابهام در عنوان صندوق یا سازمان تأمین اجتماعی در قوانین مختلف، رفع این ابهام ضرورت دارد.

22

محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مناظره تلوزیونی درباره تامین اجتماعی گفت: اصلاح قانون نظام جامعه رفاه و تأمین اجتماعی در حل معضلات این سازمان کمک می‌کند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر مجموعه اقتصادی خود (شستا) نظارتی ندارد و در دولت کمیته‌ای برای تعیین مدیران شستا مشخص شده است.

23

علیرضا محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس در نشست خبری خود از مفقود شدن ۲۰ هزار صفحه مدارک و پرونده‌های تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی خبر داد و در این زمینه به مسئولان اصلی این موضوع هشدار داد که هرچه سریعتر پرونده‌های مفقوده مجلس را تحویل دهند.

25

عزیز دولتخواه رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه قطعاً استخدامی که خارج از آزمون سراسری و نیاز سازمانی باشد مورد تأیید نیست، گفت: چند ایراد بر نحوه جذب اخیر نیروی مذکور وارد است.

قاضی پور عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با تأیید مفقود شدن ۲۰ هزار صفحه از گزارش تحقیق و تفحص از این سازمان، گفت: صفحات این گزارش مهم در طبقه اول ساختمان شماره ۲ تامین اجتماعی مفقود شده است.

27

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان گفت: 12 هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های در نظر گرفته شده برای جبران کسری صندوق فولاد بر خلاف ماده 59 قانون بودجه به سازمان تأمین اجتماعی منتقل شده که این کار غیرقانونی است.

30

مدیرعامل و اعضای جدید هیئت مدیره شستا معرفی شدند. سید ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا رستمی، مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن، عزیز دولتخواه، رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، نجات امینی،سرپرست سابق شستا و احمد فیاض بخش، رئیس سابق سازمان اقتصادی کوثر اعضای هیئت مدیره شستا شدند.

 

ماه

روز

رویداد

مهر

3

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: معادن گل‌گهر ۲ و ۳ سیرجان پرسود است و قرار بود در قالب رد دیون مطالبات دولت به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود بنابراین پیگیر آن هستیم که این مصوبه مجددا احیا شود چرا که با واگذاری این معادن بخش قابل توجهی از مطالبات دولت تسویه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی طی احکامی جداگانه، محمدحسن زدا را به عنوان معاون فنی و درآمد تأمین اجتماعی و عبدالرحمان تاج‌الدین را به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس این سازمان منصوب کرد.

6

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی آخرین وضعیت قیمت داروهای مورد نیاز بیماران کلیوی و رایگان شدن آنها از سوی سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد و گفت: برخی داروهای پرمصرف بیماران مانند سل‌سپت در سازمان تأمین اجتماعی رایگان نشده است.

7

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی همانند گذشته تمامی داروهای موجود در فهرست دارویی مورد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر که مورد مصرف بیماران خاص است را رایگان توزیع می‌کند.

10

علیرضا محجوب، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت‌ که افرادی سند ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول سازمان تامین اجتماعی را در اختیار دارند که باید پاسخ بدهند این اسناد به جای سازمان تامین اجتماعی چرا در اختیار آنهاست.

14

مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان از بررسی طرح ممنوعیت فعالیت اقتصادی بیمه‌ها و صندوق‌های تامین اجتماعی در این کمیسیون خبر داد.

15

نوربخش مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه امسال کسری ۵ هزار میلیاردی داریم گفت: در تلاشیم بدهی ۵۴ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی کاهش یابد.

اعضاء جدید هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعضاء جدید هیئت امنای سازمان منصوب شدند. طبق این حکم  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،ابوالحسن فیروزآبادی ، محسن خلیلی عراقی، محمد فرهادی ، محمد نهاوندیان ، محمد باقر نوبخت ، مهدی کرباسیان ، اولیاءعلی بیگی و اکبر شوکت به عنوان "اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق های وابسته" منصوب شدند.

16

مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با صدور بیانیه‌ای برکناری نماینده این مجمع از هیئت امنای تامین اجتماعی که چندی پیش از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه انجام شد را غیرقانونی و برخلاف برنامه‌های وزیر دانست.

23

عضو مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با بیان اینکه این مجمع نسبت به برکناری نماینده آنها از هیئت امنای تامین اجتماعی از سوی وزیر کار اعتراض کرده، خواستار پاسخگویی مسئولان در این زمینه شد.

28

طی حکمی از سوی سیدتقی نوربخش، امیر عباس تقی پور به عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد.

29

در حکمی از سوی سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی، مهدی درخشان به عنوان مدیرکل درمان مستقیم این سازمان منصوب شد.

30

ایرج عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش تفحص از سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی قرائت شد که از جمله نکات این گزارش می‌توان به تخلفات صورت گرفته در واگذاری شرکت‌های شستا و مشخص نبودن منابع و مصارف این شرکت‌ها اشاره کرد.

 

ماه

روز

رویداد

آبان

1

شورای نگهبان طرح دوفوریتی تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند را با توجه به اصلاحات انجام‌شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

5

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور گفت: عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی و افزایش حقوق بر اساس تورم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر است.

7

دهدشتی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در بخش اقتصادی و درمانی در جلسه امروز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

10

نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر بازنشستگان از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

11

بانک رفاه کارگران هزینه ۲۰ میلیارد تومانی چاپ دفترچه‌های درمانی را نقبل کرد.

اعلام شد  هنرمندان و نویسندگان با معرفی صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان از خدمات تأمین ‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

22

طی حکمی از سوی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری به عنوان دبیر هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.

27

علی روحبخش معاون اداری و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت 125 میلیارد تومان به بیمارستان‌های طرف قرارداد با این سازمان خبر داد و گفت: این مبلغ به بیمارستان‌های خصوصی، خیریه، دانشگاهی و دولتی پرداخت شد.

هیئت مدیره، تفاهم‌نامه تامین اجتماعی با بابک زنجانی را لغو کرد.

28

نوربخش مدیرعامل  سازمان تأمین اجتماعی گفت: گزارش مربوط به تفاهمنامه این سازمان با بابک زنجانی برای واگذاری برخی شرکت‌های تأمین اجتماعی ان‌شاءالله به مجلس ارائه خواهد شد.

 

ماه

روز

رویداد

آذر

2

حسن اعتمادزاده دبیر سابق هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ مدیرعامل وقت سازمان قبل از اینکه هیئت امنا اجازه فروش بدهد، چک و مبایعه‌نامه‌ای به بابک زنجانی داده است که هر دو اقدام خلاف قانون است.

5

رضاامینی مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استان‎های سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان در هشت سال گذشته، هشت مدیرعامل عوض کرد و این امر فعالیت‏های کلان سازمان را به هم ریخت.

8

مدیر عامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند به مدت یک سال از خدمات تأمین تکمیلی استفاده کنند

9

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی ضمن تشریح پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، از پرداخت ۲۰۴ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک و همچنین درمانگاه‌های طرف قرارداد خبر داد.

11

وزیر تعاون ،کارورفاه اجتماعی درنامه‌ای خطاب به احمدمیدری عنوان کرد: در اولین جلسه هیئت امنا، نظام پرداخت به مدیران تأمین اجتماعی بررسی شود.

12

علیرضا محجوب رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی از اختصاص ۶ میلیارد تومان پاداش برای تنها ۴۰ نفر در مجموعه این سازمان خبر داد.

13

نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت هزار میلیارد تومان در راستای تعهدات خود در قبال بیمه کارگران ساختمانی، تفاوت قیمت ارز و دارو و تعهدات کارفرمایی به تأمین اجتماعی پرداخت کرد.

13

گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس خوانده شد. در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی آمده است: مبالغی شامل ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به رحیمی، یک میلیارد ریال به عباسی و شیخ‌الاسلامی، ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به سرپرست وقت وزارت تعاون، یکصد میلیون ریال بن فروشگاه رفاه به مدیرعامل خبرگزاری موج و یکصد میلیون ریال کارت هدیه به مدیرعامل وقت ایرنا تحویل شده است.

13

در جلسه هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی سرخو (نماینده خانه کارگری) علی حیدری، کیایی‌زاده و ظفرزاده به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدند.

16

ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه از برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان در پرونده تامین اجتماعی خبر داد.

17

مهدوی عادل، اقتصاد دادن بعنوان نفر پنجم  هیئت امنای تامین اجتماعی معرفی شد.

18

عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آن بخش از گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تأمین اجتماعی که درباره اینجانب مطرح شده است، بی‌پایه و غیرمنصفانه است و بنده پیگیری قضایی را حق خود می‌دانم و اتهامات واردشده را پیگیری خواهم کرد. علیرضا محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی بعدا به خبرآنلاین گفت شیخ الاسلامی بی سر و صدا وامی را که گرفته بود به حساب دولت ریخته و بدهکار نیست.

19

پورمختار، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارسال اسامی نمایندگانی که در دوره هشتم از تامین اجتماعی کمک مالی دریافت کرده‌اند، خبر داد.

نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری خود درباره اقدامات صورت گرفته پس از تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در این تحقیق و تفحص موضوع چک 3.5 میلیارد یورویی تامین به بابک زنجانی نیز مطرح شده است.

حجت الاسلام شیرمردی یکی از کسانی که به عنوان دریافت کننده پول از مرتضوی در گزارش مجلس نامش بود، این موضوع را تکذیب کرد.

20

مرتضوی اسنادی را منتشر کرد که نشان می داد یکی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی  از سازمان تأمین اجتماعی با دریافت یک باب خانه ۱۰۷ متری در خیابان شهرآرا سهم خود را از این سازمان دریافت کرد.

21

عوض حیدرپور عضو هیئت نظارت بر نمایندگان گفت: هیئت نظارت بر نمایندگان قطعا موضوع دریافت کارت هدیه توسط نمایندگان از سازمان تأمین اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

23

سازمان تامین اجتماعی رسما تایید کرد علی حیدری، محمدحسین مهدوی عادلی، محسن سرخو، علی ظفرزاده و عباس کبریائی‌زاده به عنوان اعضای جدید هیأت‌مدیره این سازمان انتخاب شدند.

25

خزانه‌دار کل کشور تاکید کرد برخی اقدامات سازمان تامین اجتماعی علاوه بر عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران شاغل در این طرح‌ها، موجب تاخیر روند اجرای عملیات طرح‌های عمرانی می‌شود.

افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از عدم‌ تحقق وعده بابک زنجانی در بازگرداندن چک ۱۷ هزار میلیاردی تامین اجتماعی خبر داد.

26

اعضای سابق هیئت مدیره تأمین اجتماعی در نامه‌ای ۱۰ صفحه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، از برخی نکاتی که در تحقیق و تفحص اخیر مجلس از سازمان تأمین اجتماعی به آن پرداخته نشده بود، پرده‌ برداشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به دبیر هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیگیری حقوقی مفاد گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی برای استیفای حقوق بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را خواستار شد.

28

نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به عملکرد و اقدامات این سازمان گفت: امروز 38 میلیون نفر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

 

ماه

روز

رویداد

دی

1

سازمان تأمین ‌اجتماعی اعلام کرد ۱۰ هزار و ۵۸۱ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال بابت خدمات درمانی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در ۶ ماه اول سال‌ جاری هزینه کرده است.

2

افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پرونده ۱۷ هزار میلیاردی بابک زنجانی در این کمیسیون همچنان مفتوح است.

9

پورمحمدی وزیر دادگستری درخصوص کارت ‌هدیه‌های اهداشده از سوی سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی گفت: کار خلافی انجام شده و هرچه خلاف قانون است مورد قبول ما نیست.

18

نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد ممکن است بازنشستگان تامین اجتماعی در مرحله اول سبد کالا نگیرند، این در حالی است که معاون اول رئیس جمهور پیش از این بازنشستگان را در فهرست دریافت کنندگان سبد اعلام کرده بود.

21

پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به یکی از شعب کارکنان دولت ارجاع و رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

23

محمدحسین زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورتی که دولت‌ها به تعهدات خود عمل می‌کردند، بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی انباشته نمی‌شد و تأمین اجتماعی نیز بهتر می‌توانست نسبت به سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات اقدام کند.

 

ماه

روز

رویداد

بهمن

3

نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر این سازمان به ماموریت‌های اصلی خود برگشته است، گفت: حواشی ایجاد شده در دو سال اخیر، هیچ کدام ربطی به ماموریت‌های تامین اجتماعی نداشت.

7

محسن سرخو عضو هیأت‌مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: بودجه پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی برای سال 93، بالغ بر 45 هزار میلیارد تومان است.

9

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران گفت: در بحث یارانه‌ها در مجلس بیماران خاص فراموش شده‌اند درباره همه اقشار صحبت می‌شود اما نامی از بیمار خاص برده نمی‌شود. یارانه سایر اقشار آسیب‌پذیر ۲ برابر می‌شود اما بیماران جایگاهی ندارند.

10

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازرسان ما در تامین اجتماعی مستقر هستند و موارد را بررسی می‌کنند.

محجوب درباره پرونده تأمین اجتماعی گفت: دستگاه قضایی در حال رسیدگی به این پرونده است و ما از نظر قانونی کار خود را انجام داده‌ایم.

14

غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پرونده اعلام جرم دادستان تهران علیه مطهری در حال رسیدگی است، گفت: کار رسیدگی به پرونده تخلف در تأمین اجتماعی هم آغاز شده است.

15

نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، از پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های مربوط به ۱۰ قلم از داروهای مربوط به زوج‌های نابارور بیمه‌شده این سازمان بر اساس فهرست ارائه شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

17

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: بدهی دولت به تأمین اجتماعی در سال آینده با احتساب سود تعهدات ۹۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ در ۱۰ سال گذشته تعهد دولت به منابع سازمان ۳ به ۷ بوده و در سال‌ جاری این نسبت به ۱۵ به ۲۳ افزایش یافته است.

20

نجات امینی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی از اختصاص 32 هزار میلیارد تومان معادل یک‌چهارم بودجه دولت در 10 ماه امسال به این سازمان خبر داد.

22

طی دیدار مدیرعامل شستا با رئیس سازمان بهزیستی کشور قرار شد کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مشترک مسئولیت اجتماعی تشکیل شود.

23

حسین دهدشتی عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های اصل ۹۰ و انرژی مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی گفت: چک‌های سازمان تامین اجتماعی پنج فقره بود که چهار فقره آن در اختیار وزارت نفت است؛ بابک زنجانی قصد داشته به وزارت نفت ضمانت دهد و به همین دلیل چک‌ها را به آنها داده است.

27

امیرعباس تقی پور مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: عیدی حدود دومیلیون بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی تا پایان بهمن پرداخت می‌شود.

موسسه فرهنگی - هنری آهنگ آتیه ناشر روزنامه خورشید توقف و یا ادامه انتشار خورشید را منوط به نظر سازمان تامین اجتماعی دانست.

 

ماه

روز

رویداد

اسفند

 

 

 

 

 

 

5

مدیر عامل سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر گرانمایه انقلاب و تأکید ریاست جمهور این موضوع به صورت ویژه در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت

6

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحقق تامین اجتماعی جامع، از افتخارات دولت و نظام اسلامی است.

18

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مجدداً تفاهمنامه‌ای بین سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه آزاد تصویب شده است.

19

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به مخالفت کارگران با ادغام تأمین اجتماعی با سایر بیمه‌ها، تأمین اجتماعی را متعلق به کارگر دانست و گفت: سال آینده با اجرای فاز دوم هدفمندی، هزینه بیشتری به کارگران تحمیل می‌شود.

22

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این سازمان یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است که 40 درصد داروی کشور را تولید می کند و در حوزه اقتصادی نیز با یک برنامه زمان بندی شده مشخص تمام بندهای سیاستهای اقتصاد مقاوتی را در سال آینده اجرا می کنیم.

26

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت در سال 92، 60 هزار میلیارد تومان است که در سال آینده به 90 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. و درمان همه مستمری بگیران این سازمان رایگان می شود.

عضو هیأت رئیسه انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به مراجعه برخی کارگران برای قرار گرفتن در لیست بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: ظاهراً شعب از این موضوع بی اطلاعند و سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به آنها ابلاغ نشده است.

28

از سوی یکی از مدیران حوزه علمیه اعلام شد  170 هزار طلبه در‏ کشور دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند.

 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    1 1
    بخدا دوره احمدي نژاد مردم راحت تراز الان زندگي مي كردند انشا الله دولت تدبير فكر بحال مردم بكند