عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است برای تحقق شعار سال به شیوه مدیریت جهادی،باید بورکراسی اداری را در کشور کم کنیم.

عوض حیدر پور نماینده شهر رضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که برای تحقق شعار سال 93 راه میانبر را چه می دانید، گفت:باید تلاش کنیم از همه ظرفیت های ملی و مردمی همچون دفاع مقدس در این دو عرصه استفاده کنیم.
وی با اشاره به تشکیل سپاه و بسیج در سالهای ابتدایی جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در دورانی که عده ای شعار انحلال ارتش را سر می دادند، امام ضمن حفظ ارتش، سپاه را تشکیل و ارتش را مقاوم کردند، در ادامه هم با تشکیل بسیج، سپاه و کشور مقاوم سازی شد تا ما در دفاع مقدس سر بلند شویم.

حیدر پور با بیان اینکه اکنون در عرصه اقتصاد و فرهنگ، ساختاری کلاسیک داریم که شکننده است و با تورم، رکود و تحریم و... دچار مشکل می شود، تصریح کرد:مهمترین عنصری که در حال حاضر می تواند اقتصاد وفرهنگ را مقاوم و در برابر هجوم بیگانه واکسینه کند استفاده از ظرفیت های مردمی است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای تحقق شعار سال جدید آیا نیاز به قانون داریم، گفت: خیر. مهم اجرای قوانین مصوب در کشور است.
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: موانعی که پیش پای اقتصاد کشور است که موجب می شود کاری که در یک ساعت قابل انجام شدن است، با بوکراسی اداری ماهها به طول می انجامد تا به سرانجام برسد.
به همین دلیل در شرایط حاضر ، اگر می خواهیم اقتصاد و فرهنگ به عنوان شعارهای سال محقق شود، باید حداکثر توان از شدت بورکراسی اداری بکاهیم و مدریت جهادی را چون دوران دفاع مقدس ، به بدنه اجرایی کشور وارد کنیم.
/29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    0 0
    اگه واقعا میخواید معنی بروکراسی اداریو بفهمید یه سر به دانشگاه علوم تحقیقات تهران بزنید! 6ماه طول میکشه گواهی موقت بت بدن