حجت الاسلام طباطبایی معتقد است:برای تحقق شعار سال جدید باید تقویت عزم ملی را به جد دنبال کنیم وبهانه گیری را کنار بگذاریم.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی استاد اخلاق و نماینده سابق مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» ،گفت:به طور کلی باید گفت اقتصاد کشور نیاز به بازسازی دارد و باید افراد متفکر و فعالان این عرصه،برای شکوفایی اقتصادی وارد عرصه شوند.

وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب به دلیل نگاه عمیق و پخته به جامعه ایرانی و نامگذاری شعارهای سال، ادامه داد: فرهنگ ما هم نیاز به احیا دارد چرا که جامعه ما  مسلمانان است وبا تذکر و مهربانی می شود فرهنگ را احیا کرد؛ مهم در این عرصه  تلاش برای « عزم ملی» است چون مدیریت جهادی با تلاش یادگاران دفاع مقدس میتواند محقق می شود و تجربیات موفقی هم در این زمینه داشتیم.

 حجت الاسلام طباطبایی در پاسخ به اینکه برای تحقق عزم ملی چه راههای میانبری وجود دارد،خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد حرکت جامعه برای بازسازی اقتصاد و احیا فرهنگ همسو شود و راه میانبر رسیدن به این مفهوم، حفظ وحدت ملی است.

نماینده سابق مجلس در دور هفتم راه رسیدن به وحدت ملی را  نپرداختن به گذشته و بهانه گیری خواند و اظهار داشت:به اسم نقد تصمیمات گذشته و حوادث رخ داده پیشین با توجه به اختلاف نظرهای جدی، پرداختن به این مساله، وقت تلف کردن است و اگر کسی نقدی دارد، باید این نقد در کار امروز باشد و توبیخ دیگران به خاطر گذشته، عزم ملی را مخدوش کند.

وی با بیان اینکه خرده گیری کردن، مدیران را از کار کلان باز می دارد، گفت: نکته سوم هم این است که خود مردم اختلاف بین خودشان نیندازند.ضمن اینکه برخی تریبون ها مثل صداو سیما در برنامه هایش باید عزم ملی را مد نظر قرار دهند.

حجت الاسلام طباطبایی خاطر نشان کرد:عزم ملت که نباشد نه اقتصاد ساخته می شود و نه فرهنگ بازسازی می شود؛بنا بر این راه میانبر برای تحقق شعار سال جدید اهمیت به عزم ملی و دوری کردن از هر آنچیزی است که سبب تفرقه ت کنندبین مردم می شود.مشکل ما عزم ملی است؛ راهش هم این است که به گذشته بر نگردیم و امروز اشکال تراشی نکنیم.

وی در پیان گفت: صاحبان تریبون در عزم ملی و توجه به آن می توانند موثر باشند و رفتار نابجا موجب خدشه بدان می شود.

29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =