مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 2 فروردین 1393

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پوشش امدادی بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۰ مسافر نوروزی توسط امدادگران هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، حسین درخشان به انجام ۱۱۰۰ مورد عملیات و خدمات از ۲۵ اسفند تا دوم فرودین ۹۳ اشاره کرد و گفت: در این عملیات های پوشش داده شده، به ۶ هزار مصدوم حوادث مختلف خدمات درمانی ارائه شد، که از این تعداد ۵۶۰ نفر برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.
وی با تاکید بر نجات ۱۱۰۰نفر در عملیات های انجام شده خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۲۴ عملیات رهاسازی انجام شده و ۶۵۰ نفر نیز در جاده های کشور اسکان اضطراری داده شدند.

انفجار کپسول گاز حادثه آفرید
انفجار کپسول گاز در گویم شیراز حادثه آفرید.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس به واحد مرکزی خبر گفت: بر اثر انفجار کپسول گاز در منزلی در گویم شیراز یک نفر جان باخت و سه نفر مصدوم شدند.
دکتر فیروزی افزود: این حادثه بر ا ثر رعایت نکردن نکات ایمنی اتفاق افتاد.

مهار آتش سوزی واحدهای تجاری در قلعه رودخان فومن
آتش سوزی 9 واحد تجاری در روستای قلعه رودخان فومن مهار شد.
این واحد ها ساعت 1 بامداد آتش گرفت و 7 اکیپ آتش نشانی از شهرهای فومن - صومعه سرا و شفت پس از 3 ساعت این آتش سوزی را مهار کردند.
بهرام یزدان پژوه، رئیس آتش نشانی فومن به واحد مرکزی خبر گفت: علت این آتش سوزی و میزان خسارت های آن در حال بررسی است.

رودخانه اروند خرمشهر جان دو برادر 5 و 6 ساله را گرفت
کودک شش ساله خرمشهری که برای نجات برادر غرق شده اش تلاش می کرد، در میان امواج خروشان رودخانه اروند ناپدید شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سهیلی، فرماندهی انتظامی خرمشهر خوزستان با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام غرق شدگی دو کودک در حوالی پل نو شهرستان، بلافاصله ماموران پلیس و اکیپهای امدادی به محل اعزام شدند.
وی افزود: بنا به اظهارات شاهدان عینی که از بالای پل در حال مشاهده صحنه بودند، دو پسر بچه به نامهای حسن و حسین پنج و شش ساله که در حال بازی در سواحل رودخانه اروند بودند،به دلیل جست و خیزهای کودکانه یکی از آنها به داخل آب سقوط کرده و برادر دیگر که شاهد غرق شدن ناگهانی برادر کوچکترش بود برای نجات وی وارد رودخانه می شود و در صحنه ای غم انگیز دو برادر در عمق 8 متری رودخانه ناپدید می شوند.
فرمانده انتظامی خرمشهر در ادامه گفت:متاسفانه به دلیل فاصله زیاد مردم با کودکان غرق شده، تلاش افراد محلی برای نجات آنها موثر واقع نشد و جستجوی تیم غواصان نیروی دریایی خرمشهر برای یافتن اجساد این دو قربانی ، کماکان ناموفق واقع شده است.

توقیف هیوندا با سرعت 184 کیلومتر در محور اصفهان - شیراز
سرهنگ کسری سیروسی، فرمانده پلیس راه استان فارس از توقیف یک خودرو با سرعت 184 کیلومتر در جاده های این استان خبر داد و به مهر گفت: ماموران پلیس راه استان فارس در محور اصفهان - شیراز هیوندا با سرعت 184 کیلومتر را توقیف کردند. این خودرو پس از توقیف به پلیس راه منتقل شد.

دستگیری سارقان خودرو در بهارستان
فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان غرب استان تهران، از شناسایی و دستگیری سارقان داخل خودرو و کشف28 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در بهارستان، ماموران پلیس آگاهی اقدامات گسترده اطلاعاتی و پلیسی را برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار خود قرار دادند.
ماموران پس از چند شبانه روز کار اطلاعاتی و افزایش گشت های انتظامی سرانجام موفق شدند فردی را در حالی که در حال فروش ضبط خودرو بوده،شناسایی و دستگیر کنند که پس از دستگیری، متهم تحویل پلیس آگاهی شد تا جزئیات بیشتری در مورد سرقتهای احتمالی این سارق مشخص شود.
وی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی و پلیسی به 28 فقره سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو در شهرستان بهارستان با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد که هر سه نفر همزمان در بهارستان شناسایی و دستگیر شدندکه پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

اخاذی با تهدید انتشار عکس‌ خصوصی
پسری که با جلب اعتماد دختران جوان در فضای مجازی و سوءاستفاده از عکس‌های خصوصی آنها اقدام به اخاذی می‌کرد، توسط پلیس فتا استان خراسان رضوی دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: دختری جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود علیه آقایی که با فریب وی و بدست آوردن عکس‌هایش قصد اخاذی از وی در فضای مجازی را کرده بود، داشت.
عرفانی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا استان بلافاصله عملیات شناسایی فرد متهم در فضای مجازی را آغاز و طی تحقیقات فنی توانستند رد او را در اینترنت پیدا و با هماهنگی قضایی متهم که پسری جوان بود را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.
متهم 21 ساله که ساکن مشهد بود در رویارویی با شواهد فنی به جرم خود اعتراف و اظهار کرد: در فضای اینترنت با دختران جوان طرح دوستی ریخته و پس از جلب اعتماد آنها و بدست آوردن اطلاعاتی نظیر عکس، فیلم و ... سعی بر اخاذی از آنها در قبال عدم انتشار فیلم و تصاویر در اینترنت را داشته و با این شگرد از دختران جوان مبالغی را دریافت کرده است که در این راستا به چهار مورد اخاذی جمعا به مبلغ 27 میلیون ریال، اعتراف کرد.

اختلاس پنج میلیاردی با سوء استفاده ار موقعیت شغلی
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان از کشف پرونده اختلاس پنج میلیارد ریالی با دستگیری یک متهم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حفیظ الله خواجوی با اعلام این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده اختلاس مالی در واحد حسابداری یکی از ادارات دولتی ناحیه دو اهواز، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: بررسی های کارشناسان نشان داد کارمند یکی از ادارت دولتی که در واحد حسابداری مشغول به کار بوده با سوء استفاده از موقعیت شغلی، مبلغ 5 میلیارد ریال وجه نقد از مطالبات بازنشتگان و خانواده کارکنان متوفی را به نفع خود برداشت کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اشاره به دستگیری فرد متخلف بیان داشت: پلیس و دستگاه قضایی با هر نوع فساد مالی و سوء استفاده افراد حقیقی و حقوقی از موقعیت های شغلی و اجتماعی خویش، به شدت برخورد خواهد کرد.

پژو با اسکورتش توقیف شد
ماموران انتظامی شهرستان رابر استان کرمان روز گذشته طی عملیاتی دو قاچاقچی را دستگیر، دو خودرو را توقیف و 197 کیلو گرم تریاک را کشف کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رابر روز گذشته هنگام کنترل خودروهای عبوری محور جیرفت - رابر به یک پراید مشکوک شده و آن را متوقف ساختند.
پلیس در تحقیقات دقیق دریافت خودروی فوق بعنوان اسکورت قاچاقچیان مواد مخدر بوده که شناسایی و توقیف خودروی اصلی را در دستور کار قرار داد.
ماموران در ادامه عملیات خود یک پژو را شناسایی کرده و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق شدند آن را متوقف کنند که در بازرسی از آن 179 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بدنه خودرو کشف شد. در پی این عملیات، دو قاچاقچی دستگیر و به همراه مواد کشف شده تحویل دستگاه قضایی دادند.

محموله بزرگ مشروبات الکلی درنوار مرزی توقیف شد
سردار کشوری، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف محموله بزرگ مشروبات الکلی در نوار مرزی توسط ماموران مبارزه با کالای قاچاق استان خبر داد و به پایگاه خبری پلیس گفت :با انجام کار اطلاعاتی باندی از قاچاقچیان مشروبات الکلی شناسایی شد.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: اعضای باند مذکورقصد داشتند با استفاده از یک تانکر نفتکش در پوشش حمل مازوت محموله مشروبات خارجی را بصورت جاسازی شده وارد کشور نمایند. این محموله از یکی از کشورهای همسایه بارگیری شده و با مدارک گمرکی تحت عنوان حمل مازوت وارد کشور شده است.
وی افزود: دو سواری این محموله را اسکورت می کردند و تلاش داشتند با سد کردن راه مامورین نسبت به فراری دادن محموله اقدام نمایند که با برخورد قاطع خودروی مذکور توقیف شد.
کشوری ادامه داد: برابر ادعای راننده کامیون قیمت ریالی محموله بالغ بر سه میلیارد ریال می باشد.

قاچاق افغانی با لباس نظامی
رئیس کلانتری 131شهرری از دستگیری قاچاقچی خبرداد که در پوشش لباس ناجا، افاغنه را جابجا می‌کرد.
سرهنگ علیرضا حیدری به ایسنا گفت: در ساعت 16:45 روز پانزدهم اسفندماه سال92، ماموران گشت ضربت سرکلانتری نهم حین گشت زنی در محدوده پل سیمان به یک پراید سفیدرنگ مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.
ماموران در بررسی از داخل خودرو متوجه شدند که یک مرد ملبس به لباس نیروی انتظامی با درجه ستوان یکمی در حالی که دورکمری حاوی یک عدد باطوم فنری دارد در صندلی جلو و چهار نفر از اتباع افاغنه نیز به صورت دستبند زده در عقب خودرو نشسته بودند که بلافاصله این افراد را دستگیر و به یگان دلالت دادند.
رئیس کلانتری شهرری با بیان اینکه متهم ملبس به لباس نظامی خود را جابر معرفی کرد گفت: در بازجویی از متهمان مشخص شد که این افراد افغانی‌ها را از شهر شیراز به سمت عشق آباد ورامین اورده و قرار بوده آنها را به باغی واقع در شهریار جهت کار ببرد و از صاحب باغ وجه نقد دریافت کنند.
به گفته وی، پرونده‌ای تحت عنوان قاچاق اتباع بیگانه تشکیل و در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاه تهران بزرگ قرار گرفت.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =