واحدمرکزی خبر نوشت:

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه گفت مسکو حق دارد به موج دوم تحریم های اتحادیه اروپا برسر انضمام شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه ، واکنش تلافی جویانه نشان دهد.
اتحادیه اروپا روز جمعه با اعمال مجوعه تحریم های جدید علیه روسیه نام دوازده تبعه روسیه و اوکراین را به فهرست افرادی اضافه کرد که با مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر روبرو هستند. تعداد افراد در این فهرست اکنون به 33 نفر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو ،
الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده است اعلام کرد مایه تاسف است شورای اروپا تصمیمی گرفته که به دور از واقعیت است.
وی افزود :« ما معتقدیم اکنون زمان آن فرا رسیده است که به همکاری واقع گرایانه با یکدیگر بازگردیم ، همکاری که بازتاب منافع کشورهای ماست. با این حال طرف روسی حق خود می داند به تحریم های اعمال شده علیه این کشور پاسخ مشابه بدهد.»
وزارت امور خارجه روسیه همچنین در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد مسکو امیدوار است تصمیم درمورد اعزام نیروهای ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین بتواند به حل بحران داخلی در این کشور کمک کند.
روسیه روز جمعه پس از چند هفته به تصمیم گیری درمورد اعزام ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین برای یک ماموریت شش ماهه ، به 56 عضو دیگر این سازمان پیوست.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده این ماموریت بازتاب واقعیت های سیاسی و قانونی جدید است و درمورد کریمه و سواستوپل قابل اجرا نیست زیرا این دو منطقه بخشی از روسیه هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =