ایرنا نوشت:

افراد مسلح صبح امروز ( شنبه ) سرلشکر «سالم قنیدی» فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش لیبی را همراه با پسرش در منطقه الزاویة» طرابلس ربودند .
به گزارش پایگاه خبری مصری ˈالیوم السابع ˈ، یک مقام امنیتی لیبی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که افراد مسلح در ساعات نخست صبح امروز به منزل سرلشکر قنیدی حمله کردند و وی را همراه پسرش ربودند .

این مقام امنیتی افزود : مقام های لیبی به تلاش های خود برای دستگیری ربایندگان و بازگرداندن سرلشکر قنیدی و فرزندش ادامه می دهند .

سرلشکر قنیدی 15 نوامبر سال گذشته در پی حوادث شهر ˈ غرغور ˈ که طی آن 50 نفر کشته و 500 تن دیگر زخمی شدند ، استعفا کرد .

شبکه المیادین نیز به نقل از وزارت دفاع لیبی اعلام کرد که مقام های دولتی وی را به اتهام سرپیچی از دستور و شرکت در جلسات غیر قانونی بازداشت کرده اند .

چند ماه پیش شماری از شهروندان لیبیایی در طرابلس برای خروج گروه های مسلح از این شهر تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند که با تیراندازی گروه های مسلح روبه رو شد.

دولت لیبی در بیانیه ای از گروه های مسلح خواست برای این که دولت بتواند تدابیر لازم را برای برقرای آرامش در پایتخت اتخاذ کند، آتش بس برقرار کنند.

دولت همچنین در این بیانیه از مردم خواست از به دست گرفتن اسلحه خودداری کنند و به منطقه محل درگیری میان شبه نظامیان و افراد مسلح نزدیک نشوند.

در درگیری ها در منطقه غرغور شهر طرابلس از سلاح سنگین استفاده شد.

در منطقه غرغور گروه های مسلح وابسته به انقلابیون شهر مصراته حضور دارند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =