ایرنا نوشت:

معاون اول رییس جمهوری گفت: تعداد انگشت شماری از کشورهای دنیا تورم دو رقمی دارند و در ایران نیز باید تورم دو رقمی از زندگی مردم حذف شود.

اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر به استان کرمان روز جمعه در دیدار جمعی از مدیران صنعتی و اداری شهرستان سیرجان در محل مجتمع سنگ آهن گل گهر، گفت: عملکرد هفت ماه دولت نشان داد که می توان در این مسیر حرکت کرد و دولت باید به گونه ای سیاست گذاری کند که تورم از اقتصاد کشور بیرون رود.

او گفت: با توجه به رشد منفی اقتصاد در چند سال گذشته و در حالی که دنیا رشد 8 درصدی را نیز تجربه کرده باید شرایط به گونه ای فراهم شود که الزامات رشد 8 درصدی را همه بپذیرند.

او با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ از یکدیگر تاثیر می پذیرند و تلاش ما بر این خواهد بود با نگاه ویژه به این دو مقوله، توسعه و اعتلای کشور را رقم بزنیم.

معاون اول دولت تدبیر و امید، گفت: اقتصاد و فرهنگ، پیشرفت و اقتدار نظام را تضمین می کند. بخش زیادی از حمایت های مالی از اقتصاد به فرهنگ تبدیل می شود و با ترویج فرهنگ تلاش و توسعه و به صحنه آوردن مردم راه پیشرفت کشور ادامه می یاید.

او گفت: در اقتصاد وقتی موفق خواهیم بود که مردم میدان دار آن باشند و در این عرصه فضای رقابت تعیین کننده ترین فضای اقتصادی است.

جهانگیری گفت: در قالب فضای رقابتی همه استعدادها به کار می افتد و استفاده بهینه از منابع در این فضا بصورت جدی نمایان می شود.


23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =