واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه پاکستانی تریبیون فاش کرد بر اساس ارزیابی های موجود حدود ده هزار پاکستانی در دستگاههای امنیتی بحرین فعالیت دارند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار نعمة نعیم خبرنگار این شبکه گفت: پس از گزارشهای متعددی که درخصوص معامله تسلیحاتی عربستان سعودی با پاکستان برای ارسال اسلحه برای گروههای مسلح در سوریه منتشر شد اکنون خبرهایی درخصوص کمک گرفتن کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از مسئولان سابق پاکستانی در امور امنیت داخلی شان شنیده می شود.
روزنامه تریبیون پاکستان اعلام کرده است که از زمان آغاز اعتراضات مردمی در بحرین حدود ده هزار پاکستانی در دستگاه امنیتی بحرین مشغول به کار شده اند و 18 درصد از افراد نیروی هوائی بحرین پاکستانی هستند.
این روزنامه افزود: حکومت بحرین از مسئولان بازنشسته و پلیس پاکستان دعوت به همکاری کرده است تا در سرکوب معترضان از آنها استفاده کند.
حمد بن عیسی آل خلیفه در سفر به پاکستان از شجاعت و وفاداری نظامیان پاکستانی در بحرین تمجید کرد و گفت نیروهای مسلح پاکستانی برای دفاع از ما ایثارگری کردند.دولت پاکستان نیز اعلام آمادگی کرده است که تجربیات خود را در اختیار بحرین بگذارد و از بحرین به علت کمکهایی که در شرایط سخت به پاکستان کرده است تقدیر کرد.
جمعیت الوفاق بحرین در گذشته فاش ساخته بود که حکومت بحرین پنج هزارتن از آوارگان سوری را از اردوگاه زعاتره اردن به بحرین منتقل کرده است. از سوی دیگر منابع مطبوعاتی سودان از درخواست بحرین برای اعزام پنج هزار سودانی به این کشور برای کار در دستگاههای امنیتی خبر داده بودند.
گفتنی است که در برنامه طرفداران حکومت بحرین که دو هفته پیش تحت عنوان نه به تروریسم برگزار شد صدها نفر شرکت داشتند که دههاتن از آنها شهروندان پاکستانی بودند که تابعیت بحرینی دریافت کرده اند.این برنامه در محکومیت انفجاری برگزار شد که منجر به کشته شدن سه نیروی امنیتی از جمله یک اماراتی و یک پاکستان شده بود. به گفته منابع مطبوعاتی، حکومت بحرین تلاش کرد هویت فرد پاکستانی که در این انفجار کشته شده بود را پنهان سازد.اما سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پس از این حادثه گفت کسانی که در نیروهای مسلح فعالیت دارند داوطلبانه وارد این کار شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =