ایسنا نوشت:

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم دلیل نامگذاری سال 1393 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» را ناکارآمدی تصمیمات اقتصادی در دولت‌های گذشته عنوان کرد و گفت: شرایط نابسامان اقتصادی از مهمترین دغدغه‌هایی است که موجب شد مقام معظم رهبری سال 1393 را اینگونه نام‌گذاری کنند.

اسماعیل جلیلی گفت: رفتار اقتصادی دولت‌های گذشته شرایط کشور را به شرایط نامطلوب اقتصادی سقوط داد و موجب آشفتگی اقتصاد و زندگی مردم شد، برای خروج از این شرایط باید کاری اساسی انجام شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان گفت: بهترین شیوه برای خروج از نابسامانی‌های اقتصادی استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در قالب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است اما برای موفقیت در این راه ابتدا باید شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله نرخ تورم و رشد اقتصادی از طریق اتخاذ سیاست‌های اصولی بهبود باید و در گام بعد با پذیرش عناصر مورد نیاز جهاد اقتصادی، گشایش‌ در عرصه‌های اقتصادی را رقم زد.

ای تمرکز بر توانایی و استعدادهای مردمی در دو بخش اقتصاد و فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و گفت: برداشتن گام‌های اساسی در عرصه اقتصاد و فرهنگ مستلزم اراده و عزم جمعی مسئولان در قوای سه‌گانه و آحاد مختلف ملت است. استفاده از توانایی‌ها و استعدادهای بخش‌های خصوصی، تعاونی و حتی دولتی علاوه بر آثار فرهنگی و اقتصادی کلان موجب رفاه و آرامش مردم در سال 1393 می‌شود.

جلیل گفت: با نام‌گذاری سال جاری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» مسیر حرکت مسئولان روشن شد حال بر مسئولان نظام در هر پست و منصبی است تا در جهت تحقق عملی منویات رهبری حرکت کنند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كيوان A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    23 17
    شما مگه تحليل هم مي كني آقاي جليلي؟!
    • بی نام FI ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
      0 0
      بازم گفت ظرفيت!!
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    19 22
    منظور از دولتهای گذشته یعنی دولت احمدی نژاد که فرهنگ و اقتصاد را ویران کرد و حالا روحانی باید درست کند. چرا عاقل کند کاری ...
    • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
      5 15
      گنه کرد در بلخ آهنگری , به شوشتر زدند گردن مسگری طرف داغون کرده رفته و...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    6 18
    بابا کارآمد !!!!