واحد مرکزی خبر نوشت:

اعضای کنگره امریکا پنجشنبه با به تمسخر گرفتن تحریم های اعلام شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه خود گفتند این که در فهرست سیاه رئیس جمهور روسیه قرار بگیریم، باعث افتخار است.

دقایقی پس از آن که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا ، فهرست تحریم های بسط داده شده علیه مقامات روسیه را به علت بحران اوکراین اعلام کرد، کرملین در واکنشی تلافی جویانه، نمایندگان مجلس امریکا را از جمله «جان بوهنر» رئیس مجلس نمایندگان و «هری رید» رهبر جناح اکثریت سنا ، در فهرست ممنوع السفرها قرار داد.
«بوهنر» در صفحه توئیتر خود در واکنش به این اقدام کرملین نوشت: « باعث افتخار است که نام من در فهرست آنهایی قرار گرفته است که تمایل دارند در برابر تجاوزگری پوتین بایستند.»
واکنش کنگره امریکا به رفتار روسیه در قبال بحران اوکراین سریع و از سوی هر حزب دمکرات و جمهوریخواه بوده است، به طوری که نمایندگان هر دو حزب اعمال تحریم های سختگیرانه تری را علیه مسکو خواستار شده اند که تحریم های اقتصادی به منظور مجازات اقدام روسیه در اشغال شبه جزیره کریمه اوکراین از جمله آنهاست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کمیته روابط خارجی سنا طرحی را تصویب کرده است که چراغ سبزی برای ارائه کمک های مالی به اوکراین و تحریم های روسیه است.
«ماری لندرو » و «دانیل کوتس» دو سناتور امریکایی و تنی چند از دستیاران کاخ سفید، در فهرست تحریم مسکو قرار دارند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    37 11
    ایول، دم نمایندگان کنگره امریکا گرم. ذولت روسیه با این کار ابروی خودشان را بردن :))
  • بی نام A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    23 45
    هاها "تجاوزگری پوتین" خداوکیلی شما امریکایی دیگه از تجاوزگری حرف نزنید.
  • بی نام A1 ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    19 43
    این اظهارات رو دوباره بخونیم.«بوهنر» در صفحه توئیتر خود در واکنش به این اقدام کرملین نوشت: « باعث افتخار است که نام من در فهرست آنهایی قرار گرفته است که تمایل دارند در برابر تجاوزگری پوتین بایستند.». جل الخالق !!محتوای جمله رو ببینید. طوری از تجاوزگری حرف میزنه که یه لحظه ممکنه فکر کنی اینها جملات گاندی و یا نلسون ماندلا هست!!اوکراین هم به لیست یارانه بگیران واشنگتن پیوست.دولتی که با 17 تریلیون دلار قرض همین چندماه پیش به تعطیلی کشیده شد حالا باز هم میخواد از این خاصه خرجیها کنه.از جیب کی؟ از جیب یه مشت آمریکایی بیچاره که 40 میلیون نفرشون کوپن غذا میگیرند. این کارهای آمریکا من رو یاد بعضی وطنیها میندازه که تمام سال در فروش جنس به مشتری اجحاف میکنن. اما موقع محرم که میشه نذری میپزند.
    • میثم IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      1 1
      وقتی جملا تت رو خوندم جوری از یارانه بگیر و قرض و کوپن و مردم بیچاره و بدهی صحبت کردی که اگه یکی دوجا نام آمریکا رو نبرده بودی فکر کردم از کشور خودمون ایران صحبت میکنی! به قول معروف شما اول مواظب باش کلاه خودتو باد نبره!
  • علی IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    45 18
    پوتین بمیره بهتره. واقعا کنگره آمریکا کار خوبی کرده
    • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
      10 12
      اگر فکر کنی متوجه میشی که به نفع ما هست که اینها به جون هم بیفتن. نه از کنگره آبی برای ما گرم میشه و نه از دومای روسیه. پس سنگ کنگره رو به سینه نزن آقاجان. بیاین دعا کنیم که تنش بین اینها بیشتر بشه . حتما به نفع ما خواهد بود.این جوونهای متولد دهه 60 به اینور اینقدر نسبت به آمریکا خوش خیال نباشند.اینها تا دونه دونه شما رو به اسارت نگیرن ول کن نیستن. آمریکای امروز با 40 سال پیشش هیچ تفاوتی نکرده. فقط تاکتیکهاش عوض شده تا با نیروی شما جوونها بتونه به ایران برگرده و غارتگری رو شروع کنه. چیزی رو که با تحریم و جنگ نتونسته بدست بیاره از طریق شماها میخواد بهش برسه. بهوش باشید رفقا
    • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      1 1
      اوباما بمیره که یه دنیا از شرش راحت شن
  • محمد A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    1 2
    به امید روزی که آمریکا و روسیه هر دو از صحنه روزگار محو بشند که دنیا یه نفس راحت بکشه