ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه گفت: ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

خانم ˈتسنیم اسلمˈامروز در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد گفت: بازدید نواز شریف در برنامه های آتی دولت قرار گرفته اما تاریخ این سفر هنوز نهایی نشده است.

پیش تر "سرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی خطاب به نمایندگان مجلس سنا با اشاره به سفر برنامه ریزی شده ˈنواز شریفˈ به ایران گفت: تاریخ سفر نخست وزیر پاکستان از سوی دولت های تهران و اسلام آباد بزودی نهایی می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد در بخش دیگری از سخنانش گفت: پاکستان هیچ تغییری در سیاست های خود در ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی انجام نداده است.

او با اشاره به عدم دخالت اسلام آباد در امور داخلی سایر کشورها از جمله شورای همکاری خلیج فارس گفت: اگر اختلافی میان دو کشور اسلامی وجود داشته باشد پاکستان قادر به ایفای نقش سازنده در رفع این مسائل است زیرا ما همواره با جلوگیری از رویکرد اختلاف در جهان اسلام در مسیر وحدت و نزدیکی ملت های اسلامی گام برداشته ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از حبس پنج تبعه پاکستانی در میان سایر زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو خبر داد و گفت: پاکستان اجازه ارائه خدمات کنسولی به اتباع زندانی خود را شامل سیف الله پراچا، مجید خان، غلام احمد ربانی، محمد احمد ربانی و عامر علی بلوچیˈ دریافت کرده و این افراد بزودی به کشور بازگردانده می شوند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =