فارس نوشت:

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارشی که در مورد دور اخیر مذاکرات هسته‌ای به کشورهای عضو این اتحادیه ارائه کرده، تیم ایرانی را «بسیار متعهد» توصیف کرده، اما گفته در برخی موارد اختلافات زیادی وجود دارد.

«هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ایمیلی که برای مقامات ارشد این اتحادیه ارسال کرده و بخش‌هایی از آن در خبرگزاری رویترز منتشر شده، تأکید کرده است که با وجود اختلافات گسترده در برخی موارد مطرح در مذاکرات هسته‌ای، تیم ایرانی نسبت به دستیابی به یک راهکار جامع «بسیار متعهد» به نظر می‌رسد.

او در این ایمیل گزارشی را درمورد دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (متشکل از آمریکا، روسیه، چین،انگلیس، فرانسه و آلمان) که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شهر وین اتریش برگزار شد، ارائه کرده است.

معاون «کاترین اشتون» در این ایمیل نظیر مقامات آمریکایی به سخت بودن مذاکرات اشاره کرده و نوشته است: «از آنجا که فعلا در مراحل اولیه مذاکرات نهایی و جامع هستیم، هنوز کار زیادی در پیش داریم. در برخی موارد مواضعمان اختلاف زیادی دارد.»

اشمیت می نویسد: «با این حال، برداشت ما این است که مذاکره‌کننده‌های ایرانی همچنان به دستیابی به توافق جامع در فرصت 6 ماهه، بسیار متعهد هستند.»

ایران و گروه 1+5 که در توافق موقت روز سوم آذر در ژنو مقرر کردند طی 6 ماه برای دستیابی به راهکار جامع تلاش کنند، تاکنون 2 دور مذاکرات جامع را در وین برگزار کرده‌اند. دور بعدی این مذاکرات روزهای 18-20 فروردین بار دیگر در اتریش برگزار می‌شود. طرفین دور اخیر مذاکرات را مفید و پرمحتوا ارزیابی کرده‌اند، اما گفته‌اند فعلا در حال تبادل نظر و ترسیم خطوط مذاکرات هستند.

 

 

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =