ایسنا نوشت:

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ، مذاکره با آمریکا و گفت‌وگو‌ی هیات دیپلماتیک با گروه 1+5 و به دنبال آن توافق ژنو را به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات سال جاری برشمرد.

محمد دهقان گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهم بحث و مذاکره با آمریکا و گفت‌وگو‌ی هیات دیپلمات با گروه 1+5 و به دنبال آن توافق ژنو بود موضوعی که شاید در تاریخ انقلاب کم سابقه بود؛ البته توافق ژنو دارای منافع و مضراتی است که از کسی پوشیده نیست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه به ارزیابی به شرایط سیاسی کشور در سال 92 پرداخت و گفت: در ماه‌های ابتدایی سال در کشور با حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رای حماسه سیاسی خلق شد انتخاباتی که علیرغم تمامی التهابات نگران کننده در ماه‌های آخر دولت دهم به خوبی سپری شد و مردم رئیس‌جمهور مورد نظرشان را انتخاب کردند.

او گفت: رئیس‌جمهوری که مردم انتخاب کرده‌اند، رئیس‌جمهور همه ملت ایران شد و بعد از انتخابات نیز کشور آرامش خوبی را تجربه کرد. آرامشی که نسبت به سال‌های گذشته و با وجود تمامی مسائل کم سابقه بود.

او با اشاره به توافق ژنو گفت: توافق ژنو به دلیل داشتن منافع و مضراتی می‌توانست چالش‌هایی را در کشور ایجاد کند اما با این وجود کشور آرامش خود را حفظ کرد و شرایط به خوبی پیش رفت.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین توافق مجلس و دولت برای تصویب فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و اجرای آن در سال آینده را از دیگر اتفاقات مهم در سال 92 دانست و گفت: با نگاه خوب مجلس و رفتار حکیمانه بخش اقتصادی دولت بودجه 93 به ویژه بخش هدفمندی بدون چالش به تصویب رسید که این رویکرد به دلیل تعامل مثبت مجلس و دولت رخ داد.

او گفت: در سال‌های گذشته تصویب بودجه و بخش هدفمندی در آن چالش‌هایی را به وجود می‌آورد که خوشبختانه این چالش‌ها در دولت یازدهم رخ نداد که از این جهت اتفاق مثبتی رخ داد. البته اگر بخش سیاسی دولت نیز بعضی از اشتباهات را انجام نمیداد شرایط بهتر از این می‌شد. متاسفانه بخشی از بدنه سیاسی دولت تلاش می‌کنند که فضای دو قطبی بین دولت و مجلس ایجاد کنند به طوری که از اکنون مجلس را به انتخابات آینده تهدید می‌کند.

او یکی دیگر از مهمترین اتفاقات سال 92 را آغاز اقدام مسئولان کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این کار در تکمیل حماسه سیاسی انجام می‌شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =