سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که روزهای اول و دوم فروردین ۹۳، هوا تا ۱۰ و ۱۵ درجه سرد شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که در دوسه روز گذشته هوا کمی گرم شده است،‌ اما از ابتدای فروردین ۹۳ هوا بهاری می شود. 

احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی درباره هوای دو سه روز آینده به خبرآنلاین گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد از روز جمعه یک فروردین ۹۳ بهه نوار شمالی است. به همین دلیل انتظار می رود کاهش قابل توجه دما و بارش باران و برف به ترتیب در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را در پی داشته باشد. این سامانه بتدریج از یکشنبه از شمال شرق خارج خواهد شد.

به گفته او برای جمعه بارش باران و کاهش دما (5 تا 10 درجه سلسیوس) در سواحل دریای خزر و اواخر وقت بارش باران در شمال شرق کشور و بارش برف در ارتفاعات البرز انتظار می رود. 

وظیفه درباره هوای روز شنبه دوم فروردین هم گفت: بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما (7 تا 15 درجه سلسیوس) در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده های ارتباطی و کوهستانی البرز  و منطقه (استان های شمالی، خراسان رضوی و شمالی) پیش بینی شده است. بارندگی در روز یکشنبه هم ادامه دارد و در برخی مناطق به صورت برف است. 

به گفته او شدت بارش باران جمعه در سواحل مازندران و شنبه همراه با بارش برف در شمال شرق کشور است: هوای سرد در این مناطق تا یکشنبه ماندگار است و بتدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت. همچنین جمعه و شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: آسمان بقیه نقاط کشور در چند روز آینده بهاری است؛ رشد ابر و بارش پراکنده در غالب نقاط کشور. در مناطق مرکزی آسمان ابری تا نیمه ابری با بارش های بهاری را انتظار داریم. رگبار موقتی است. این شرایط تا ۷۲ ساعت آینده ادامه دارد. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوتاه کننده لینک A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    1 0
    امیدوارم بارونش طوری نباشه که باعث خرابی محصولات کشلورزی بشه من در استان خوزستان کشاورزی میکنم این موقع سال معمولا بارون تگرگ داره که محصولات رو خراب میکنه الهی به امید تو