مهر نوشت:

روسای هیات های ایران و 1+5 در پایان دو روز مذاکره فشرده برای جمع بندی جلسات رایزنی کردند.

در پایان مذاکرات سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونان هیات ایران و 1+5 نشست اختتامیه و جمع بندی مذاکرات دو روزه ایران و 1+5 در وین با حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون روسای این دو هیات برگزار شد.اشتون و ظریف قرار است بعد از این نشست در کنفرانس خبری نتایج مذاکرات دو روزه ایران و 1+5 در وین را اعلام کنند.

مذاکرات امروز صبح در وین به بررسی موضوع آب سنگین اراک اختصاص داشت. ایران و 1+5 دیروز نیز در دو نوبت درباره رفع تحریم ها،همکاری هسته ای و ابعاد غنی سازی ایران تبادل نظر کرده بودند.

جلسه اختتامیه مذاکرات ایران و 1+5 در وین در مقر سازمان ملل در این شهر با حضور ظریف و اشتون برگزار خواهد شد و سپس عصر امروز نشست خبری طرفین برگزار می شود. 4
سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان دیروز در پایان روز اول مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت:فضای مذاکرات خوب و جدی بود و بحث ها خیلی صریح و رک و در عین حال در فضای سالم مطرح شد.

بر اساس این گزارش مذاکرات ایران و 1+5 امروز به پایان خواهد رسید . سپس کاترین اشتون و محمد جواد ظریف ملاقات دو جانبه ای برای جمع بندی مباحث خواهند داشت و بعد از طهر امروز نیز در یک نشست مشترک جمع بندی مطالب را اطلاع رسانی می کنند. مذاکرات دور آتی نیز 18 تا 20 فرودین و به احتمال قوی در وین برگزار خواهد شد .

معاون وزیر امور خارجه روز گذشته با معاون وزیر امور خارجه روسیه و آمریکا نیز دیدارهای دوجانبه ای داشت و قرار است دیدارهای دو جانبه با دیگر اعضا در نشست های آینده صورت خواهد گرفت.


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =