۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

یازده تن از مقامات روسیه و اوکراین تحت تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار گرفتند، از جمله دو تن از رهبران جدایی طلب کریمه، سرگئی اکسیونوف و ولودیمیر کنستانتینوف و همچنین دیمیتری رُگُزین، معاون نخست وزیر روسیه و و والنتینا مات ویِنکو، رییس مجلس شورای فدراسیون پارلمان این کشور و چند تن دیگر از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه.

   

 

 




یلنا میزولینا، نماینده مجلس دومای روسیه گفت: «نه من و نه خانواده ام حساب بانکی یا ملک و املاک در خارج از فدراسیون روسیه داریم. من شهروند روسیه هستم، نه کشوری دیگر. پس این تحریم ها بنظر من خیلی عجیب می آیند. اما خوب، ما از پس آنها بر می آییم. تاریخ همه چیز را روشن خواهد کرد. من معتقدم که در مسیر درست هستیم.»

دیمیتری رُگُزین، معاون نخست وزیر روسیه و مسئول صنایع دفاعی این کشور که شامل این تحریم ها و مسدود شدن دارایی هایش شده است با طنز و کنایه در حساب توئیتر خود این تحریم های آمریکا را اقدامی غیرواقع بینانه خواند.

مقامات ایالات متحده آمریکا اشاره کرده اند که در آینده حتی از تحریم رییس جمهوری روسیه نیز ممانعت نخواهند کرد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما قصد نداریم هیچ کس یا هیچ گونه اقدامی را که برای روسیه هزینه داشته باشد، از تحریم ها مستثنی کنیم. اگر در مورد وضعیت اوکراین، روسیه مسیر و عملکرد خود را تغییر ندهد، هزینه بیشتری را متحمل خواهد شد.»

اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه علیه ۲۱ تن از مقام های روسیه و اوکراین تحریم هایی اعمال کرد که شامل مسدود کردن دارایی ها و همچنین ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا است.

منبع: یورونیوز

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =