در مناطق مرزی، اوکراین خود را برای هر گونه سناریویی آماده می کند. این خندق ها در شرق این کشور در امتداد مرز روسیه، شدت گرفتن بحران کریمه را نشان می دهد.

 

 

 





خبرنگار یورونیوز از این منطقه در نزدیکی دونتسک گزارش می دهد: «هیچ سرباز روسی یا تجهیزات نظامی در این منطقه مرزی دیده نمی شود. اوکراین می گوید آمادگی هرگونه وضعیتی را دارد. این خندق ها برای جلوگیری از ورود نیرو از آن سوی مرز ایجاد شده است.»

سربازان اوکراینی در نوار مرزی گشت می زنند. همه پرسی کریمه برای الحاق به روسیه، این منطقه شرق اوکراین را نیز بشدت تحت تاثیر قرار داد.

یک افسر اوکراینی می گوید: «کنترل ها در ایست مرزی نووازوفسک افزایش یافته است. هنگام کنترل پاسپورت، از شهروندان روسیه بیشتر سوال می شود تا هدف سفر آنها به اوکراین روشن شود. وسایل نقلیه با کمک سگ و تجهیزات فنی ویژه تفتیش می شوند.»

مانند شبه جزیره کریمه، بسیاری از ساکنان این ناحیه که مهمترین مرکز اقتصادی و صنعتی اوکراین بشمار می آید، روس زبان هستند.

یک فروشنده زن که در نزدیکی مرز زندگی می کند می گوید: «اگر این منطقه از اوکراین جدا شود، حتما جنگ رخ می دهد. حتی احتمالا کشتار صورت خواهد گرفت، چون مردم مجبور می شوند با یکدیگر بجنگند. چرا یک برادر باید به برادر خود حمله کند؟ امیدوارم دوباره صلح و آرامش برقرار شود.»

در نزدیکی پست های مرزی مقامات اوکراینی، بلوک های سیمانی بزرگی را قرار داده اند که احتمالا برای متوقف کردن یکی از قوی ترین ارتش های جهان کافی نخواهد بود.

 

منبع: یورونیوز

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =