۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶

تسنیم نوشت:

تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا ضمن استقبال از اقدام دولت اوباما در اعمال تحریم علیه مقام های روسی، اعلام کردند این تحریم ها به اندازه کافی سختگیرانه نیست.
به گزارش پرس‌تی‌وی، دولت‌ باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته تحریم‌های سیاسی و اقتصادی جدیدی را ضد 11 مقام رسمی روسیه، اوکراین و کریمه اعمال کرده است. اوباما دستور توقیف کلیه اموال و دارایی های این افراد در خاک آمریکا را داده است. این افراد همچنین از سفر به آمریکا منع شده اند.

بر اساس این گزارش در بین مقام های روسی که با تحریم های دولت آمریکا روبرو شده اند نام دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه، ولادیسلاو سورکوف دستیار ارشد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی گلازیف مشاور پوتین دیده می شود.

با این حال جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی روز گذشته با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، بحران اوکراین نیاز به پاسخ قاطع تری از سوی آمریکا دارد.

سایر سناتورهای آمریکایی نیز خواستار اعمال تحریم های شدیدتری علیه روسیه شده اند و اعلام کردند، دستور اوباما برای اعمال این تحریم ها آغاز راهی است که منجر به اعمال تحریم های بیشتر خواهد شد.

تولسی گابارد سناتور ایالت هاوایی نیز تاکید کرد، من از تحریم های اعلام شده حمایت می کنم و از رئیس جمهوری می خواهم تا تدابیر گسترده‌تری را علیه مقامهای مسکو در نظر بگیرد.

کریس مورفی عضو کمیته روابط خارجی سنا نیز تاکید کرد، این تحریم ها به خوبی روشن کرده است که ما در مسیر اعمال تحریم علیه روسیه جدی هستیم.

در مقابل، دولتمردان روسیه نیز نسبت به این تحریم ها به شدت واکنش نشان داده اند. رئیس مجلس دومای روسیه و معاون سابق نخست وزیر این کشور در این باره تاکید کرد، تحریم های آمریکا تصمیمی بی سابقه است که حتی در زمان جنگ سرد نیز اتخاذ و اجرا نشده است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز در نشست روز گذشته خود تحریم های سیاسی و اقتصادی جدیدی را ضد 21 مقام ارشد دولت روسیه اعمال کرده اند. به نظر می رسد تعداد این افراد در نشست روز پنج شنبه رهبران اروپایی در بروکسل افزایش خواهد یافت.

آمریکا و اروپا پیش از این نسبت به اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه روسیه به خاطر تحولات اخیر اوکراین و کریمه هشدار داده بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =