خانه ملت نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه اقدام ظریف وزیر امور خارجه در لغو شام با اشتون درست و حساب شده بود، گفت: وزارت خارجه باید هر گونه رفتار غیر متعارف و غیر دیپلماتیک غربی برخورد جدی کند.

سیدحسین نقوی‌حسینی با حمایت از رویکرد و اقدام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در لغو شام با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اعتراض به دیدارهای هماهنگ‌نشده وی در تهران، گفت:‌ این اقدام تیم مذاکره‌کننده ایرانی بسیار درست و قابل قبول بود، از این‌رو دستگاه دیپلماسی به‌ویژه وزیر امور خارجه باید در واکنش به اقدام غیر دیپلماتیکی اشتون برخورد جدی انجام می‌داد، زیرا دیدار وی با فعالان فتنه مداخله‌جویانه بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم هوشیاری دستگاه دیپلماسی برای برخورد با اقدامات کشورهای غربی تأکید کرد و گفت:‌ وزارت خارجه باید هر گونه رفتار غیر متعارف و غیر دیپلماتیک غربی برخورد جدی کند، زیرا این کشورها و مقامات با این‌گونه اقدامات تنها به‌دنبال مداخله در امور دیگر کشورها هستند.

او با اشاره به برگزاری دور جدید از مذاکرات هسته‌ای در ژنو، گفت: این دوره از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به‌علت احتمال تعیین چارچوب توافق نهایی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابر این برای هر دو طرف این دوره از مذاکرات گام حساسی به شمار می‌‌آید.

نقوی‌حسینی گفت: از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق برای ادامه دادن مذاکرات بسیار مصمم است، اما از طرف کشورهای غربی با مطرح کردن موضوعاتی مانند بالستیک و حقوق بشر تردید و دوگانگی مشاهده می‌شود و به نظر من این کشورها به‌دنبال بهانه‌جویی هستند تا میز مذاکرات هسته‌ای را ترک کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: از طرف دیگر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید در چارچوب توافق مقدماتی تنها در مذاکرات به موضوع هسته‌ای بپردازد و در صورت مطرح شدن موضوعات دیگر از سوی طرف غربی باید میز مذاکرات را ترک کند.

هیئت ایرانی در واکنش به عملکرد اشتون در طی سفرش به ایران و انجام برنامه‌های هماهنگ نشده و اظهارات خلاف واقع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛ ‌شام کاری که قرار بود امشب قبل از آغاز مذاکرات انجام شود را لغو کرد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صباغی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    1 2
    دولت فعلی نماینده واقعی مردم است نه مجلس .
  • علی رضا IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    3 1
    خواهشا رسانه ها اینقدر به مسایل حاشیه ای نپردازند اگردیداری خارج از کنترل صورت گرفته ماکوتاهی کرده ایم در غیراین صورت همه چیزتحت کنترل است.فقط برای بارسوم این عدم هماهنگی نباید تکرارشود .وفت ما برای ساختن ایران اسلامی برموازین انقلابی بسیار بسیار ناچیزاست سال 92 هم به اتمام رسید و معضل واسطه و واسطه گری و رانت و رانت خواری .بدحجاب و بدحجابی .بی مسولیت و بی مسولیتی.کیف زنی و کیف قاپی.فیس بوکو تهاجم فرهنگی .گران و گرانی .و................................................................باقی مانده است که امیدوارم با درایت و سعه صدروتلاش بی وقفه و ایثارگرانه مسولین ومردم به این مهم درسال93 دست یابیم.انشااالله.
    • hamid IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      0 0
      آقاي عليرضا تمامي نكاتي را كه گوشزد كرده اي ارثيه اي است از 8 سال ندانم كاري و به آتش انداختن كشور در دولت قبلي و بسيار سخت مي بينم كه اين معضلات را در 5 و 10 سال هم به يك روال عادي رساند.