۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه تهدید کرد اگر روسیه به رفتاری که در اوکراین در پیش گرفته است، ادامه دهد ممکن است فرانسه قرارداد فروش ناوهای نظامی میسترال را به این کشور لغو کند.
وزیر امور خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد اگر فرانسه چنین تحریمی بر ضد روسیه اعمال کند دیگر کشورهای اروپایی نیز باید مجازات هایی برضد این کشور در نظر بگیرند.
لوران فابیوس که در برنامه ای در تلویزیون TF1 فرانسه سخن می گفت، در عین حال تصریح کرد:« لغو فروش ناوهای نظامی فرانسوی میسترال به روسیه مرحله سوم تحریم هایی است که می تواند برضد روسیه به اجرا گذاشته شود؛ در حال حاضر ما در مرحله دوم قرار داریم.»
وزیر امور خارجه فرانسه ادامه داد: « اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به رفتار خود ادامه دهد، ما می توانیم لغو فروش ناوهای نظامی میسترال را به روسیه مدنظر قرار دهیم اما همزمان از دیگر کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس نیز خواهیم خواست در یک اقدام تنبیهی مشابه، دارایی های ثروتمندان روس را مسدود کنند. تحریم هایی که برضد روسیه به اجرا گذاشته خواهد شد باید با مشارکت تمام کشورهای جهان باشد.»
فابیوس در عین حال اذعان کرد که لغو قرارداد فروش ناوهای میسترال به روسیه برای فرانسه نیز زیانبار خواهد بود.
در سال دو هزار و یازده، فرانسه برای فروش دو ناو نظامی از نوع میسترال به ارزش بیش از یک میلیارد دلار با روسیه توافق نامه امضا کرد.
اتحادیه اروپا و آمریکا روز دوشنبه تحریم هایی برضد مسئولان بلندپایه دولتی روسیه یا مسئولان اوکراینی طرفدار مسکو تصویب کردند تا به این ترتیب به تصمیم بی سابقه دولت خودگردان شبه جزیره کریمه مبنی بر جدا شدن از اوکراین و پیوستن مجدد به فدراسیون روسیه، واکنش نشان دهند.
وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در نشستی در بروکسل تصمیم گرفتند تحریم هایی از قبیل محدودیت صدور روادید و توقیف دارایی های بیست و یک مقام روسی و اوکراینی اعمال کنند اما آمریکا یازده تن از مقامات روسیه و مسئولان اوکراینی طرفدار روسیه را تحریم کرد.
از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال هزار و نهصد و نود و یک، اعمال چنین تحریم هایی بر ضد روسیه در تاریخ روابط اتحادیه اروپا و روسیه بی سابقه است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، غربی ها ضمن منتفی دانستن گزینه نظامی برضد روسیه، امیدوار هستند که انزوای بین المللی فزاینده روسیه این کشور را مجبور به تغییر رویکرد کند. کشورهای غربی در عین حال امکان اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری ( که به گفته لوران فابیوس در مرحله سوم قرار می گیرد) برضد روسیه را برای خود محفوظ داشته اند. گفته می شود اعمال چنین تحریم هایی برضد مسکو پیامدهای به مراتب بیشترین نسبت به تحریم های کنونی خواهد داشت چرا که آمریکا و اتحادیه اروپا از شرکای اصلی تجاری روسیه محسوب می شوند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =