۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

تسنیم نوشت:

کمیسرانرژی اتحادیه اروپا بعد از اجرای همه پرسی در کریمه، صدور قطعنامه را موثرترین و تنها ابزار غرب برای تحت تاثیر قرار دادن روسیه ارزیابی کرد.
به گزارش  "اشتوتگارتر ناخریشتن"، "گونتر اوتینگر"، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا بعد از برگزاری همه پرسی الحاق کریمه به روسیه که با اکثریت قاطع به تأئید رسید، صدور قطعنامه علیه مسکو را موثرترین ابزار برای حل این بحران دانست.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا بعد از برگزاری همه پرسی الحاق اوکراین به روسیه تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد که شامل ممنوعیت سفر علیه شخصیت های مهم عرصه سیاسی و صنعتی این کشور خواهد بود.

وی که روز گذشته در برنامه مصاحبه هفته در رادیو آلمان سخن می گفت تصریح کرد که ما همانگونه که در هفته های اخیر خود را آماده کرده ایم این قدم ها (تحریم های بیشتر علیه مسکو) را بر خواهیم داشت.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد که ما عجولانه و ستیزه جویانه عمل نمی کنیم، اما نباید این طور باشد که کسی این اعتقاد را پیدا کند که اتحادیه اروپا قاطعانه از عقاید و باورهایش دفاع نمی کند.

اوتینگر همچنین مدعی شد که قطعنامه (تحریم) اقتصادی موثرترین و تنها ابزاری است که می تواند بر مسکو تاثیر بگذارد.

کمیسر انرژی اروپا در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات متقابل روسیه آسیب های جدی را برای اقتصاد اروپا به همراه نخواهد داشت گفت: بله، اما بازارهای روسی برای صنعت ما آنقدر اهمیت ندارد که بازارهای اروپایی برای روسیه مهم است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =