ممکن است پادشاه عربستان نتواند از اوباما استقبال کند

باراک اوباما در حالی به زودی وارد ریاض می شود تا با ملک عبدالله دیدار کند که بنا به گزارش ها حال و روز وی چندان مناسب نیست.

سید علی موسوی خلخالی

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در حالی به زودی وارد ریاض می شود تا با ملک عبدالله، پادشاه عربستان دیدار کند که بنا به گزارش ها حال و روز ملک عبدالله چندان مناسب نیست و احتمال این که وی به دلیل تشدید بیماری اش نتواند از رئیس جمهوری امریکا استقبال کند، وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری سوری دام پرس، این مساله باعث نگرانی عربستانی ها شده به گونه ای که آنها از این نگرانند که عدم توانایی پادشاه در استقبال از رئیس جمهوری امریکا افتضاح سیاسی تازه ای را برای خاندان آل سعود رقم بزند.

برخی اطلاعات حاکی از آن است که ملک عبدالله در حال حاضر تحت مراقبت شدید پزشکی قرار دارد و پزشک ها تلاش می کنند او را با داروهای آرام بخش و نشاط آور قبل از دیدار با رئیس جمهوری امریکا آماده کنند تا ضمن استقبال از وی در جریان گفت و گو با او نیز سر حال باشد.

پیش از این نیز پادشاه قبل از دیدارهای رسمی مورد تزریق داروهای مختلف آرام بخش و نشاط آور قرار می گرفت تا در برابر افکار عمومی که عموما نشسته به روی صندلی نمایش داده می شود، سر حال و به دور از هر گونه بی حالی و ناتوانی جسمی باشد.

عربستان اکنون از این نگران است که وضعیت جسمانی ملک عبدالله به اندازه ای وخیم شود که حتی پزشک ها نتوانند کاری از پیش ببرند و وی نتواند با باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا دیدار کند.

در همین رابطه خالد التویجری، رئیس دیوان پادشاهی با امیر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان تماس تلنفی گرفته و از وی خواسته است که از سفر به چین منصرف شود و فورا به کشور بازگردد تا از نزدیک در جریان امور درمانی پادشاه در آستانه سفر رئیس جمهوری امریکا به ریاض باشد و هر گونه تدابیر لازم در این زمینه را شخصا اتخاذ کند. همچنین در جریان دیدار رئیس جمهوری امریکا از ریاض وی نیز حضور داشته باشد تا در صورتی که پادشاه نتواند از باراک اوباما استقبال کند وی به جای پادشاه بتواند این کار را انجام دهد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در راس هیئتی عالی رتبه روز دوشنبه به ریاض سفر می کند. وی به دلیل انصراف از حمله به سوریه و در پیش گرفتن سیاست خودداری از جنگ علیه بشار اسد مورد غضب شدید مقام های عربستانی قرار دارد. برای همین انتظار می رود که در این سفر رئیس جمهوری امریکا بتواند گامی موثر در جهت بهبود روابط با عربستان و کاهش تنش ها در روابط دو کشور بردارد. مساله ایران دیگر موضوع مورد مناقشه عربستان و امریکا است که ریاض اعتقاد دارد حصول توافق ژنو 3 بدون در نظر گرفتن منافع عربستان و حتی مشورت کردن با آن در این زمینه ضربه ای به اتحاد امریکا و عربستان وارد کرده است. عربستان حتی واشنگتن را متهم می کند که امریکا به صرف رابطه با ایران متحدان عربش را فروخته است. مساله دیگری که انتظار می رود در سفر باراک اوباما به ریاض مورد بحث قرار گیرد، مساله مصر است که امریکا همچنان از به رسمیت شناختن حکومت جدید مصر که به جای اخوانی ها و با حمایت عربستان و امارات به قدرت رسید، خوددری می کند. مساله ای که خشم شدید عربستانی ها را به دنبال داشته است. در حال حاضر رابطه واشنگتن با قاهره چندان خوب نیست و این مساله باعث ناخرسندی عربستانی ها شده است.

26249

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    22 8
    مگر ملک عبدالله هنوز زنده است!!!!
    • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      0 2
      عزیز متوهم دوستت دارم
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    8 0
    آخه چه جونی دارن اینااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • نقی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    6 0
    بنازمت که از رو هم نمی ری عبدا.........
    • بی نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      1 0
      س اینیر کفتار کی به درک واصل میشود البته به سایر بقیه شاهزاده های شکم پرست پیر ال سعود