فارس نوشت:

رزمایش بزرگ نوروزی پلیس کشور از امروز آغاز شد؛ در این طرح همه کارکنان ناجا در آماده‌باش بوده و ۱۱۰۰ اکیپ راهداری و ۱۸ هزار نیروی اورژانس نیز فعال خواهند بود.

رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ با مشارکت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اورژانس، هلال‌احمر، امداد خودرو، همیاران پلیس، راهوران محلی امروز (یکشنبه ۲۵ اسفند) در ضلع جنوبی حرم مطهر امام (ره) آغاز شد.

خط قرمز پلیس سرعت و سبقت غیرمجاز است

سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلس راهور در این رزمایش اظهار داشت: از امروز ۳۰ میلیون نفر از دستگاه‌های مختلف اورژانس، راهداری، هلال‌احمر، پلیس راهور، آتش‌نشانی و ... در طرح نوروزی فعالیت خود را شروع می‌کنند.

وی افزود: ۳۰ فروند بالگرد به کار گرفته می‌شود و در این رزمایش آخرین تمرینات انجام می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌کنم رانندگان در حین سفر با گذشت و صبوری رانندگی کنند و هر دو ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی تصریح کرد: ۳۷ درصد تصادفات نوروزی از نوع واژگونی است. سفر فقط به این نیست که با سرعت برویم و به مقصد برسیم بلکه باید برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: برخورد با تصادفات حادثه‌ساز در دستور کار است.

وی افزود: بهتر است رانندگان از فرصت باقیمانده استفاده کنند و بیمه‌نامه و معاینه فنی خودرو خودرو را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز ما تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز است.

باید سالانه ۱۵ درصد از میزان تصادفات و تلفات را کاهش دهیم

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، در مراسم آغاز رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ اظهارداشت: سال ۹۲ سال موفقی برای ملت ایران بود، سالی که با خلق حماسه بزرگ سیاسی و عقب‌نشینی قدرت‌های بزرگ با تلاش و مجاهدت مسئولان و پشتیبانی مردم و حمایت رهبر عظیم‌الشأن، امروز شاهد ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان هستیم.

وی افزود: با تلاش دولت در جبهه اقتصادی نیز امروز شاهد آرامش و شکوفایی در این عرصه هستیم.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: نوروز یکی از نمادهایی است که امنیت و رفاه را برای مردم ما به ارمغان می‌آورد، باید به همه دنیا نشان دهیم که مردم ما چه میزان در پاسداشت رسومات در آداب خودشان مصر هستند و هوشمندانه هم از طبیعت بهره‌مندند و هم با صله‌رحم کینه‌ها را از دل پاک می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهارداشت: با تلاش و کوشش همه دستگاه‌هایی که متولی بسترسازی امنیت و آرامش مردم در نوروز هستند شاهد سفر خوبی برای مردم باشیم.

وی افزود: تلاش برادران در دولت، مجلس که همواره در کاهش تلفات پیشگام بوده است، صدا و سیما، وزارت راه، بهداشت و هلال‌احمر ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرداری‌ها و همه دستگاه‌هایی که امروز وارد صحنه شده‌اند قابل تقدیر است.

فرمانده ناجا ادامه داد: امروز نیروهای مردمی در قالب بازرسان افتخاری نامحسوس و حضور در هلال احمر بعنوان سازمان جوانان به این خدمت رسانی می‌افزاید.

سردار احمدی مقدم گفت: امسال شاهد گام‌های بلندتری هستیم و کشور ما که آمار کشته‌شده‌های تصادفات رانندگی آن تا آستانه ۲۸۰۰۰ نفر پیش رفت امروز به عددی پایین‌تر از ۱۸ هزار نفر رسیده است، این عدد برابر کشته شده‌های دفاع مقدس در یک سال است.

وی اظهار امیدواری کرد: باید سالی ۱۵ درصد تصادفات و تلفات را کاهش دهیم، این امری است شدنی و با اراده مردم محقق می‌شود.

فرمانده ناجا افزود: در گذشته ما در موضوع ایمنی ترافیک هدفمند کار نمی‌کردیم، امروز همه دستگاه‌ها در میدان هستند و تلاش می‌کنند ولی مکمل این تلاش‌ها اراده مردم در فعالیت، نظم و قانون و احترام متقابل به حقوق یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز سالی که مردم باید آن را با نشاط آغاز کنند نباید با تعداد زیادی معلول در راه باشد، این در تراز شخصیت مردم با فرهنگ دنیا نیست که باید در دنیا الگو باشند.

استقرار ۱۱۰۰ اکیپ راهداری/ بررسی ایمنی جاده‌ها توسط ۱۱  گروه مشاور

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم آغاز رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ با اشاره به همکاری سازمان راهداری و امداد و نجات برای ایمنی سفرها اظهار داشت: هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه پلیس امداد و نجات، هلال احمر و نیروهای اجتماعی که در این حوزه کار می‌کنند انجام شده است.

وی افزود: بهار در پیش است و ما به سمت شکوفایی در حرکت هستیم امیدوارم در ایام نوروز حداکثر بهره را ببریم و در ایجاد فضای مفرح تلاش کنیم.

وی ادامه داد: قبل از این که دستگاه‌های اجرایی بخواهد کاری انجام دهد صحبت من با کسانی است که می‌خواهند فرمان ماشین را در دست بگیرند اولین نقش ایمنی به عهده شماست و سفر از لحظه‌ای است که از خانه حرکت می‌کنید.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مفهوم شتاب را از سفرهای نوروزی کنار بگذارید و سعی کنید کوچکترین اضطراب را به خود و سرنشینان و دیگران وارد نکنید.

وی ادامه داد: نباید از آمارهایی که پلیس به ما ارائه می‌دهد سرسری بگذریم از صدا و سیما در یک ماه گذشته برای پوشش ایمنی جاده‌ها متشکرم و خواهشمندم مرتب نکات ایمنی مانند سرعت مطمئن را یادآوری کنند.

آخوندی گفت: از ابتدای بهمن سال جاری از همکارانم خواستم تا ایمنی راه‌های اصلی را مورد بررسی قرار دهند این ایمنی توسط ۱۱ گروه مشاور مورد ارزیابی قرار گرفته و بر این اساس تصمیماتی گرفته شده است.

وی افزود: ۹۷ اکیپ خط کشی در جاده‌ها مستقر و ۴۲ هزار کیلومتر از جاده‌ها را خط کشی کرده‌اند.

وی ادامه داد: علائم جاده‌ها خیلی مهم است ۱۳۱۱ اکیپ برای بازنگری و بازبینی کلیه علائم به کار گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۱۱۳ اکیپ آسفالت برای روکش مجدد آسفالت‌ جاده‌ها به کار گرفته‌ایم که ۵۶۵ کیلومتر روکش مجدد آسفالت را انجام داده‌اند همچنین ۱۱۰۰ اکیپ راهداری در جاده‌ها مستقر است.

افزایش ۳۰ درصدی امکانات هلال احمر/ استقرار ۲۱۰۰ پایگاه ثابت و سیار در جاده‌ها

محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر، در رزمایش بزرگ ترافیکی ۹۳ اظهار داشت: همه ساله در این ایام خیل عظیمی از مردم مسافرت می‌روند و هلال احمر یکی از دستگاه‌هایی است که در ایام ویژه مثل نوروز در کنار پلیس راهور، اورژانس پزشکی کشور، وزرات راه و ترابری در کنار مردم است.

وی افزود: سازمان امداد و نجات جوانان و داوطلبان ما در ورودی و خروجی شهرها در جاده‌های بین شهری در پایگاه‌های امداد و نجات و مراکز موقت دایر شده در خدمت مردم هستند.

فرهادی ادامه داد: امسال ۳۰ درصد امکانات بیشتر و گسترده‌تری را خواهیم داشت بالغ بر ۲۱۰۰ پایگاه ثابت و سیار در همکاری و همیاری با سایر دستگاه‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جدا از سازمان امداد و نجات، سازمان جوانان ما با شعار بیگدار به جاده نزنید در خدمت مردم هستند و همه خدمات پزشکی اولیه را ارائه می‌دهند.

فرهادی گفت: نه تند بروید و نه آهسته که برای دیگران مشکل آفرین باشید.

وی افزود: بخش عمده‌ای از امکانات جمعیت همین اواخر به دست ما رسید و باید از پلیس راهور برای شماره‌گذاری آمبولانس‌ها تشکر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه که جمعیت هلال احمر ۲ میلیون عضو دارد تصریح کرد: این سازمان در فعالیت‌های اجتماعی حاضر است و همیشه آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

وی خاطر نشان کرد: سال نو را پیشاپیش تبریک می‌گویم و امیدوارم سال نو را با کمترین حادثه آغاز کنیم.

۲۰۸۸ پایگاه، ۵ بالگرد و ۱۸ هزار پرسنل اورژانس آماده خدمت‌رسانی به مردم

تقی طالبیان،رئیس اورژانس کشور، در رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ با اشاره به کاهش درصد قابل قبولی از مرگ و میرها گفت: نسبت به برنامه پنجم توسعه یک مقدار عقبیم و برای کوتاهی این فاصله به همکاری بین سازمان‌های متولی احتیاج داریم.

وی افزود: خدمات‌رسانی اورژانس در استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی و ایلام ۲۴ ساعته رایگان است.

رئیس اورژانس کشور خاطر نشان کرد: ۲۰۸۸ پایگاه، ۵ بالگرد، ۱۸ هزار پرسنل، ۲۱۳ ایستگاه سلامتی و ۵۷ اتوبوس آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه خطرناک/ آماده باش کامل پلیس برای نوروز ۹۳

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ در جمع خبرنگاران گفت: یک سامانه برای اعلام کالاهای مکشوفه در نیروی انتظامی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک سوم از اموال سرقتی به دست صاحبانش نمی‌رسد برای اینکه تمام کالای سرقتی به دست صاحبانش برسد؛ بیمه، پلیس و سایر دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی افزود: سرقت‌های خرد موضوعی حل نشده است و برای حل این موضوع بیمه‌ها با تائید پلیس جبران خسارت می‌کنند و از آن طرف بیمه‌ها نیز تمام اموال مکشوفه را در اختیار پلیس قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از سرقت، جابجایی اثاثیه در ایام نوروز را ممنوع می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با هماهنگی دستگاه قضایی، سارقان سابقه دار آزاد نشوند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: استفاده از پلیس افتخاری و بسیج در برخی شهرها از جمله برنامه‌های ما است، این رزمایش بزرگ ملی است که همه کارکنان نیروی انتظامی از جمله ستادی، آموزشی و عملیاتی در آماده‌باش کامل هستند.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال و تمهیدات پلیس در این زمینه خاطرنشان کرد: همه ساله رنگ انتظامی را کاهش داده‌ایم و تلاش می‌کنیم با حضور مردم و کنترل فرهنگی کار را پیش ببریم، همچنین اقدامات پیش‌گیرانه برای برخورد با توزیع کنندگان مواد خطرناک در نظر گرفته شده است، خوشبختانه همه ساله بهبود قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

مشارکت ۱۰ میلیون همیار پلیس در ایام نوروز/ ۵۰ هزار نیروی پلیس آماده خدمت‌رسانی هستند

سردار اسکندر مومنی،رئیس پلیس راهور ناجا،‌ در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی نوروز ۹۳ ذر رابطه با محدودیت‌های برخی خودروها اظهار داشت: محدودیت‌های پلیس برای خودروها زمانی و مکانی است.

وی افزود: مثلا طی روزهای خاصی در برخی از مکانها تردد یک طرفه انجام می‌گیرد.

فرمانده راهور ناجا خاطر نشان کرد: همچنین تردد برای خودروهای سنگین مانند کامیون و تریلی در برخی از جاده‌های پر تردد طی روزهای خاصی ممکن است ممنوع باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =