مهر نوشت:

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ درمان مستمری‌بگیران در بخش بستری کاملا رایگان است، گفت: از ابتدای سال آینده حقوق مستمری‌بگیران با احتساب افزایش حقوق سال آینده 25 درصد پرداخت می‌شود.

دکتر سیدتقی نوربخش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که کشور با آن رو به رو بود در سال 89 مجلس تصمیم گرفت با در دستور کار قراردادن موضوع هدفمندی یارانه‌ها چتر حمایتی خود را از طریق بیمه‌های اجتماعی، مساعدت های اجتماعی و بازار کار برای اقشار آسیب‌پذیر فراهم کند که متاسفانه در اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها بیشتر به سمت مساعدت‌های اجتماعی که به صورت پرداخت‌های نقدی صورت می گرفت رفت.

او گفت: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها جهت‌گیری بیشتر به سمت بیمه‌های اجتماعی و توانمندسازی افراد از طریق گسترش این بیمه‌ها است ضمن آنکه ما به مساعدت‌های اجتماعی و ایجاد بازار کار نیز می پردازیم.

مهمترین بخش سخنان دکتر نوربخش:

-‌هم اکنون حداقل 5 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. 22 میلیون نفر در کشور شاغل هستند که از این میان 13 میلیون نفر آنها حقوق بگیرند و با ضریب نفوذ 85 درصد تحت‌پوشش بیمه قرار دارند، اما در دسته دوم که افراد غیر مزد و حقوق بگیرند ضریب نفوذ بیمه 40 درصد است.
-‌ یکی از اقدامات خوبی که در دور اول هدفمندی یارانه‌ها شاهد بودیم این بود که ضریب نفوذ بیمه در افراد غیر مزد و حقوق‌بگیر از میزان 14 درصد به 40 درصد افزایش پیدا کرد اما برای تحت پوشش قراردادن 5 میلیون نفر که اکنون تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند کار سختی پیش‌رو داریم که قانون هدفمندی یارانه‌ها به خصوص ماده 7 آن تدابیر خوبی برای آن اندیشیده است.
-‌ در دور دوم هدفمندی یارانه ها با مشکلات دور اول مانند شیب تند افزایش قیمت حامل‌های انرژی روبه‌رو نخواهیم بود و این افزایش به صورت پلکانی خواهد بود ضمن آنکه جهت‌گیری برای مصارف مبالغ حاصل از افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی به سمت رفاه اجتماعی سوق داده می‌شود.
-البته در سال 92 نیز اقداماتی مانند کاهش فرانشیز داروهای سرطانی از سی درصد به ده درصد و پوشش بیمه‌ای 180 قلم داروی بیماری‌های صعب العلاج به دلیل افزایش قیمت ارز صورت گرفت. ‌ سال گذشته تمام داروهای نازایی با 50 درصد کاهش قیمت در اختیار بیماران قرار گرفت.
-طی 3 ماهه گذشته مبلغ 600 میلیارد تومان بابت مابه‌التفاوت قیمت ارز اختصاص یافته به دارو از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کردیم و مبلغ 900 میلیارد تومان نیز بابت مابه‌التفاوت بیمه کارگران ساختمانی از وزارت اقتصاد و دارایی دریافت شد.
-افزایش حقوق کارگران در سال آینده باعث افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی شد. این افزایش نشانه توجه و اهمیت دولت به بازنشستگان است و از فروردین سال 93 افزایش مستمری‌ها را اعمال می‌کنیم.
-‌ در سال گذشته برای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران در 28 اسفند از بانک‌ها استقراض داشتیم، اما امسال در بهمن‌ماه و بدون استقراض عیدی‌ها را پرداخت کردیم ضمن آنکه هنوز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.
-در سال آینده درمان مستمری‌بگیران در بخش بستری به صورت رایگان انجام خواهد شد، با توجه به سیاست‌های دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها سهم بیمه‌شدگان در پرداخت‌های درمانشان کاهش خواهد یافت.
-با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی دولت سیاست‌هایی همچون معکوس شدن رشد منفی اقتصادی و رفتن به سمت رشد مثبت از 5 و 6 دهم درصد به نیم درصد در انتهای امسال، فعال شدن پروژه‌های عمرانی، اتخاذ تدابیری برای برقراری بیمه بیکاری را در دستور کار قرار داده است.
-‌ در قانون بودجه سال 93 و در تبصره 21 آن حدود دو هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.
-نداشتن جداول راهنمایی پزشکان در زمینه دارو یکی از مشکلات است. در اکثر کشورها این جداول برای پزشکان وجود دارد تا آنها در یک چارچوب مشخص حرکت کنند که این یکی از وظایف انجمن‌های علمی و وزارت بهداشت و درمان است که در این باره سیاست‌گذاری کنند.
-‌ حمایت های دولت در بخش دارو افزایش پیدا خواهد کرد ضمن آنکه مبلغ 600 میلیارد تومان مشخص شده در بودجه به این بخش تخصیص داده خواهد شد و نظام مدیریتی نوین در 20 درصد از بیمارستان‌ها به اجرا در خواهد آمد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    59 14
    پس کی حقوق های مستمری‌بگیران تامین اجتماعی رو همسان سازی می کنید؟؟؟
  • ایمانی A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    21 72
    چرا تبعیض بازنشستگان کشوری 20درصد اما بازنشستگان تامین اجتماعی 25 درصد دولت نباید بین بازنشستگان فرق بگزارد/
  • مستمری بگیر 5 فروردین 93 A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    78 16
    هیچگونه اضافه ای ( افزایش 25 درصدی ) در تاریخ 5 فروردین 93 به من پرداخت نشد .
    • محمد رضا مخملی A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      1 4
      با سلام نظر به اینکه در بعضی از کارگاه ها با توجه شناخت کافی از تآثیر حق بیمه پرداختی در دو سال آخر نسبت به حقوق مستمری بگیر در زمان بازنشستگی و واریز مبلغ بیشتر در طی دو سال تعادل حقوق بعضی ها را با توجه به تحصیلات ومدرک تحصیلی بالا به ریخته و تفاوت های زیادی را ایجاد کرده که اگر حقوق بازنشستگان همسان سازی نمایند بسیار شایسته است
  • مهدی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    25 4
    چرا از 20 فروردین افزایش حقوق واریز نشد
  • سعید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    25 1
    قابل توجه دوستان ... حقوق بنده با 20 درصد افزایش واریز شده. 25درصد برای حداقل دریافتیه. ما که حق بیمه ی بیشتری پرداخت کردیم افزایش حقوقمون کمتره......
  • احمدی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    29 5
    سلام چرا افزایش حقوق مستمری بگیران 20 محاسبه شدهاست امروز فیش حقوق را در سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده است ولی با افزایش 20محاسبه شده است.
    • ع س IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      19 1
      اين هم شانس مامستمري بگيران است كه بگويند 25 ولي 20 افزايش دهند
  • حمید A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    23 8
    همش فریب ودغل بازی افزایش حقوق 25درصد اعلام می کنند ولی 20درصد واریز می کنند باید در برابر سازمان اعتراض خود را اعلام کنیم
  • سلطانی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    21 5
    با سلام چرا تامین اجتماعی اعلان میکنه اضافه حقوق سال 93 برای بازنشستگان مستمری بگیر 25 درصد ولی در فیش حقوقمان 20 درصد اعمال شده این فریب دادن کارگره ؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    20 7
    چرا . افزایش حقوق 25 درصد ی را در فیش حقوق بازنشستگان 20 در صد اعمال کردند . لطفا اعلام کنید چه کسی جوابگو است 0 اطرف جمعی از بازنشستگان کارگری
  • محمد EU ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    13 3
    خواهشا انقدر بهانه گیری نکنید دولت قبل افزایش حقوقو برج 8 واریز میکرد ولی این موضوع 25 درصد باید توضیح بدن
  • امیر US ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    16 2
    این افزایش 20 به جای 25 را کی باید پیگیری کنه ؟ مگه خبر نگارها دنبال خبر نیستن . از وزیر کار بپرسن دیگه روز کارگر از خود رئیس جمهور سئوال کنن من با 2 دانشجوی بیکار و مجرد باید چطوری خرج تحصیل و ازدواج انها رو بدم این هم با این افزایش حقوق کم و تورم زیاد......
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    9 9
    چرا بازنشستگان تامین اجتماعی را همسان سازی نمیشوند
  • فرزاد A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    4 1
    چراحقوق مستمربگیرزیادنمیشود
  • ناشناس A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    3 1
    سلام خسته نباشیدچرااضافه حوقها 25 درصدی فروردین واردبیهشت نمیدکی مسئولش هستش به بیمه میگیم میگه به ماربطی نداره وبه کانون بازنشستگان میگیم اونها هم میگن به ماربطی نداره بریدببینیدبیمه شعبه 2 کرج وکانون بازنشستگی چه پولیها توی جیبشان میره خبرنداریدهمه چیزبرای بیمه وکانون هستش اقای ربیعی چرادردمستمربگیران را کاری برایشان نمیکنه این است عدالت عدل علی خدانگهدار
  • nasim IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 0
    من یک بازنشسته در سال 93 هستم از سال 53 بیمه پرداخت کرده ام که باید الان 40 سال تمام بیمه پرداخت کرده باشم ولی 32 سال انرا بیمه قبول دارد و بقیه را میگویند گم شده و ما اطلاعی نداریم حالا اینش بماند من با 61 سال سن و دو داماد و یک عروس و دو نوه و دو پسر 29 و 25 سال بیکار که نان و مسکن و پوشاک آنها را نیز من باید تهیه کنم اینم بماند همیشه خدا را شکر میکنم همه نوه ها داماد ها و عروس و خانواده انها نیز اکثر وقتها مهمان ما هستند وبه اصطلاح من بزرگ خانواده هستم تامین اجتماعی حقوق اینجانب را یک میلیون صد هزار تومن مقرر کرده و میگویند همینی که هست پرو پی کارت تا اینم قطع نکردیم من کاری نمیتونام بکنم ولی چون اعتقاد به خدای خود دارم که حقم را بالاخره از مسوولین تامین اجتماعی خواهد گرفت