تسنیم نوشت:

منابع آگاه اماراتی به نقل از اعضای این جنبش اعلام کردند که رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) محل اقامتش را از قطر به جمهوری اسلامی ایران انتقال خواهد داد.
 پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از برخی منابع آگاه و تعدادی از اعضای جنبش حماس ادعا کرد که با حل اختلافات بین حماس و ایران، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس قرار است محل اقامتش را از  دوحه قطر به پایتخت جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد.

این منابع آگاه افزودند: علت کدورت و سردی روابط میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و مقامات جمهوری اسلامی ایران را مواضع این جنبش در قبال بحران سوریه اعلام کرده اند.

منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند: یکی از عللی که می تواند موجب حصول این تغییر در سیاست های حماس در قبال تهران شده باشد، تغییر در سیاستهای جدید دولت قطر است که حامی اصلی حماس به شمار می آید، چرا که گفته می شود قطر سیاست های خود را در قبال سوریه و ایران تغییر داده از همین رو فرماندهی حماس نیز تصمیم گرفته تا روابط خود را با تهران بهبود بخشد.

محمود الزهار یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس هم گفته است: حمایت ایران از حماس به مانند گذشته شده است، از این رو در مرحله آتی ما شاهد گام های جدیدی از سوی حماس برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

گفتنی است دو روز قبل هم خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به نوبه خود در یک اظهار نظری که برخی منابع خبری آن را  "خطرناک" توصیف کردند و حکایت از تصمیم حماس برای آغاز جنگ ضد تل آویو داشت گفته بود: جنبش حماس و تمام گروه های دیگر مقاومت اسلامی فلسطین قصد دارند، بار دیگر خود را برای آغاز عملیات جهادی آماده سازند، از این رو جهادی جدید در پیش رو داریم.

وی که از دوحه قطر سخن می گفت در این باره افزود: مساله فلسطین امروز بیش از هز زمان دیگری به حمایت گروه های جهادی فلسطینی نیاز دارد، ما باید از این مرحله فعلی خارج شویم چرا که توطئه های بسیاری ضد مقاومت تنیده شده است، از این رو تنها راه خروج از این مرحله هم دمیدن روح تازه ای از مقاومت و جهاد و شهادت در کالبد مقاومت است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    28 1
    خانم یاسرعرفات یکی از پول دار ترین خانم های پاریس است چرا به فلسطین کمک نمی کنه .اگر باور ندارید گوگل کنید .تا بدانید در موقع مرگ اقای عرفات چقدر پول گرفته .با دخترش
  • سید مهدی A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    28 1
    باز از همه جا رونده شدین اومدین ایران این دفعه خبری نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    35 4
    نميشه ايشون و همراهانشون در همان دوحه زندگي کنند تازه ما يواش يواش داريم با دنيا ارتباط برقرار مي کنيم حالا که ما را به خير اينها اميدي نيست لااقل به ما شر نرسونند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    26 1
    نه تو رو خدا .چرا باید به کسی که نمک خورد و نمکدون شکست دوباره روی خوش نشون داد.ایشون در این مدت کم نامردی در حق ایران نکرده.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    39 3
    یعنی حافظه تاریخی ما معلوم نیست صفر است یا این حرکات ناشی از انزوای ما در عرصه جهانی است.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      16 2
      بخدا حافظه مردم خوب کارمیکنه حافظه روزنامه های کیهان ورسالت ووطن امروزه که تعطیله خاله مشعل ایران دیگه جای تونیست سلفی ازخدابیخبر
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
      7 1
      می ترسم بخواد مشعل بیاد ایران برای ایران شر بشه . امیدوارم اگه می خواست بیاد ایران کسی راهش نده . وضع الان مردم ما از فلسطینی ها بدتره . این ها چی از جون ما می خواهند ؟
  • حامد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    24 1
    باز اینا پول کم آوردن.
  • ابی A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    35 1
    خالد جون فولوس لا موجود
  • هاشم A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    47 1
    به نظر این حقیر گروه حماس گروهی هستند که عادت کردند نان را به نرخ روز بخورند یک روز ایران یک روز قطر یک روز با مخالفان سوریه و خلاصه به این گروه هرگز نمیشود اعتماد کرد و باید سیاستمداران ما این موضوع را مد نظر داشته باشند عاقلانه این است که انسان از یک سوراخ دوبار گزیده نشود دوستی این گروه مانند دوستی خاله خرسه هست امیدوارم دیگر این گروه نتوانند کلاه سرما بگذارند آمین
  • غلامرضا حداد عادل A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    7 0
    والا ما که راضی نیستیم به قرآن
  • علی ازاهواز A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    14 0
    خالدمشعل آبرویی برات مونده که میخوایی بیایی ایران؟لابدبعدمیری دمشق با گل وشیرینی به اسدمیگی اشتباه کردم غلط کردم شکرخوردم حالا گذشته هاگذشته یکم پول داری بدی؟
  • نیما A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    10 1
    نه شیر شتر نه دیدار عرب البته با توجه به عملکرد این نون به نرخ روز خور
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    10 0
    چه گرفتاری شدیم
  • علی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    3 6
    ما از کمک وحمایت از مردم مظلوم فلسطین تا زمانی که زنده ایم دریغ نداریم ......اما متاسفانه مسولان بی تدبیر ونالایق حماس کلید راهبردی مردم مظلوم فلسطین واصول اولیه مقاومت را در گرو بی تدبیری ونالایقی خود وخارج شدن از اصول اولیه..وسرنوشت مردم وسرزمین خود را بازیچه ومیدان بازی های مکارانه واسیر نفسانی قدرت پوشالی خود کردند..مسولان بی تدبیر شاید وشاید امروز فهمیدن.... البته اگر بفهمند....بدونه پشتوانه مردم فلسطین ومحور مقاومت...میلیارد ها دلار نفتی در چمدانهای انها ریخته شود بی دلیل وبی بدیل نخواهند بودوفهمیدند درقبال دلارها باید سر تعظیم برای امریکا وصهیون واعراب بی غیرت فرود بیاورند ودست از مقاومت شسته ونیروی خود را در سلاخی فرزندان غیور مقاومت بکار برند
  • محمودي A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    2 2
    سلام من نظرات هموطنان عزيزم را خوندم و قبول دارم ولي ما بايد قدرت بلامنازع منطقه وحتي دنيا هستيم بايد اين گروه را نيز براي اهداف بلند مدت خودمون ومنافع كشورمون دردست خودمون حفظ كنيم ولي خوب مانند گذشته خيلي نبايد تحويلشون بگيريم والبته ما الان گروه رقيب حماس بيشتر دستمون هست تا اينا حماس از ترس خودش بسمت ما اومده چون الان جنبش جهاد اسلامي تقويت شده وانشالله قويتر هم خواهد شد
  • بی نام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    2 1
    حمایت از مردم فلسطین سر جاش، ولی به این گروه اعتماد نکنید. خیلی راحت خیانت میکنند. یادتون باشه اونها از شیعه بیزارند و عمدتا ما رو کافر میدونن.