تسنیم نوشت:

مسئولان وزارت‌ اطلاعات در جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی اعلام کردند که قبلا درباره احتمال دیدار هماهنگ نشده اشتون به وزارت‌خارجه هشدار و تذکر داده بودیم اما پلیس دیپلمات اعلام کرد که از وزارت کشور و خارجه دستور می‌گیرد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسه امروز این کمیسیون با معاونین وزارت خارجه و وزیر اطلاعات پیرامون دیدار اشتون با برخی محکومان فتنه 88 برگزار شد، گفت: وزیر اطلاعات و همکارانشان توضیحات لازم را در این زمینه دادند البته معاونین وزیر خارجه نیز توضیحاتی در این زمینه به اعضای کمیسیون ارائه کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: البته وزیر خارجه به دلیل اینکه برنامه‌ای را از قبل تنظیم کرده بود، نتوانست در این جلسه حضور پیدا کند.

نقوی حسینی گفت: معاونین وزارت خارجه و وزیر اطلاعات در این جلسه اعلام کردند که ما با چنین ملاقاتی مخالف بودیم و اینکه گفته شده هیئت اتحادیه اروپا ملاقات با فتنه‌گران را شرط اولیه قرار داده بودند، به شدت از سوی وزیر اطلاعات و معاونین وزیر خارجه رد شده و اعلام کردند که چنین چیزی صحت ندارد و در برنامه‌های خانم استون نیز چنین دیداری گنجانده نشده بود.
او گفت: معاونین وزیر خارجه در این جلسه اعلام کردند که برنامه تنظیمی بین وزارت خارجه و هیئت اتحادیه اروپا موجود است و چنین ملاقاتی اصلا پیش‌بینی نشده بود و ما به هیچ وجه با چنین ملاقاتی موافقت نکرده بودیم و ملاقات بدون هماهنگی صورت گرفته است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارات وزیر اطلاعات در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت اطلاعات اعلام کردند که ما پیش بینی کرده بودیم که ممکن است که آنها چنین ملاقات‌هایی را برنامه‌ریزی کرده باشند و ما به وزارت خارجه تذکر داده و هشدارهای لازم را نیز داده بودیم اما پلیس دیپلمات گفته بود که ما از وزارت خارجه و وزارت کشور دستور می‌گیریم و آنها در این زمینه دستورالعملی به ما نداده‌اند.

نقوی حسینی گفت: در این جلسه مشخص شد که دستوری به پلیس دیپلمات برای جلوگیری از ملاقات اشتون با محکومان فتنه از سوی وزارتخانه‌های کشور و خارجه داده نشده است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =