۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۵

ایسنا نوشت:

 رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد کشورش بحران سوریه را از یاد نخواهد برد و تلاش‌های خود را برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بیشتر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد: فاجعه سوریه از سه سال قبل تا به حال ادامه دارد و هر روز بر تعداد قربانیان این جنگ افزوده می‌شود.

وی عنوان داشت: با وجود اینکه نشست صلح در ژنو موفقیت آمیز نبود اما ما باید به اعمال فشارهای خود ادامه دهیم تا شرایط برای دستیابی به راهکار سیاسی در خصوص سوریه فراهم شود.

رئیس جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد: من بر این باورم تا زمانی که این کشتارها، فاجعه سوریه، آوارگان و تعرض به زنان ادامه داشته باشد نمی‌توانیم نسبت به مساله سوریه بی تفاوت باشیم و فرانسه تصمیم ندارد که چشمان خود را در مقابل آنچه که رخ می‌دهد ببندد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: نظام سوریه مسئول اصلی فاجعه انسانی در این کشور است؛ فاجعه‌ای که تاکنون حدود 150 هزار کشته و میلیون‌ها آواره را به دنبال داشته و بدترین رخ‌داد قرن 21 است.

وی مدعی شد: من با هزاران زن، مرد و کودکی که در زندان‌های نظام سوریه کشته شدند و مورد شکنجه قرار گرفتند و در شهرها از گرسنگی جان خود را از دست دادند همبستگی خود را اعلام می‌کنم.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: در قبال این "جنایت‌ها" فرانسه به تلاش‌های خود برای انتقال سیاسی در سوریه ادامه خواهد داد و باید تمام تلاش خود را برای تشکیل سوریه‌ای آزاد و دموکرات که در آن به تمام اقشار جامعه احترام گذاشته شود به کار بست و این ماموریتی که سازمان ملل آن را تعیین کرده است.

این مسئول فرانسوی در ادامه با بیان این ادعا که انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه "مضحک" است تاکید کرد: فرانسه در کنار مخالفان میانه‌رو سوریه که با نظام و تروریست‌ها می‌جنگند می‌ایستد و یاد آور می‌شوم که چهار فرانسوی همچنان در سوریه گروگان هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =