واحد مرکزی خبر نوشت:

متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز شنبه در پاریس اعلام کرد فرانسه و ایتالیا باید کل اروپا را تغییر دهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، رنتسی در کنفرانسی خبری با حضور فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفت:«روابط بین ایتالیا و فرانسه خیلی خوب است و ما با همکاری موثرتر در راستای منافع کشورهایمان و اروپا و در همین راستا برای تغییر کل ساختار اروپا اقدام خواهیم کرد.این نخستین و بزرگترین چالش پیش روی ما در ماههای آینده است.»
نخست وزیر ایتالیا در همین باره افزود اروپا باید سرزنده باقی بماند... ما باید به بنیانگذاران اروپا احترام بگذاریم. ما باید کاری کنیم تا اروپا میعادگاه شهروندان و مردم باشد.
فرانسوا اولاند نیز در این کنفرانس خبری بر ضرورت شکل گیری اروپای دیگری تاکید کردو گفت پاریس و رم هر دو آرزوی اروپایی را دارند که از نظر اقتصادی کاملا مطمئن باشد.
اولاند افزود از دو سال پیش تاکنون که سمت ریاست جمهوری فرانسه را برعهده گرفته است همواره کسانی که در ایتالیا به سمت نخست وزیری رسیده اند یعنی چه در زمان سیلویو برلوسکنی ،چه در زمان انریکو لتا چه اکنون در زمان نخست وزیر رنتسی ، هر دو کشور از اروپایی دفاع کرده اند که در آن رشد اقتصادی اهمیت داشته است.
رئیس جمهور فرانسه با اشاره به نزدیک بودن سررسید برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا خاطر نشان کرد ایتالیا و فرانسه باید در این مقطع زمانی حساس همکاری های خود را بیشتر کنند و مواضع نزدیک تری به هم داشته باشند. اولاند گفت انتخابات پارلمانی اروپا ،همه پرسی تایید تا رد اروپا نیست زیرا نتیجه آن هرچه باشد اروپا سر جای خود باقی است. چیزی که مطرح است این است که چگونه اروپایی باید در آینده داشته باشیم؟اروپایی که با اهداف ما مطابقت داشته باشد؟ یا اروپایی که عوام گریان آن را رقم بزنند.
اولاند گفت ما نباید به عوام گرایان اجازه دهیم که سرنوشت اروپا رقم بزنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =