واحدمرکزی خبر:

روسیه قطعنامه شورای امنیت که همه پرسی در شبه جزیره کریمه را غیرقانونی دانست، وتو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در همین حال چین به قطعنامه سازمان ملل که همه پرسی در شبه جزیره کریمه را غیرقانونی می داند رای ممتنع داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از‌ خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند روز شنبه گفت: تحریم ها در زمینه همکاری نظامی با روسیه بخشی از اقدامات علیه این کشور برسر بحران اوکراین خواهد بود.

رییس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در عین حال بر لزوم یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین تاکید کرد.

همچنین جان کری به کرملین هشدار داد اگر همه پرسی در مورد الحاق کریمه به روسیه برگزار شود ، آمریکا و اتحادیه اروپا از روز دوشنبه تحریم هایی هماهنگ بر ضد روسیه اعمال خواهند کرد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی خبر داد پارلمان ملی اوکراین به انحلال پارلمان منطقه ای کریمه رای داد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع فرانسه -روسیه،درباره تاثیرات منفی تحریم روسیه بر اقتصاد دو کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی ازپاریس،امانوئل کیده با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد که مسئولان فرانسوی و روسی راه حلی برای برون رفت از بحران اوکراین پیدا کنند زیرا در صورت تشدید این بحران و اعمال تحریم های اقتصادی علیه روسیه ،پیامدهای ویرانگر آن متوجه دو اقتصاد روسیه و فرانسه خواهد شد.

فدراسیون تجارت عمده فروشی و تجارت خارجی آلمان هم به مقامات اتحادیه اروپا در خصوص اعمال تحریم های احتمالی علیه روسیه هشدار داد و اعلام کرد هر گونه تحریم علیه روسیه بر اقتصاد آلمان تاثیر منفی می گذارد.

این هشدار در حالی داده می شود که فرانک-والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد اگر روسیه موضع خود را درباره جزیره کریمه تغییر ندهد وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا 17 ماه مارس ،اعمال یک رشته دیگر از تحریم ها را بر ضد روسیه بررسی خواهند کرد.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه روز شنبه اعلام کرد بحران اوکراین تاثیر چندانی بر ارزش برابری روبل با دیگر ارزهای معتبر جهان، بودجه عمومی کشور ثبات مالی روسیه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، آلکسی اولیوکایئف در گفتگو با خبرنگاران درباره بحران اوکراین و تاثیر آن بر شرایط و اوضاع اقتصادی روسیه و ثبات روبل گفت:« ما فکر نمی کنیم که این بحران بتواند پیامدهای منفی چندانی بر ارزش برابری روبل با دیگر ارزهای معتبر جهان ،بودجه و ثبات مالی کشور داشته باشد.»

خبر دیگر این که پانزده هزار نفر با تجمع در مرکز مسکو با مردم شبه جزیره کریمه ابراز همبستگی کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، هزاران نفر از مردم مسکو در این تجمع حمایت خود را از همه پرسی فردا در شبه جزیره کریمه اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی حمایت خود را از مردم کریمه در برابر فاشیست ها اعلام کردند.

در شهر دونتسک در شرق اوکراین هم تظاهراتی در حمایت از همه پرسی شبه جزیره کریمه برگزار شد.

وزارت امور خارجه روسیه هم اعلام کرد افراد زیادی در اوکراین از مسکو درخواست کمک کرده اند و دولت روسیه به زودی این درخواست ها را بررسی خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =