ایسنا نوشت:

اولین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر برای گسترش و تحکیم همکاری‌های فیمابین و به منظور ساماندهی به همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی امروز شنبه در تهران برگزار شد.

محمد بن عبدالله الرمیحی معاون امور خارجی وزیر خارجه دولت قطر در راس هیاتی بدین منظور به تهران سفر کرده است.

در اولین اجلاس کمیته سیاسی دو کشور که حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد بن عبدالله الرمیحی معاون وزیر خارجه دولت قطر ریاست هیات‌های دو کشور را بر عهده داشتند، طرفین ضمن بررسی روند مناسبات دو جانبه، راه‌های تقویت روابط فی مابین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

همچنین طرفین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی نموده و بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای حل بحران‌ها در منطقه بویژه در سوریه تاکید کردند.

بر اساس یکی از توافقات فیمابین، برگزاری نشست‌های مشترک کمیته سیاسی به صورت متناوب در هر دو کشور و هر سه ماه یک‌بار انجام خواهد گرفت. در ضمن کمیسیون عالی مشترک دو کشور نیز در سطح وزرای امور خارجه طی سه ماه آینده در تهران برگزار خواهد گردید.

در این اجلاس رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین بر اهمیت حفظ و برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه و ضرورت همکاری مشترک بین کشورهای منطقه و تحقق آن از طریق تفاهم و گفتگوی مستقیم به منظور ایجاد فضای اعتماد، صلح و دوستی تاکید کردند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =