مهر نوشت:

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: همه مولفه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای یک اقتصاد بزرگ را خدا به ما داده است.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی بعدازظهر شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: مجموعه مدیران استان باید تلاش کنند و با کمک به استاندار زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر استان فراهم کنند و از زمان خدمت خود برای ارائه بهترین خدمات به مردم بهره ببرند.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان استاندار بوشهر به مدیران مبنی بر لزوم حرکت در مسیر قانون مداری، افزود: همواره باید توفیق خدمت را از خداوند بخواهیم و همانگونه که امام علی(ع) به مالک اشتر توصیه می‌کنند بتوانیم ثابت قدم و استوار حرکت کنیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به علم محوری و دانش‌مداری برای انجام کارها، تصریح کرد: هر اقدامی بدون پشتوانه علمی ما را نزد خدا مسئول خواهد کرد و تمام تصمیمات باید از بالاترین وجه علمی برخوردار باشد.

همه تصمیمات باید از استحکام و ادغان علمی برخوردار باشد

وی اضافه کرد: در همه حوزه‌هایی که آسیب دیده‌ایم تصمیمات از ادغان علمی و استحکام لازم برخوردار نبوده است و هر موفقیتی که داشته‌ایم ناشی از این استحکام بوده است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در کنار علم و دانش نیازمند اراده هستیم، خاطرنشان ساخت: اگر علم با عزم و اراده استوار گره نخورد انسان به نتیجه‌ای دست نمی‌یابد.

وی با نقش بسیار مهم اراده در پیشبرد امور و اهداف بیان داشت: در موضوع تحریم دو اراده مقابل هم قرار گرفتند که اراده محکم مردم ایران را دیدیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار عزم راسخ استقامت هم بسیار مهم است، تاکید کرد: آیات متعدد قرآن نیز بر استقامت در کارها و پایداری در مشکلات تاکید داشته است و ملتی پیروز و موفق است که از استقامت لازم برای رسیدن به هدف برخوردار باشد.

وی با اشاره به نقش اراده جمعی در رسیدن به موفقیت خاطرنشان ساخت: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد این اراده بودیم که مردم بوشهر و دیگر نقاط کشور نیز در خوزستان حضور یافتند و در خط مقدم قرار داشتند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: آنچه به ما هویت می‌بخشد حرکت در زیر یک خیمه است که عمود آن، رهبری است؛ رهبری مبتنی بر علم و تدبیر و زهد و ایثار و ایستادگی.

امروز دوران خام فروشی نفت به پایان رسیده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌های آن توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: همه تصمیمات باید بر مبنای علم باشد و اقتصادی مبتنی بر نوآوری علمی داشته باشیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دوران خام فروشی نفت به پایان رسیده است بیان داشت: اقتصاد امروز مبتنی بر کارائی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد امروز مبتنی بر نوآوری علمی است، اضافه کرد: اقتصاد امروز دنیا اینگونه است که دانش را می‌فروشند و نه به صورت کالا.

ابوترابی تصریح کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی روی آوردن به خلق زنجیره تولید است و تاکید رهبری بر فاصله گرفتن از خام‌فروشی است و خلق باارزش ترین کالا است.

کشور باید از اقتصاد متکی بر درآمد نفت فاصله بگیرد

وی با تاکید بر اینکه کشور باید از اقتصاد متکی بر درآمد نفت فاصله بگیرد ادامه داد: تلاش برای تولید کالا و خدمات از نیازهای اساسی امروز و فردای ما است که خوشبختانه استان بوشهر جایگاه خوبی در این زمینه دارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی این استان است که تلاشی در راستای تولید زنجیره ارزش است که باید کالاها برای تولید مواد با ارزش‌تر استفاده شود.

وی افزود: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی که استان بوشهر دارای رتبه بالایی در این زمینه است، داشتن ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی است و این استان طولانی‌ترین مرز آبی را در اختیار دارد و هشت شهرستان آن هم مرز با خلیج فارس هستند و ظرفیت‌های متعدد دیگری همچون داشتن بیشترین میگوی پرورشی ایران و تولید آبزیان و نخیلات و . . است.

ابوترابی فرد گفت: با وجود اینکه در کشوری هستیم که در یک نقطه استثنایی در جهان قرار گرفته‌ایم و از یک طرف به خلیج فارس و از طرفی به دریای خزر وصل هستیم ولی با توجه به تکیه بر نفت، نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به شایستگی استفاده کنیم.

همه مدیران برای تحقق اقتصادی مقاومتی متحد باشند

وی تصریح کرد: همه مدیران استان بوشهر باید در کنار نمایندگان استان بوشهر در مجلس با محوریت نماینده ولی فقیه در استان یک جبهه واحد تشکیل دهند و شاهد حرکت استان به صورت بالنده و پیشگام به جایگاه و افق برتر باشیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش همه مسئولان و خلق حماسه سیاسی به یک قدرت موثر و تعیین کننده در صحنه بین‌المللی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه همه مولفه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای یک اقتصاد بزرگ را خدا به ما داده است، اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و برای تحقق حماسه اقتصادی تلاش مضاعف داشته باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    مهمترین مولفه که وجود آدمهای دلسوز و کاردان در مجلس و دولت و ... هست رو نداریم.
  • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    از اول انقلاب همه مي گويند دوران خام فروشي به پايان رسيده و تا كنون اين وعده محقق نشده است چرا؟!!
  • ملکی IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    بزرگوار ازسالهای قبل ازانقلاب هم داشتیم .داشتن کافی نیست استفاده عمومی وبهینه شرط است ازاینکه خوب حرف میزنید جای تشکر وقدرانی دارد.....ولی عمل وخروجی حرفهایت ........