۰ نفر
۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

ایرنا نوشت:

- وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای به مسکو هشدار داد که در صورت عدم احترام به تمامیت ارضی اوکراین در آستانه همه پرسی روز یکشنبه و نقض قوانین بین المللی، واکنش اروپا اجتناب ناپذیر خواهد بود.
ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: ما پس از کنفرانس تلفنی اخیر با وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، کانادا، لهستان و ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل، به توافق رسیدیم تا تمام تلاش های مفید را جهت نتیجه دادن کانال گفت وگو ها که از طریق کنفرانس رم باز شده بود را انجام دهیم و اگر در آستانه همه پرسی روز یکشنبه در کریمه به این نتیجه نرسیم، در شورای خارجی اتحادیه اروپا که روز دوشنبه برگزار می شود بحث در خصوص اتخاذ واکنشی در سطح اروپایی (علیه مسکو) اجتناب ناپذیر خواهد بود.

تماس ها و مذاکراتی که وزیر خارجه ایتالیا در آن جهت باز نگه داشتن کانال گفت وگو ها جهت باز نگه داشتن کانال گفت وگو برای رسیدن به تشکیل گروه تماس با حضور مسکو و کی یف شرکت کرده است به دنبال درخواست گروه جی 7 و اروپا از مسکو پیرامون احترام به تمامیت ارضی کریمه و عقب نشینی نیروهایش به پادگان هایی که قبل از بحران حضور داشتند و آغاز بحث مستقیم با دولت اوکراین و اعلام آمادگی جهت یک میانجیگری بین المللی است.

تماس ها میان شرکت کنندگان در کنفرانس تلفنی اخیر در ساعات آینده و حتی به دنبال دیدار میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا در لندن همچنان ادامه خواهد داشت.

موگرینی پیشتر نیز بروز جنگی جدید در مجاورت دروازه های اروپا را غیر قابل تصور خوانده و روسیه را شریکی مهم برای اتحادیه اروپا و بخشی از گروه جی هشت دانسته بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =