مهر نوشت:

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت برای چابک سازی و افزایش بهره وری سالانه ۲۰ درصد از تعداد مدیران خود می کاهد و ۱۵درصد از نیروهای قراردادی را ساماندهی می‌کند، گفت: 307 هزار و 388 نفر نیروی قراردادی مازاد در دستگاه‌های اجرایی در قالب مصوبه جدید دولت به تدریج ساماندهی خواهند شد.

محمود عسگری آزاد امروز در اولین گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ها گفت: دولت برای چابک سازی و افزایش بهره وری سالانه 20 درصد از تعداد مدیران خود می کاهد و 15 درصد از نیروهای قراردادی را ساماندهی می کند. در حال حاضر برای هر 5 نفر کارمند یک مدیر در دولت وجود دارد که دولت در نظر دارد سالانه 20 درصد از تعداد مدیران خود بکاهد تا نسبت ایده آل به دست آید.
جانشین معاونت تأمین نیروی انسانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: 307 هزار و 388 نفر نیروی قراردادی مازاد در دستگاههای اجرایی داریم که در قالب مصوبه جدید دولت به تدریج ساماندهی خواهند شد. دولت در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار نفر کارمند و با احتساب بازنشستگان 4 میلیون و 704 هزار نفر حقوق بگیر دارد.

او با اشاره به اینکه حجم حقوق و دستمزد از بودجه عمومی دولت در سال 92 به 88 درصد رسیده است و این خطر وجود دارد که با ادامه این روند دولت منابع لازم را برای توسعه زیرساخت ها در اختیار نداشته باشد، گفت: در 20 سال گذشته تعداد بازنشستگان 500 درصد رشد داشته است؛ این در حالی است که طبق آمار متوسط سن بازنشستگی مردان در ایران 52 و سه دهم سال است که با متوسط جهانی 63 سال فاصله دارد.

عسگری آزاد با اشاره به بالا بودن هزینه تمام شده خدمات در دولت گفت: به عنوان مثال در حالیکه هزینه یک دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاههای دولتی به طور میانگین سالانه 6 میلیون تومان است این رقم برای دانشگاههای خصوصی به یک و سه دهم میلیون تومان است.
جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور گفت: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دولت را مکلف به چابکی و افزایش بهره وری می کند و دولت نیز عزم جدی دارد که از طریق الکترونیکی کردن خدمات، کوچک سازی و بهبود کیفیت خدمات به این مهم جامه عمل بپوشاند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    5 0
    برای پنج کارمند .. یک مدیر هست .حقوق مدیران هم معلوم است با اقتصاد مقاومتی منافات دارد .
  • مهدی A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    7 2
    یا این فرمایش یعنی علاوه بر استرس تهیه مسکن ، هزینه های زیاد زندگی ، هدفمندی یارانه ها و و و ..... باید استرس از دادن شغل رو هم اضافه کنیم ... واقعا ممنونیم !!!
  • بی نام EU ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 2
    منظور از ساماندهی همان اخراج است؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 0
    مدیر مدیره!! مدیر ساز کی بود؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    حالا منظور؟؟
  • ارش A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    7 0
    لطفا از مسئولين محترم بپرسيد منظورشان از ساماندهي را به طور شفاف بيان كنند با تشكر
  • محسن IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 0
    پیشنهادمیدهم دراسرع وقت دولت الکترونیک درسازمانهای زیربوجودآیدکه خیلی کمک میکند: بانکها - گمرکات - ادارات ثبت اسنادملکی - تمام دفترخانه های معاملات ملکی - مدارک پزشکی افرادوارتباط آن باداروخانه هاو پزشکان و بیمارستانها- ادارات مالیات - تمام شهرداریها- تمام ادارات وزارت بازرگانی وارتباط آن بابانکها ونیروی انتظامی- پرونده های دادگستری همگی الکترونیکی وارتباط باپلیس مطمئنا این نرم افزارهابسرعت میتوانندتولیدشوندوبسیاری ازکم کاریهاورشوه گیریها راحل کنندوادارات دولتی نیزکوچک میشوند ورضایت جامعه افزایش زیادی می یابد.لطفا نظرمن رامنتشرکنید
  • آرزومرتضوی A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام لطفادرموردقرارگرفتن مامایی درزیرگروه پرستاری خبرتهیه کنیدخواهش میکنم پیگیری کنیدممنون ازبرنامه خوبتون
  • رحمان A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    آخه چرا تکلبف آزمون استخدامی استانداریها رو تعیین نمکنید، به خدا خسته شدیم، آخه دادمون رو کجا و پیش کی ببریم
  • د-ه A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 1
    آخه چرا جوانها را اذیت می کنید؟ باور کنید بیماری افسردگی گرفتیم. نزدیک به دو ساله که بلاتکلیفیم.26 خرداد 91 در آزمون استخدامی شرکت کردیم ولی همچنان بلاتکلیفیم، آخه گناه ما چیه که دولت قبل تخلف کرده؟
  • رامين A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    5 0
    براي افزايش چابك سازي نيروهاي قراردادي را ساماندهي ميكنند كي ميتونه اين جمله رو دقيقا معني كنه لطفا؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    پس نیروهای پیمانکاری رو چیکار میکنن؟؟اینا که همه ش ناله میکنن..خدا به داد ما برسه
  • علیرضا A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    4 1
    ساماندهی همون اخراجه؟؟؟؟؟؟؟!!! امیدوارم کار کارشناسی شده انجام بدهند و مثل سبد کالا مجبور به عذر خواهی نشوند.
  • اکرم A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    4 0
    باز هم زمینه بیش از پیش برای رانت خواری و ظهور شرکتهای خصوصی فراهم خواهد شد.آقای عسکری آزاد بسیار دید منفی و خشکی دارند.با اومدن ایشون فاتحه پیشرفت نظام اداری و همچنین امید استخدام رو باید خوند.در عوض مدیران شرکتهای خصوصی خوشحال باشن
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 6
    این نیروهای قراردادی وشرکتی با پارتی اومدن سر کار دولت بهتره با ازمون ودر فضای رقابتی اقدام به جذب نیرو کنه
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    2 0
    درکشورهای دیگر میانگن عمر بالاترازایران می باشد به همین دلیل سن بازنشتگی بیشتر است
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    3 0
    سئوالي كه اينجا مطرح ميشود اين است كه دولت جديد آيا واقعا به فكرقشرضعيف جامعه است ياخير و آيا اين افراد قراردادي جزء قشركم درآمد اجتماع هستند يا نه - دولت به جاي اينكه اشتغال زايي كند قصد اين رادارد كه گروهي رانيزبيكاركند
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    2 0
    جنابان لازم است خاطر نشان کنم به خاطر نبودن برنامه مدون و کار امد به جای ان که نیروی عظیم انسانی که در دهه 60 به وجود امده بود و میتوانست چرخ اقتصادی این مملکت را بچرخاند به جای خط تولید به کار در پشت میز فرستاده شد و این سرمایه تکرار نشدنی انسانی امروز یا فرا کرده یا معتاده یا دکتر مهندس افسرده است یا پارتی داره واقازاده است سیاست اقتصادی هر 4 نه ببخشین 8سال با امدن یک جریان تغییرات 180 میکنه این وسط کسی به فکر ....بله اقای خاتمی میگه خصوصی کنیم اقای احمدینژاد میگه اینهمه خصوصی سازی ونیروی شرکتی ظلم در حق مردمه اقایون امدن و میگن دوباره شرکتی بدبخت کردن یه عده ادمایی که هیچکی ازشون نمیپرسه پدر جان اوضاع خوبه خرج زن وبچه مدرسه ای وپوشاک شیر کفش وکتاب وای کاش همه اش اینها بود اجاره خونه و..
  • روانشناس A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    باسلام اقایان مسوول لطفا مجددا نیروها را به بهانه کوجک سازی دولت شرکتی نفرمایید ما در اورزانس اجتماعی وکاهش طلاق بهزیستی ... شرکتی که بودیم حقوقمان 6 ماه یکبار و نصفه بودقرداد معین شدیم یه کم وضعیت بهتر شد ما دل نداریم کارسخت میکنیم بدون اضافه کار و سختی کار.حقوقمان هم 700 تومان هست بخدا. تازه فوق لیسانسمون 755 تومان حقوق میکیره سرمو کجا بکوبم
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام هزینه یک دانشجوی دولتی 6 میلیون در ساله صبح ها خاویار می دید بخورن6نفری میکنیدشون تو 6 متر فضافکر کنم آقازاده های خودشونو که پردیسهای بین المللی با خوابگاههای ویلایی و غذاهای دریایی مشغول تدریس مفت و مجانی هستند با عموم مردم اشتباه گرفتن. شما سالی 6 میلیون بده دانشجوی شریف بگو بره دانشگاه آزاد درس بخونه با کله میره بعدشم دانشگاههای خصوصی مثل آزاد اگر غذا و خوابگاه و ... محسوب کنید کجا سالی 1 میلیون میشه. اصلا برو از دانشجوی آزاد بپرس فقط شهریه هاش چقدر میشه در سال.1 میلیون شهریه یک ترمش هم نمیشه.یعنی اولا که هزینه های دانشگاههای خصوصی از این مبلغی که گفتید بیشتره بعدشم هزینه های یک دانشجوی دولتی از مبلغی که گفتید کمتره. یه تیر و دو دروغ که میگن یعنی همین
  • قدرت A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 1
    نیروی چند سال در دستگاه دولتی کار می کند قراردادی است و نیروی دیگری با دادن یک آزمون در همان بدو ورود پیمانی یا آزمایشی می شود حالا فکر کنید نیروی قراردادکارمعین چند ساله باید چه فشاری را در حین کار تحمل کند واقعاٌ مسئولین به این موارد توجه دارند یا اصلاٌ برای آنان فرقی نمی کند ؟