رییس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از گزارش اخیر سازمان ملل درباره اعدام قاچاقچیان در ایران این امر را محکوم کرد و آن را نفاق مدرن نامید.

به گزارش ایسنا ، علی لاریجانی همچنین از مقامات مسوول خواست نسبت به سفر مقامات اروپایی به ایران دقت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند دیگران با رفتار خود باعث توهین به مردم ایران شوند.
رییس مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را مامور رسیدگی به این مسئله کرد.


علی لاریجانی در آغاز جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: ایشان شخصیتی بود که پیامبر در موردش فرمود فاطمه(س) پاره تن من است کسی که او را خرسند کند مرا خرسند کرده و کسی که او را ناراحت کند مرا ناراحت کرده و در جای دیگری فرمود دخترم فاطمه(س) سیده زنان جهان از اولین تا آخرین است او پاره تن من و نور چشم من و میوه دل من و روح من در بدن من است.این سخنان پیامبر به دلیل تکرار در گوش همه پیروان طنین‌انداز بود.
او گفت: حضرت فاطمه(س) در خطبه خود به بسیاری از عوامل اشاره نموده مثل سستی یاران و دورویی آنان و حرکت های منافقانه که ادامه این روند در حادثه کربلا مشاهده شد اما در این میان تغییر باورهای مردم و به شبهه کشاندن آن با توسل به تبلیغات و عوام‌آفرینی و شعارهای مردم پسند که باطن آن ستم بر مردم بود از عوامل مهم ماجراست که توانست باعث سردرگمی و غفلت جامعه شود. آنها در مورد شخصیتی‌ که همگان بارها از بهترین بندگان خدا تعاریف منحصر به فردی شنیده بودند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این استراتژی فرهنگی آغازگر تغییر شایطی بود که بعد در مبارزه با حکومت علوی و قرآن و سر نیزه گذاشتن دیده شد و بعدها همین سیاست عامل شهادت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شد. در طول تاریخ اسلام و ایران بارها مسلمانان طعم تلخ فریب‌کاران را چشیده‌اند مگر رضاشاه برای جلب نظر مردم سیاه نمی‌پوشید و گل بر سر نمی‌گذاشت اما همین رضاشاه دیکتاتور دستش به خون مدرس آغشته بود و مبارزان را به بند کشید.
او ادامه داد: محمدرضا شاه به زیارت خانه خدا می‌رفت اما در عمل ریشه دین را می‌زد و با سازمان ساواک‌،انقلابیون را به شهادت می‌رسانند و با انواع شکنجه‌ها با آنها مواجه می‌شد. این نفاق در گذشته از بستر فرهنگ و سیاست استفاده می‌نمود اما با روی تمسک به مذهب و لسان ساده‌تر.امروز نفاق مدرن با تمسک به ارزشهای جهانی و انسانی و زبان فریبنده پیچیده‌تر همان ظلم به اسلام و مسلمانان می‌کند که در گذشته. در اینجاست که آن سخن امام علی(ع) را به خاطر می‌آوریم که فاطمه(س) همواره مظلوم و از حق میراث خود محروم بود.


لاریجانی گفت: آخر این چه ارزش جهانی است که کشورهای غربی در زمان شاه دیکتاتور چشم خود را بر کثافت‌کاری و فساد و ظلم و شکنجه‌های مالیخولیایی رضاشاه بستند تا این رژیم با عوامل فاسد خود مواد مخدر در کشور رواج دهد اما امروز که نظام اسلامی حکومت مردم سالار در کشور محقق نموده و همگان در سطح جهانی مبارزه ایران و مواد مخدر را ستایش می‌کنند توسط سازمان ملل که باید عوامل آرامش و صلح در جهان باشد ارزشهای واقعی به سخره گرفته می‌شود و ایران به دلیل مبارزه با قاچاقچیان و اعدام آنان مورد اهانت قرار می‌گیرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این خیلی بی‌صفتی و بی‌وجدانی است، گفت: به نظر می‌رسد در مقابل تکرار اینگونه گزارش‌های سازمان ملل باید در قانون تجدید نظر نمود بگذاریم این مغزهای علیل در سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه نمایند و دلیلی ندارد هم ملت ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید بدهد و هم آنان اینگونه گزارش‌های مغرضانه را صادر کنند.
رییس قوه مقننه گفت: این ظلم و دغل‌کاری تحت یک فضاسازی فرهنگی و سیاسی سازمان یافته و همان نفاق مدرن است چیزی به عنوان ارزش‌های جهانی و انسانی علم کرده‌اند و پشت سر آن سنگر گرفتند تا هر گاه میلشان کشید تیراندازی کنند. آیا دفاع از قاچاقچیان مواد مخدر ارزش جهانی است؟واقعا خجالت آور است. کدام ارزش انسانی مشترک درباره اعدام قاچاقیان مطلبی گفته است که دبیرکل سازمان ملل را اینگونه به زیاد حرف زدن وا داشته است.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد دیگر این نفاق مدرن در آغاز حرکت جدیدی است که کاملا مخالف آرمان‌های این سازمان است: خط تشنج در صحنه جهانی نسبت به مناسبات ایران. مگر این سازمان برای صلح ایجاد نشده است؟ هنوز مذاکرات هسته‌ای گام‌های اولیه خود را برمی‌دارد که توپخانه نفاق این سازمان راه افتاد. اگر اعلام می‌کردید این سازمان با بودجه همه کشورها اداره می‌شود و دربست گزارش‌های سیا و موصاد را مبنای قضاوت خود قرار می‌دهد و در انقیاد شیطان بزرگ است کسی به شما خرده زیادی نمی‌گرفت ولی وقتی شعارهای مردم پسند را پس زمینه حمل این گزارش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا کرده‌اید پرده از نفاق سازمان یافته بین‌المللی برداشته می‌شود.


او گفت: به نظر می‌رسد آمریکا متوجه شده در مذاکرات هسته‌ای چیزی برای گفتن ندارد لذا باید بپذیرد قطعنامه‌های آنان وجاهتی نداشته لذا به عوامل خود گفته فضاسازی جدیدی بکند و در فضای غبارآلود مذاکرات را از مسیر خود خارج کنند، مثل برخی از حرفهای مقامات انگلیس که این روزها در پارلمان قلابی رژیم صهیونیستی که به سیرک سیاسی بامزگان ناهوشیار تبدیل شده گفته شد. پس مقامات آمریکا و سازمان ملل بدانند که آنها عوامل به هم زدن مذاکرات هستند؛ باز نگویند ایران میز مذاکرات را ترک کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی به وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه نیز در مورد سفر مقامات سایر کشورها تذکر داد و گفت: لازم است با دقت عمل کنند و اجازه ندهند با دیگران با رفتار باعث توهین به ملت ایران شوند لذا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با این وزارتخانه جلسه بگذارد و موضوع را پیگیری جدی کند.


لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی اقدامات ایذایی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان که در پس سفرهای مکرر مقامات غربی به فلسطین اشغالی صورت گرفت، گفت: شاید با این اقدامات خود این رژیم دروغین را به صحنه آفرینی حماقتی جدید تشویق کرده‌اند. این ماجرایی بدون جواب نمانده و نخواهند ماند. آغازگر این تجاوزگری رژیم صهیونیستی بوده که می‌تواند شکست جدی‌تری را برای این رژیم رقم بزند.
رییس مجلس در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی ایران گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل نسبت به ایران و نیز تحرکات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین و لبنان را محکوم می‌نماید. ملت ایران به همراه سایر مسلمانان مقاوم، پایداری و استقامات مبنای عمل خود در پاسخ به شیطنت آنان قرار خواهد داد.

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 7
    من نمیدونم توی دنیا فقط ما توی کشورمون مواد مخدر داریم قاچاقچی داریم قاتل داریم.چون من هیچ جای دنیا (منظور از هیچ جای دنیا کشورهای غیر از خودمان و چند کشور بغل دستیمان هست) نه طناب دار دیدم نه از این جور چیزها.بابا همه جای دنیا قاچاقچی مواد مخدر دارند قاتل دارند این کارها را نمیکنند.میدونید چرا؟جوابش پیش خودمان هست.چون اگر این کار فایده ای داشت نه دیگر کسی در ایران مرتکب قتل میشد نه کسی قاچاق مواد مخدر میکرد.به نظر من به جای حکم اعدام حکم حبس ابد زندان انفرادی بدون ملاقات و بدون اینکه حتی کسی با آنها حرف بزند باید باشه.از هزار بار مردن بدتر است