روزنامه جام جم در ستون یادداشت روز خود نوشت:

واقعیت این است که با روی کار آمدن دولت روحانی، امیدواری قابل توجهی در جامعه ایجاد شد که باید آن را مغتنم شمرد و در حفظ و تقویت آن تلاش کرد. اتفاقات مثبتی هم در این مدت رخ نمود؛ مانند مهار و کاهش تورم، ارائه بموقع بودجه، کاهش ایران‌هراسی و ... . واقعیت دیگر هم این است که این امید هنوز، که البته دیر هم نشده است، پاسخ درخوری دریافت نکرده و بیشتر اقدامات دولت با حرف و حدیث‌ها و بگومگوهای زیادی همراه بوده که اگر بخشی از آنها را طبیعی یا ناوارد بدانیم، برخی اقدامات واقعا تأمل‌برانگیز و همراه با ابهامات و پرسش‌های مهمی بود.

«معرفی برخی وزرای نامتناسب با شعار اعتدال»، «محورهایی از گزارش صد روزه»، «برخی عزل و نصب‌ها»، «نفی و زیر سؤال بردن همه آنچه در هشت سال گذشته انجام شده»، «برخی اقدامات نابجا در سفر به نیویورک مثل گفت‌و‌گوی تلفنی با اوباما یا ملاقات طولانی ظریف با کری»، «نحوه برخورد با منتقدان دولت و اهانت به آنها»، «مواردی از حاشیه و متن مذاکرات هسته‌ای»، «مشکلات پیش آمده در جریان توزیع سبد کالا» و «موارد متعددی از تصمیمات و مواضع در حوزه فرهنگ» از جمله مباحث بحث‌برانگیز در هفت ماهی است که از عمر دولت یازدهم سپری شده است؛ مواردی که صرف نظر از افراط و تفریط‌هایی که درباره هرکدام شده است نشان می‌دهد تحقق شعارها و وعده‌های دولت نیازمند تدبیر بیشتر و پرهیز از حاشیه‌هایی است که می‌تواند دولت را از اهداف اصلی آن دور کند. اگر از آنچه در این هفت ماه گذشته است، برای دولتمردان این نتیجه حاصل شده باشد که با احتیاط و تدبیر بیشتر عمل کنند، شعار کمتر بدهند و ادعای کمتری داشته باشند، همه گذشته را زیر سؤال نبرند، قدری در رفتار حامیان خود تأمل کنند و اندکی هم به نظر منتقدان توجه کنند، می‌شود این مدت را برای دولت یازدهم پرثمر دانست و انتظار داشته باشیم در سال جدید، این دولت را در احسن حال ببینیم!

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    16 3
    به غیر از مشکلاتی که در توزیع سبد کالا وجود دارد(که اونم با عذرخواهی همراه بود) . ..در باقی موارد دولت خیلی هم خوب عمل کرده.این نظری که تحلیلگر این مقاله داده نظر از دیدگاه سیاسی خودش بوده نه عامه مردم.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    7 1
    این حرفا رو که قبلا تو صدا وسیما هم شنیده بودیمولی فک کنم اگه دولت قبل بود هیچ عیبی و ایرادی بهش نمیگرفتند درود بر ....
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    6 1
    اگه مجلس با سوال و احضار کردن وزرا بگذاره به کوری چشم شما حتما این وضع افتضاح و قاراشمیش حاصل 8سال گذشته بهبود پیدا میکنه
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    9 1
    مردم به این دولت برای همینایی که از نظر شما نکته منفیه رای دادن... رابطه بهتر با دنیا و پرهیز از ماجراجویی در سیاست خارجی، فضای باز سیاسی و مبارزه با جریانات تندروی بی‌ترمز، فضای فرهنگی در شان ایران و احترام به بزرگان فرهنگی که از نظر شما بی‌فرهنگ‌ها ستون پنجم دشمنن. خواسته ما این بود.
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    5 1
    مردم اینا بد بودن ؟!! ملت!!!!!!!!! داریم؟؟!!!!!!!! برخی عزل و نصب‌ها»، «نفی و زیر سؤال بردن همه آنچه در هشت سال گذشته انجام شده»، «برخی اقدامات نابجا در سفر به نیویورک مثل گفت‌و‌گوی تلفنی با اوباما یا ملاقات طولانی ظریف با کری»، «نحوه برخورد با منتقدان دولت و اهانت به آنها»، «مواردی از حاشیه و متن مذاکرات هسته‌ای»
  • hassan IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 1
    به نظر من به جای ایراد گرفتن به کار دولت و تخریب دولت دست به دست یکدیگر دهیم و کمک کنیم تا دولت محترم بتواند ایده های مورد نظر خود را به خوبی اجرا کند.دعواهای سیاسی همش دامنگیر ملت بیچاره خواهد شد.
  • رزمنده دوران دفاع مقدس IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    5 1
    سلام ، عملكرد دولت روحاني باتوجه به مشكلاتي كه نمايندگان اصولگرا و مسئولين صدا و سيما و .... در اين هفت ماه براي دولت دكتر روحاني ايجاد كردند، بسيار عالي بوده و اكثريت مردم راضي هستند و اميدوارم اين دوستان عزيز از موضع انتقاد خود خارج شوند و حامي دولت باشند تا انشاالله همه باهم شاهد موفقيت كشور در همه عرصه ها باشيم