وب سایت ایران رو، که به تحلیل مسائل ایران اختصاص دارد و به سه زبان مطلب منشتر می کند مدعی شد جمهوری اسلامی ایران در بحران اوکراین قاعدتا طرف روسیه است.

به گزارش خبرآنلاین این وب سایت در مقاله ای نوشت تحلیل ایران از تحولات اوکراین کاملا روشن است: رژیم فعلی در کی یف و طرفدارانش با تکیه به آمریکاو ناتو، با تخلف از اصل بنیادین حکومت دمکراتیک کودتا کرده و به طور غیر قانونی رئیس جمهور اوکراین را که به طور دمکراتیک انتخاب شده بود، برکنار  و این کشور را به حربه جدیدی در دست غرب در مبارزه آن در راه ایجاد جهان بدون روسیه تبدیل کرده اند.

این وب سایت مدعی شده است به گمان تهران، اوکراین به میدان رقابت شدید ژئوپلتیکی بین واشنگتن و مسکو تبدیل شده است و ایران که فشار چندین ساله تبعیض آمیز غرب را تحمل کرده است، در این رقابت ذاتاً نمی تواند طرف ایالات متحده و ناتو را بگیرد.

ایران رو نوشته است درحالیکه روابط ایران با آمریکا، صرف نظر از دیپلماسی جدید ایرانی، همچنان روابط خصمانه ای است در حالی که اتحادیه اروپا سعی می کند روی دو صندلی بنشیند یعنی هم به راهبرد ضد ایرانی آمریکا پایبند بماند و هم از لحظه مناسب برای جهش به بازار ایرانی غافل نماند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =