رئیس مؤسسه مسجد معتقد است، در 8 سال جنگ تحمیلی و در مواجهه با دشمنان خارجی، به اندازه تندروی های اخیر صورت گرفته توسط افراطیون داخلی، ضربه نخوردیم.

تحلیل حرکات افراطیون داخل و اثرات آن بر شرایط امروز جامعه ایران، از جمله سؤالاتی است که حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی در گفت وگو با "خبرآنلاین" به آن ها پاسخ می دهد. حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی، 15 سال از برادر معروف تر خود یعنی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی کوچکتر است. وی با افراطی خواندن افرادی که سعی دارند جلوتر از رهبری حرکت کنند، گفت: رهبری خودشان تریبون دارند و همه صحبت ها را می کنند، ولی باز می بینیم برخی ها جلوتر از رهبری حرکت می کنند. قرائتی به واسطه این که رئیس مؤسسه مسجد است، در لا به لای سخنان خود به اهمیت مسجد نیز اشاره و با بیان این که مسجدی که محورش عالم باشد، می تواند جلوی افراطی گری را بگیرد، نه این که محورش هیئت امنا یا خادم یا کانون یا بسیج باشد، گفت: وقتی مسجد را بر میداریم و جای آن هیئت می گذاریم، یعنی می خواهیم حرکات را با تندی و غلیان ادامه دهیم که این غلیان مذهبی خطرناک است؛ وی خاطرنشان می کند: امام خمینی(ره) هم یک بار در پاسخ به عده ای، تأکید کرده بودند در هند و پاکستان نمی توان حرکتی مثل انقلاب اسلامی ایران داشت، چرا که در آن جا، مداحان، سردمدار و محور مجالس عزاداری امام حسین(ع) هستند، اما در ایران علما و روحانیون و شهید مطهری ها؛ قرائتی اضافه کرد: متأسفانه در ایران هم، رفته رفته به این سمت می رویم و می بینیم که برخی مداحان محور مجالس عزاداری شده و حتی فتوا صادر می کنند و کارهایی می کنند که نباید انجام دهند. این استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که دلیل همراهی برخی از روحانیون شاخص کشور از جمله یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که یکی از مؤسسات معروف قم تحت هدایت اوست با برخی حرکات افراطیون و تندروها می گوید: ما ایشان را شاخص نمی دانیم. ما مراجع تقلید را عموما قبول داریم؛ غیر مراجع را نیز عموما قبول داریم؛ اما این که برخی ها که مثلا سابقه شان معلوم نیست، و می خواهند با تندروی های امروز، کندروی های گذشته خودشان را جبران کنند، نمی شود به عنوان شاخص قلمداد کرد. باید توجه داشت که نباید یک نفر را به عنوان کل جامعه مدرسین بدانیم؛ اگر همه جامعه مدرسین سخنی گفتند، بله، اما اگر آن یک نفر ساز مخالف با دولت منتخب مردم را می زند، شاید آن یک نفر از غافله خارج است.
مشروح گفت وگوی "خبرآنلاین" با حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی را فردا مطالعه کنید.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    60 4
    دقیقا حاج اقا فرائتی حرف دل ملت ایران را بیان فرمودند . احسنت بر شما . تاریخ از یاد نخواهد برد که یک گروهک افراطی چه صدماتی به کشور و ملت در طول 8 سال وارد آوردند.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    36 3
    چرا تو دوره احمدی نژاد از این حرفها نزدید؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    9 0
    پس بقیه خبرکه گفتیدفردابخوانید چی شد؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    11 0
    لطفامشروح وهمه خبرومصاحبه رامنتشرکنید
  • بی نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    8 13
    آقای قرائتی در دوره احمدی نژاد هم همین حرف ها را می زد
  • هادی A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    15 0
    بابا چرا تکمیلی شو نمی زنید ؟ ترسیدید؟ یا ترسوندنتون؟ منتظریما