ناطق نوری: وزارت خارجه سیر تا پیاز مذاکرات را با مقام معظم رهبری در جریان می‌گذارد

حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری گفت: وزارت خارجه سیر تا پیاز مذاکرات را با مقام معظم رهبری در جریان می‌گذارد، البته هشدارهایی هم ایشان می‌دهند که مراقب و مواظب و هوشیار باشند. دشمن هوشیار است، اما به مصداق «المومن کَیّس» شما باید هوشیارتر باشید.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری که در ماههای گذشته بیشتر در مجامع عمومی حاضر شده است و محور صحبت های خود را در خصوص ضرورت مواجهه با تندروی اختصاص داده است، در سالگرد دانشجوی شهید باغانی، گفت: ما مذاکره با 1+5 را انجام می‌دهیم که البته مقام معظم رهبری اذن دادند و بدون اذن ایشان کسی سراغ مذاکره نمی‌رود اما هوشمندانه است و یک نرمش قهرمانانه در مذاکره دنبال می‌شود اما در دام توطئه دشمن نمی‌افتیم.

ناطق نوری 26 آذر ماه هم با حمایت از ظریف در جریان سخنرانی اش در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) در لواسان به ذکر خاطره ای از او پرداخته بود و با اشاره به خاطرهای درباره سفر رهبری به سازمان ملل اظهار کرد:«در سفر رهبری معظم انقلاب در زمان ریاست‌جمهوری ایشان به نیویورک که بنده هم همراه ایشان بودم، وقتی با آقای ظریف روبه‌رو شدیم فرمودند این آقای ظریف را میبینید، او عمیقا متدین است و زمان قطعنامه ۵۹۸ یَل مذاکره و مباحث حقوقی بود.»
ناطق نوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به علاقه مردم ایران به امام امت، گفت:من می‌توانم روز قیامت شهادت دهم که روزی امام در 12 بهمن 57 وارد ایران شد، با چه استقبالی روبرو شد و روزی هم که از دنیا رفت با چه بدرقه و تشییع جنازه‌ای بی‌سابقه از دنیا رفت. امام 10 سال در مقام رهبری امت خدمت کرد که 8 سال جنگ تحمیلی و 2 سال هم درگیری گروهک‌های ضد انقلاب بود. اما در یک جا ندیدم که مردم نق بزنند و یا بگویند بچه‌های ما را به کشتن دادند و این راز روایت پیامبر است که در آخر الزمان افرادی که می‌آیند یک نفر از آنها به قدر 50 نفر از اصحاب هستند.

 دیگر اظهارات ناطق نوری در این مراسم به شرح زیر است:

* امروز با همه گرانی‌ها و تورمی که وجود دارد مردم در 22 بهمن با شور وصف ناشدنی از ترکیب‌ها و رنگ‌های مختلف حاضر می‌شوند. روز قدس با دهان روزه و روزهای دیگر در گرما و سرما حاضر می‌شوند و مسئولان باید قدر مردم را بدانند. اگر این اعتقاد نبود انقلاب اسلامی به این نقطه نمی‌رسید.

*ما مشکلات زیادی داریم. اشکال و انتقاد هم داریم به خود ما هم انتقاد وارد است، ولی در دنیا هیچ کشوری مانند ایران مستقل نیست.مثلا آمریکا که ابرقدرت است و مقتدر جنایتکار اما رئیس‌جمهور آمریکا وقتی به اسرائیل می‌رود یا فراکسیون صهیونیست‌ها جلسه می‌گذارند، می بینید که رئیس‌جمهور آمریکا چقدر ذلیل و خوار می‌شود و ناگزیر است تملق صهیونیست‌ها را بگوید.

* آمریکایی‌ها کشورهای دیگر را استعمار می‌کنند، اما رئیس‌جمهور آن کشور برای اینکه 4 تا رای کم نیاورد ذلت را به جان می‌خرد و نوکر صهیونیست‌ها است اما تنها کشوری که سرنوشت خود را خودش رقم می‌زند جمهوری اسلامی است البته آقایی کردن خرج دارد، اما عزت همراه آن است.
* امروز کسی برای جمهوری اسلامی آقایی نمی‌کند کسی برای ایران دیکته نمی‌کند و مردم پیرو امام زمان (عج) و نماینده ایشان که همان ولایت فقیه و رهبری است و هر چه ایشان بگوید همان ملاک و میزان است.
* در منطقه ما ماجرای عراق، سوریه، مصر، لیبی، بحرین و کشورهای اطراف ما حتی ترکیه بسیار آسیب‌پذیر شدند. کشورها با هم درگیر هستند اما جمهوری اسلامی کالجبل الراسخ مثل کوه ایستاده‌اند و این به برکت امام و رهبری هوشمندانه و حضور مردم است.
/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =