۰ نفر
۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

تسنیم نوشت:

اقلیم کردستان عراق، "حلبچه" را به عنوان استان چهارم خود و استان ۱۹ عراق تعیین شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط؛ دولت اقلیم کردستان عراق تصمیمی را به امضا رساند، که براساس آن بخش حلبچه از این پس به جای بخشداری به استان و استانداری ارتقاء یافت، و به چهارمین استان این اقلیم و نوزدهمین استان عراق انتخاب تعیین شد.
این تصمیم یعنی تعیین بخش حلبچه به عنوان استان جدید عراق بعد از موافقت پارلمان اقلیم کردستان با این مساله و امضای این تصمیم از سوی نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق رسمیت یافت.
تصمیم برای تعیین حلبچه به عنوان استان جدید عراق در مراسم امضای این تصمیم از سوی نخست وزیر اقلیم و با مشارکت کوران ادهم قائم‌قام بخشداری حلبچه و حضور حضر کریم رئیس شهرداری این بخش و شماری از چهره های سرشناس حلبچه و مسئولان اقلیم کردستان برگزار شد.
نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان بعد از امضای این موافقت پارلمان در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: تصمیم برای تعیین بخش حلبچه به استان بعد از موافقت پارلمان اقلیم با این مساله صورت گرفت، و از این پس حلبچه به عنوان استان چهارم اقلیم و استان 19 عراق شناخته خواهد شد.
وی در ادامه گفت: ما در این راستا تنها صلاح دانستیم موافقت نهایی خود و تصمیم اتخاذ شده مبنی بر تعیین حلبچه به عنوان استان چهارم را به دولت مرکزی ارسال کنیم تا از این مساله مطلع باشند و در تعیین حدود نقشه داخلی عراق برای استان ها و نیز برای امور شناسنامه و و کارت های مواد غذایی و شاید تصمیم آنها برای تعیین نمایندگانی برای خود در این استان مطلع شوند و اقدام مقتضی را در این خصوص به عمل آورند.
وی در این خصوص افزود: البته ما برای پارلمان عراق در بغداد هم در این خصوص متن موافقت پارلمان اقلیم را ارسال کردیم، اما به موجب قانون پارلمان عراق در صورت موافقت دولت مرکزی تنها می تواند برای اطلاع تصمیم بگیرد وهیچ اختیار دیگری ندارد، از این رو ما منتظر تصمیم آنها نماندیم و بعد از تاخیر در ارسال موافقتشان نخست وزیری اقلیم تصمیم گرفت بدون در نظر گرفتن موافقت پارلمان مرکزی در بغداد استان شدن حلبچه را به رسمیت بشناسد.
به گفته نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق قرار است با امضای این تصمیم استانی شدن حلبچه را امضا و رسما این موضوع محقق شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =