تسنیم نوشت:

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: ملاقات‌ها و دیدارها با فتنه‌گران که از سوی دیپلمات‌های خارجی انجام می‌شود، مانند اقدامات تکفیری‌هایی است که به نام اسلام آدم می‌کشند.

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران به روزهای پایانی سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند که ساعت‌های هر روز، ماه و سال زود می‌گذرد. ایشان می‌فرمایند سال‌های عمر نیز به سرعت می‌گذرد که باید تقوا پیشه کنیم.

وی تهیه جهیزیه برای دختران و فراهم کردن زمینه‌های ازدواج برای زوج‌های جوان از قبیل تهیه مسکن برای آن‌ها را امری ضروری قلمداد کرد و افزود: در کمک به همسایگان، دوستان و بستگان فقط با صرف مبالغی کم به عنوان صدقه اکتفا نکنیم.

امام‌جمعه موقت تهران به سالگرد تشکیل سازمانی برای شهدا به فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) اشاره و تاکید کرد: لازم است در اینجا یاد امام، شهدا و خانواده‌های آن‌ها را گرامی بداریم. شهدای گرامی را تعظیم می‌کنیم و امیدوارم که خداوند همه آن‌ها را میهمان حضرت فاطمه (س) قرار دهد و به پدران، مادران و همسران آن‌ها اجر دهد.

امامی‌کاشانی به سال‌روز تحریم تنباکو از سوی مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: امروز سالروز تحریم تنباکو از سوی مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی است. در آن زمان علمای عراق، ایران و کشورهای اسلامی به وی نامه نوشتند که ایشان در پاسخ آن‌ها حکم تحریم تنباکو را صادر کرد. وی نوشت که استفاده از تنباکو به هر نحو و عنوان مبارزه با امام زمان (عج) است. این حکم مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی در تمام بلاد شیعه و عراق منتقل شد و حتی در دربار ناصرالدین شاه نیز کسی جرأت نکرد قلیان بکشد و این قدرت اسلام است.

وی به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌ها ابلاغ شده و رسانه‌ها، رادیو تلویزیون و روزنامه‌ها در مورد اقتصاد مقاومتی بحث کرده‌اند و رهبر انقلاب هم به طور مفصل در مورد آن صحبت کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: این کار به دست بدنه انجام می‌شود. به دست کسانی انجام می‌شود که باید مشورت داده و عمل کنند. از اینکه رئیس‌جمهور محترم می‌نویسد و خوب هم می‌نویسد و مصمم است و مجلس نیز مصمم است تشکر می‌کنیم، اما این کار به دست صاحب‌نظران و مجریان انجام می‌شود که این‌ها باید خوب و درست انجام دهند.

امامی‌کاشانی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در این زمینه می‌فرماید تمام مؤمنین در مسائل اداری کشور باید به یکدیگر کمک کنند. اگر همه کمک کنند کشور در رفاه قرار می‌گیرد و دشمنان در خواسته‌هایشان مأیوس می‌شوند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که ایشان می‌فرمایند «باید مصونیت پیدا شود»، گفت: اینکه باید مصونیت داشته باشیم، همین اقتصاد مقاومتی است؛ به دلیل اینکه این‌ها دشمن اسلام هستند.

امام‌جمعه موقت تهران به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا با محکومان فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: این دیپلماتی که از سوی ۱+۵ برای موضوعات هسته‌ای به ایران می‌آید و به کارهای دیگر می‌پردازد، چیزی را نشان می‌دهد.

امامی‌کاشانی ادامه داد: آن‌ها با این دیدار و این کارها سبک می‌شوند، البته آن‌ها نه تنها نزد ملت ایران سبک می‌شوند، بلکه در دنیا نیز سبک می‌شوند. البته کارهای آن‌ها برای دنیا یک درس است، هم برای جامعه اسلامی و هم برای دنیا درس است. البته منظورم از دنیا ۱۰ تا ۱۵ نفری هستند که بالا نشسته‌اند و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند که نقشه می‌کشند، نیست. این‌ها چند نفری اراذل و اوباش هستند که وقتی امام عصر ظهور کند گردن این‌ها را می‌زند.

وی با بیان اینکه آن‌ها ارزش‌های انسانی و مفاهیم را به نام حقوق بشر برای خودشان مصادره کرده‌اند، افزود: این ملاقات‌ها و دیدارهایی که این‌ها انجام می‌دهند مانند تکفیری‌هایی است که به نام اسلام آدم می‌کشند. تکفیری‌ها نیز عاملان آمریکایی‌ها و غرب هستند که به نام دفاع از حقوق بشر هر جنایت و آدم‌کشی می‌کنند که اسم آن را حقوق بشر می‌گذارند و به دنبال این هستند که از جاهای مختلف عیب‌تراشی کنند. این نشان می‌دهد که دنیا در بیماری به سر می‌برد.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: این حرکت‌ها و اقدامات خوشبختانه در ملت ایران که در عصر انسجام و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند تاثیری ندارد، اما این‌ها با این کارها خودشان را نشان می‌دهند.

امامی‌کاشانی به اوضاع مصر، سوریه، فلسطین و بحرین اشاره کرد و گفت: جنایاتی در این کشورها علیه مسلمانان صورت می‌گیرد. آنها در این کشورها تا جایی که توان جنایت داشته باشند از آن کوتاهی نمی‌کنند و انجام می‌دهند. گزارش‌هایی که از بحرین می‌رسد واقعا تکان‌دهنده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته تهران نیز به موضوع عفت و توجه جدی به آن در بین جوانان و به خصوص زنان مسلمان جامعه اشاره کرد و گفت: توجه به عفت در بین جوانان لازم است، به طوری که تجاوز از نقطه اعتدال نیز خلاف عفت است.

امام‌جمعه موقت تهران به پرداخت ذکات و خمس مال در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که اموال مادی و معنوی دنیا اماناتی است که باید از آن‌ها استفاده صحیح داشته باشیم.

آیت‌الله امامی‌کاشانی به فرارسیدن سال‌روز شهادت حضرت فاطمه (س) به روایتی اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) به عنوان دختر پیامبر و شخصی که پیامبر اسلام در مورد او فرموده است که «فاطمه پاره تن من است»، باید الگوی زنان و دختران جامعه اسلامی ما باشد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    9 0
    "ملاقات‌ها و دیدارها با فتنه‌گران که از سوی دیپلمات‌های خارجی انجام می‌شود، مانند اقدامات تکفیری‌هایی است که به نام اسلام آدم می‌کشند...." ؟؟؟؟!!!!!!!! یعنی دهنم از تعجب باز مونده از این حرف!!!!!!!!!!!!!