۰ نفر
۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۵

واحد مرکزی خبر نوشت:

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد روسیه و روس ها در پی جنگ نیستند و من متقاعد شده ام اوکراین نیز به دنبال جنگ نیست.

سفیر روسیه در سازمان ملل با اشاره به بحران اوکراین، در شورای امنیت سازمان ملل در حضور آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین، با اشاره به این مطلب که می خواهد به طور مستقیم به آرسنی یاتسنیوک پاسخ بدهد، اروپایی ها و واشنگتن را متهم کرد که با تحریک اوکراینی ها به سرنگون کردن دولت قانونی با توسل به زور، این بحران را به وجود آورده اند.
چورکین افزود « روسیه نمی خواهد این بحران را تشدید کند ».
وی با دفاع از قانونی بودن همه پرسی کریمه که برای روز یکشنبه پیش بینی شده است و می تواند شبه جزیره کریمه را به روسیه الحاق کند، به استقلال کوزوو اشاره کرد که روسیه آن را به رسمیت نمی شناسد.
چورکین همچنین گفت این همه پرسی با خلاء‌ قانونی در کریمه که سرنگونی دولت بر خلاف قانون اساسی اوکراین، آن را به وجود آورده است، نیز قابل توجیه است.
وی در حضور بسیاری از سفیران کشورهای غربی از جمله سفیر آمریکا، فرانسه و انگلیس که همه آنها همه پرسی روز یکشنبه در اوکراین را غیر قانونی می دانند و گفتگوی میان مسکو و کیف را برای حل مسالمت آمیز بحران خواستارند، این سخنان را ابراز کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، چورکین با تمسخر روابط عاشقانه میان غرب و اوکراین، در اوکراینی که غربی ها متصورند، بار دیگر تکرار کرد مسکو دولت جدید کیف را به رسمیت نمی شناسد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =