واحدمرکزی خبر نوشت:

مصطفی جمیل اف، رهبر اقلیت تاتار کریمه، روز پنجشنبه تحریم همه پرسی برای الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و مداخله سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، را پیش از وقوع یک «قتل عام» خواستار شد.

جمیل اف در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در بروکسل، پایتخت بلژیک، اعلام کرد ما از تاتارهای کریمه می خواهیم همه پرسی را تحریم کنند.
وی با اشاره به این مطلب که به علت حق وتو روسیه در شورای امنیت سازمان ملل، این سازمان هرگز قبول نخواهد کرد نیروی کلاه آبی به کریمه اعزام کند، مداخله ناتو را مانند کوزوو پیش از وقوع یک «قتل عام» خواستار شد.
این مسئول تاتار اعلام کرد وی در نظر دارد روز شنبه با آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو دیدار کند.
وی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت های روادید برای اشخاص هدف گیری شده در روسیه چندان تاثیر گذار نیست زیرا این اشخاص در روسیه زندگی خوبی دارند، تاکید کرد « ما هیچ تدابیر جدی را شاهد نبودیم که غربی ها اتخاذ کنند ».
وی افزود « ما گفتیم که اوکراین باید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را به خاک خود دعوت کند، اما من می دانم که روسیه عضو دائم شورای امنیت است بنابراین این کار شدنی نیست ».
جمیل اف همچنین گفت « در صورتی که سایر روش ها موثر واقع نشود، شاید ناتو باید نیروهای خود را اعزام کند. آنها به طور معمول، فقط زمانی که قتل عامی صورت بگیرد این کار را می کنند ».
وی گفت در گفتگوی روز چهارشنبه خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است « تاتارها با روسیه جنگ نخواهند کرد اما از تمامیت ارضی کشور خود دفاع خواهند کرد ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیمفروپل، جمیل اف افزود « ما هنوز باید تصمیم بگیریم با چه شیوه ای می توانیم از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کنیم ».

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =