۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

تسنیم نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه رئیس جمهور به عمان سفر کرده است در مسقط، پایتخت این کشور گفت: منطقه نیاز به جنگی دیگر ندارد و باید بر اساس مبانی مشترک مذهبی، تاریخی و منافع مشترک در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه رئیس جمهور به عمان سفر کرده است در مسقط، پایتخت این کشور گفت: پیام ما به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس برادری، دوستی و همکاری است. وی افزود ایران حاضر به ایجاد روابط مستحکم و دوستانه با همه کشورهای منطقه است.

وزیر امور خارجه ادامه داد منطقه نیاز به جنگی دیگر ندارد و باید بر مبانی مذهب، سابقه تاریخی و منافع مشترک در کنار یکدیگر زندگی کنیم. وی با اشاره به روابط خوب ایران و عمان این روابط را الگویی برای دیگر کشورها خواند.

خاطرنشان می وشد وزرای امور خارجه، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون وزیر بهداشت و تعدادی دیگر از مقامات ارشد دولتی، رییس جمهوری ایران را در این سفر دو روزه همراهی می کنند.

رییس جمهوری در حالی عازم عمان شد که سلطان قابوس تنها ۲۰ روز پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در راس هیات بلند پایه سیاسی - اقتصادی متشکل از وزیر امور خارجه، مشاور عالی فرهنگی و همچنین وزیر نفت این کشور به تهران سفر کرد و به این ترتیب پادشاه عمان نخستین میهمان عالی رتبه خارجی دولت تدبیر و امید بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =