فارس نوشت:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پروش استان اردبیل گفت: آموزش‌های بصری به ویژه در حوزه مجاری و از طریق فیلم باید تقویت شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رویا محمد حسینی در جلسه ستاد اجرایی جشنواره فیلم رشد در اردبیل اظهار داشت: ما امروز به توانمندی‌های مناسب در بهره‌گیری از ظرفیت فیلم هنر و سینما در حوزه تعلیم و تربیت دست پیدا کردیم و بهتر است معلمان از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنند.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد یادگیری دانش آموزان از طریق دیداری، ۱۳ درصد از طریق شنیداری و بقیه از طریق سایر حواس انجام می گیرد را و یکی از اهداف بزرگ و اصلی جشنواره فیلم رشد تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان سراسر کشور و جذب مخاطب بیشتر برای یادگیری بهتر و آموزش آنان است.

محمدحسینی با اشاره به این که در سند تحول بنیادین علاوه بر آموزش کلاسیک به استفاده از بسته‌های آموزشی نیز تأکید شده است افزود: یادگیری در آموزش و پرورش به دو شیوه رسمی و غیررسمی انجام می گیرد و دانش آموزان بیشتر رفتارهای تربیتی از طریق یادگیری غیررسمی که به صورت مجازی و از طریق فیلم پخش می شود زودتر یاد می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان افزود: ۹۰ فیلم رشد منتخب از ۲۳ تا ۲۶ فروردین ماه ۹۳ در ۱۳ سالن ثابت با ظرفیت روزانه ۱۶۰۰ نفر در نواحی و مناطق به نمایش گذاشته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۵ هزار دانش آموز، معلم و خانواده‌های آنان از فیلم‌‌های رشد بازدید می‌کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =